For å finne de rette målgruppene for dine annonser i Google sitt display nettverk kan du velge å benytte deg av Google sine predefinerte målgrupper, eller du kan bygge dine egne målgrupper og det som heter «tilpassede intensjonsmålgrupper». Tilpassede intensjonsmålgrupper lar deg nå ut til din ideelle målgruppe ved å segmentere annonsegruppene ut i fra søkeord og landingssidene du vil målrette deg mot. I denne oppskriften vil jeg vise deg hvordan du kan bygge en slik målgruppe.
Temaer: Google Adwords, Google
Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av nettsider og er dermed en god måte å skape synlighet rundt dine produkter, tjenester og din bedrift. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan sette opp en kampanje i Google Ads rettet mot GDN.
Temaer: Google Adwords, Google, øke trafikk
Registrer aktiviteten nettannonsene dine genererer utenfor Internett ved hjelp av konverteringssporing og bruk denne statistikken til å se hvilke kampanjer, søkeord og enheter som genererer flest butikkbesøk for bedriften din. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: Google Adwords, Google, betalt annonsering, økt konvertering
Bruk dynamiske søkeannonser til å generere flere annonseklikk på Google
Av Cecilie Henriksen 31. oktober 2017
15 % av alle søk som gjøres på Google er søk vi aldri før har sett. Hvordan kan du være i stand til å fange opp denne trafikken? Dynamiske søkeannonser setter deg i stand til å fange opp relevant og uventet søketrafikk – raskt og effektivt. Her lærer du hvordan du bruker informasjonen til å generere flere annonseklikk.
Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, økt trafikk
Slik får du økt salg i nettbutikken med remarketing i søkeannonser
Av Cecilie Henriksen 13. oktober 2017
Forlater folk nettsidene dine før de har kjøpt noe? Remarketinglister i søkeannonser er et ypperlig verktøy for å tilpasse Google AdWords-annonsene dine mot de som tidligere har vist interesse for produktene dine. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du bruker remarketinglistene til å øke nettsalget ditt.
Temaer: Google Adwords, retargeting, betalt annonsering, økt konvertering
Få økt trafikk til nettstedet ditt med sitelinks i Google AdWords
Av Cecilie Henriksen 3. oktober 2017
Sliter du med for få klikk på Google AdWords-annonsene dine? En måte å få flere til å klikke på Google AdWords-annonsene dine er å bruke annonseutvidelsen for sitelinks. Dette gjør at du kan vise søkere flere linker til bestemte sider på nettstedet ditt, under annonseteksten. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, øke trafikk
Opprett videoannonser på YouTube for å engasjere potensielle kunder
Av Maria Pettersson 1. september 2017
Annonsering på YouTube gir bedriften din tilgang på over én milliard brukere, hele 3,7 millioner av disse er nordmenn. Vi konsumerer videoer på internett som aldri før. Hver dag ser YouTube-brukere flere hundre timer med videoinnhold. Det gir deg store muligheter til å fange oppmerksomheten til målgruppen din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan målrette og tiltrekke potensielle kunder ved hjelp av annonsering på verdens nest største søkemotor.
Temaer: Google Adwords, leadsgenerering, betalt annonsering, YouTube
Generer flere leads ved å mobiltilpasse Google AdWords-annonsene dine
Av Cecilie Henriksen 30. juni 2017
Konverterer AdWords-annonsene dine bra på desktop, men ikke like godt på mobilenheter? Ved å skreddersy annonsene dine for mobilbrukere kan du oppnå bedre konverteringsrate. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, få flere leads, økt konvertering