Senk terskelen for deling av innholdet ditt med denne integrasjonen

Integrasjon_sumo_highlighter3-698479-edited

 

Tid: lesetid 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5vanskelighetsgrad

Denne integrasjonen lar leserne dine markere enkelte deler av teksten din og dele det med sine kolleger, venner og bekjente på Facebook og Twitter. 

Tekniske forberedelser

Ingen.

Dette bør du vite

Sumo er en betalt integrasjon og er en «pakke» med forskjellige apper, som kan integreres med ditt nettsted med mål om å skape vekst. Både i form av å øke trafikken inn til nettsiden din, men også konvertering av denne trafikken til leads og betalende kunder. Tidligere har jeg skrevet om appen «Image Sharer» som inngår i integrasjonspakken. I denne oppskriften tar jeg for meg en annen app, nemlig en highlighter eller markør. 

Sumo lar seg integrere med de fleste store e-posttjenesteleverandører og innholdspubliseringsverktøy som f.eks. MailChimp, WordPress(.org - ikke .com), Shopify og HubSpot. Prisinformasjon finner du her: https://sumo.com/pricing

Konkrete ideer for å få best mulig utbytte

De besøkende på nettsiden eller firmabloggen din kan velge et område med tekst, og dele dette med sine nettverk på Twitter og Facebook. Dette kan øke spredningen av ditt gode innhold, og dermed generere mer trafikk. Området som markeres og deretter deles må møte følgende krav: 

  • Mer enn 6 tegn
  • Mindre enn 250 tegn
  • Minst 3 mellomrom

Fortell følgerne dine om den nye integrasjonen: Det er ikke alltid så lett å oppdage at en nettside har en funksjon hvor du kan markere deler av en tekst og automatisk dele det på Twitter eller Facebook. Fortell følgerne dine i en melding på sosiale medier eller lag en diskrét pop-up på nettsiden din hvor du informerer kort om den nye funksjonen. Gjør det gjerne med en kort videosnutt eller GIF for å illustrere.

Eksempel på konkret anvendelse

Engage WP har installert Sumo Highlighter på sitt nettsted. Gå til https://engagewp.com/blog  og forsøk å markere noe av teksten. Da vises denne: 

Integrasjon_sumo_highlighter4

Legg merke til at teksten jeg har markert, kopieres til pop up-boksen for deling til Twitter og Facebook, som i tillegg henter nettsidens adresse i en forkortet URL og Twitter-kontoen til Engage WP.

Detaljert fremgangsmåte

  1. Gå til https://sumo.com/app/highlighter
  2.  Trykk på «SIGN UP»
  3. Fyll ut skjemaet som vises
  4. Velg betalingsplan
  5. Installer deretter Sumo på nettsiden din ved å velge ditt verktøy fra denne siden eller gå direkte til til installeringsveiledninger for en av verktøyene under:
    1. HubSpot
    2. Wordpress.org
    3. MailChimp
    4. Shopify
    5. Marketo
  6. Sumo-integrasjonen vil typisk lagre seg enten som et eget menypunkt i publiseringsverktøyet ditt, eller under Plugins, Integrations eller Apper. I Wordpress, ligger den for eksempel under Plugins. 
    Integrasjon_sumo_highlighter5
  7. Aktiver Sumo fra publiseringsverktøyet ditt 
  8. Logg inn på din Sumo-konto og velg hvilke apper fra «My apps» du ønsker å bruke. 
  9. Velg Highlighter-appen og følg veiledningen. Du skal nå koble til dine kontoer på Facebook og Twitter. 
  10. Gå til nettsiden din. Hold musepekeren oppe til høyre. Et Sumo-ikon vil komme til syne og gi deg flere valgalternativer. Fra Sumo Store, kan du velge hvilke apper du ønsker å bruke. 
  11. Test appen ved å gå til nettsiden din og marker deler av teksten. Da skal delingsalternativer dukke opp.
  12. Analyser: Gå til Sumo-ikonet oppe til høyre på nettsiden din igjen. Klikk på den. Velg så hvilken app du ønsker å se resultater fra. Du vil nå få opp dine resultater på skjermen. 
  13. Innstillinger: Du kan enkelt konfigurere innstillingene ved Highligter appen ved å gå til Sumo-ikonet på nettsiden din igjen. Klikk på den. Velg appen du ønsker å konfigurere og velg «Settings». Nå kan du foreta eventuelle endringer. 

Kilder

Sumo: Highlighter

Relatert innhold

Vekstoppskrifter: Øk rekkevidden på innholdet ditt med delingsknapper
Vekstoppskrifter: Chatbots i markedsføring: Del innholdet ditt med bots i Facebook Messenger
Inboundbloggen: 3 lønnsomme tips til leadsgenerering via Facebook

Gratis ebok:  Growth hackerens kokebok  10 vekstoppskrifter til din markedsføring

Hanne Sofie Hammer's photo

Av: Hanne Sofie Hammer

Hanne Sofie har en Master i økonomisk markedsføring fra Copenhagen Business School og en Bachelor i økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI. Hun jobbet tidligere som inbound marketing-konsulent i MarkedsPartner, og i dag arbeider hun som eCommerce Manager i Viking Outdoor Footwear.