Facebook Collection Ads: Selg produkter og vis bruksområder i samme annonse

Av Christian Nordhelle 22. juni 2018

Facebook Collection Ad er et effektivt annonseformat for å vise frem produktene dine visuelt og samtidig vise hvilken situasjon de kan brukes i. I denne oppskriften viser jeg hvordan du setter opp en slik annonse.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook, eCommerce, betalt annonsering

Annonsering på Snapchat: Slik øker du trafikken til nettstedet ditt

Av Maria Pettersson 1. juni 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Daglig er store deler av den norske befolkningen innom Snapchat-appen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kommer i gang med annonsering på Snapchat og benytter plattformen til å få flere besøkende til nettsiden din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, betalt annonsering, Snapchat

Annonsering på Twitter: Slik får du flere besøkende på nettsiden din

Av Anders Sollie Hoff 18. mai 2018

Promoter tweetene dine til en bestemt målgruppe og led brukere til bedriftens nettside med annonsering på Twitter. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kommer i gang.

Les mer ›

Temaer: Twitter, betalt annonsering

Slik fremmer du et innlegg på Facebook

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 6. april 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes to måter å fremme ett innlegg på Facebook. Du gjør det enklest ved å benytte funksjonen «Boost Post». Den litt mer avanserte varianten, tar deg noen ekstra minutter i forhold til å fremme et innlegg og innebærer at du tar i bruk Facebook «Ad Manager». Denne metoden gir deg dog flere valgmuligheter i segmentering av målgruppe og ikke minst er den mer økonomisk.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, betalt annonsering, økt engasjement

Få besøksvekst ved å annonsere via Taboola

Av Nadia C. Aurdal 9. mars 2018

Tid: Maks 1 time
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Det er ikke lenger tilstrekkelig å skrive glimrende innhold. Målgruppen må også oppdage det. Det finnes flere måter å generere trafikk inn til innholdet ditt og du har nok allerede benyttet flere av dem. Her viser jeg deg hvordan du kan få flere besøkende når gratismetodene ikke er tilstrekkelig– native annonsering med Taboola.

Les mer ›

Temaer: innholdsmarkedsføring, betalt annonsering, økt trafikk

Instagram Stories: Slik oppretter du annonser

Av Maria Pettersson 16. januar 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Instagram får stadig flere brukere. Ferske tall viser at over 1.9 millioner nordmenn har en profil på plattformen. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan utnytte plattformens markedsføringspotensial ved å opprette annonser for Instagram Stories. Skap økt bevissthet, øk kundemassen og del historien din med målgruppen.

Les mer ›

Temaer: betalt annonsering, Instagram

Få økt salg i butikk med Google Store Visits

Av Maria Pettersson 26. desember 2017

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Registrer aktiviteten nettannonsene dine genererer utenfor Internett ved hjelp av konverteringssporing og bruk denne statistikken til å se hvilke kampanjer, søkeord og enheter som genererer flest butikkbesøk for bedriften din. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, Google, betalt annonsering, økt konvertering

Bruk dynamiske søkeannonser til å generere flere annonseklikk på Google

Av Cecilie Henriksen 31. oktober 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

15 % av alle søk som gjøres på Google er søk vi aldri før har sett. Hvordan kan du være i stand til å fange opp denne trafikken? Dynamiske søkeannonser setter deg i stand til å fange opp relevant og uventet søketrafikk – raskt og effektivt. Her lærer du hvordan du bruker informasjonen til å generere flere annonseklikk.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, økt trafikk

Slik får du økt salg i nettbutikken med remarketing i søkeannonser

Av Cecilie Henriksen 13. oktober 2017

Tid: 1 timer
Vanskelighetsgrad: 5 av 5

Forlater folk nettsidene dine før de har kjøpt noe? Remarketinglister i søkeannonser er et ypperlig verktøy for å tilpasse Google AdWords-annonsene dine mot de som tidligere har vist interesse for produktene dine. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du bruker remarketinglistene til å øke nettsalget ditt.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, retargeting, betalt annonsering, økt konvertering

Få økt trafikk til nettstedet ditt med sitelinks i Google AdWords

Av Cecilie Henriksen 3. oktober 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Sliter du med for få klikk på Google AdWords-annonsene dine? En måte å få flere til å klikke på Google AdWords-annonsene dine er å bruke annonseutvidelsen for sitelinks. Dette gjør at du kan vise søkere flere linker til bestemte sider på nettstedet ditt, under annonseteksten. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, øke trafikk

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen