Vi har passert 2,3 millioner Instagram-brukere i Norge. Ipsos Norge anslår at hele 75% av dem mellom 18-39 år besøker Instagram daglig. Med andre ord er Instagram en attraktiv kanal å markedsføre i, spesielt for å nå unge forbrukere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du genererer trafikk til nettstedet ditt fra annonser på Instagram.
Temaer: annonsering, betalt annonsering, Instagram, økt trafikk, Instagram annonsering
Det å inkludere linker i Instagram Stories er en godt taktikk for å generere trafikk, leads og salg direkte fra plattformen. Her får du en innføring i hvordan du gjør det.
Temaer: sosiale medier, Instagram, økt trafikk, del link på instagram stories, hvordan legge ut link på instagram
Øk trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens
Av Line Glimsdal 8. februar 2019
Det å optimalisere for bruk av Google Lens er en god måte å øke antall besøkende til nettstedet ditt. Det er ikke lenger kun teksten som bør optimaliseres, men også bildene. Når noen gjør et søk leter søkemotorene etter relevant innhold knyttet til nøkkelordene – og dette gjelder også for bilder. I dennne oppskriften viser jeg deg hvordan du kan øke trafikken til nettstedet ditt ved å optimalisere for bruk av Google Lens og visuelt søk.
Temaer: søkemotoroptimalisering, Google, økt trafikk
En guide til skyskraperteknikken: Backlink hack for økt trafikk
Av Rune André Reiakvam 13. april 2018
Les om hvordan skyskraperteknikken hjalp en smart blogger til å øke søketrafikken med 110 prosent og doble trafikken fra organisk søk på 14 dager, og hvordan du kan gjøre det samme.
Temaer: søkemotoroptimalisering, blogging, økt trafikk
Linker du til egne blogginnlegg på firmabloggen øker du ikke bare brukervennligheten til leseren. Du forbedrer også rangeringen i Google, samtidig som du øker sannsynligheten for at besøkende leser mer av innholdet ditt. Internlinking er dermed vinn-vinn for både deg og leseren. I denne oppskriften lærer du hvordan du kan bruke linking som et verktøy i bloggartiklene dine.
Temaer: SEO, innhold, økt trafikk, internlinking
Det er ikke lenger tilstrekkelig å skrive glimrende innhold. Målgruppen må også oppdage det. Det finnes flere måter å generere trafikk inn til innholdet ditt og du har nok allerede benyttet flere av dem. Her viser jeg deg hvordan du kan få flere besøkende når gratismetodene ikke er tilstrekkelig– native annonsering med Taboola.
Temaer: innholdsmarkedsføring, betalt annonsering, økt trafikk
En av de mest effektive måtene du kan rangere høyt på søkeord eller søkefraser er ved å opprette en ordliste med objektive og veldefinerte definisjoner. Lær målgruppen din ulike faguttrykk og termer innenfor ditt forretningsområde og bli sett på som en ekspert i din bransje. I denne oppskriften viser jeg hvordan.
Temaer: SEO, økt trafikk, internlinking
Bruk dynamiske søkeannonser til å generere flere annonseklikk på Google
Av Cecilie Henriksen 31. oktober 2017
15 % av alle søk som gjøres på Google er søk vi aldri før har sett. Hvordan kan du være i stand til å fange opp denne trafikken? Dynamiske søkeannonser setter deg i stand til å fange opp relevant og uventet søketrafikk – raskt og effektivt. Her lærer du hvordan du bruker informasjonen til å generere flere annonseklikk.
Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, økt trafikk
Øk trafikken til nettsiden ved å velge riktig søkeord i HubSpot
Av Hanne Sofie Hammer 6. oktober 2017
Ikke undervurder verdien av en grundig søkeordsanalyse. Velger du riktige søkeord vil du rangere høyere i søkemotorenes resultatsider (SERPs) og dermed generere mer organisk trafikk. I denne oppskriften lærer jeg deg hvordan du velger riktige søkeord i HubSpot.
Temaer: HubSpot, søkemotor, økt trafikk