Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram.
Temaer: annonsering, betalt annonsering, Instagram, økt trafikk, Instagram annonsering
Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook-brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.
Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads
Facebook Collection Ads: Selg produkter og vis bruksområder i samme annonse
Av Christian Nordhelle 22. juni 2018
Facebook Collection Ad er et effektivt annonseformat for å vise frem produktene dine visuelt og samtidig vise hvilken situasjon de kan brukes i. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter opp en slik annonse.
Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, eCommerce, betalt annonsering
Annonsering på Snapchat: Slik øker du trafikken til nettstedet ditt
Av Maria Pettersson 1. juni 2018
Daglig er store deler av den norske befolkningen innom Snapchat-appen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kommer i gang med annonsering på Snapchat og benytter plattformen til å få flere besøkende til nettsiden din.
Temaer: sosiale medier, betalt annonsering, Snapchat
Annonsering på Twitter: Slik får du flere besøkende på nettsiden din
Av Anders Sollie Hoff 18. mai 2018
Promoter tweetene dine til en bestemt målgruppe og led brukere til bedriftens nettside med annonsering på Twitter. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kommer i gang.
Temaer: Twitter, betalt annonsering
Det finnes to måter å fremme ett innlegg på Facebook. Du gjør det enklest ved å benytte funksjonen «Boost Post». Den litt mer avanserte varianten, tar deg noen ekstra minutter i forhold til å fremme et innlegg og innebærer at du tar i bruk Facebook «Ad Manager». Denne metoden gir deg dog flere valgmuligheter i segmentering av målgruppe og ikke minst er den mer økonomisk.
Temaer: sosiale medier, Facebook, betalt annonsering, økt engasjement
Det er ikke lenger tilstrekkelig å skrive glimrende innhold. Målgruppen må også oppdage det. Det finnes flere måter å generere trafikk inn til innholdet ditt og du har nok allerede benyttet flere av dem. Her viser jeg deg hvordan du kan få flere besøkende når gratismetodene ikke er tilstrekkelig– native annonsering med Taboola.
Temaer: innholdsmarkedsføring, betalt annonsering, økt trafikk
Instagram får stadig flere brukere. Ferske tall viser at over 1.9 millioner nordmenn har en profil på plattformen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan utnytte plattformens markedsføringspotensial ved å opprette annonser for Instagram Stories. Skap økt bevissthet, øk kundemassen og del historien din med målgruppen.
Temaer: betalt annonsering, Instagram
Registrer aktiviteten nettannonsene dine genererer utenfor Internett ved hjelp av konverteringssporing og bruk denne statistikken til å se hvilke kampanjer, søkeord og enheter som genererer flest butikkbesøk for bedriften din. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: Google Adwords, Google, betalt annonsering, økt konvertering
Bruk dynamiske søkeannonser til å generere flere annonseklikk på Google
Av Cecilie Henriksen 31. oktober 2017
15 % av alle søk som gjøres på Google er søk vi aldri før har sett. Hvordan kan du være i stand til å fange opp denne trafikken? Dynamiske søkeannonser setter deg i stand til å fange opp relevant og uventet søketrafikk – raskt og effektivt. Her lærer du hvordan du bruker informasjonen til å generere flere annonseklikk.
Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, økt trafikk