Et webinar gir deg muligheten til å bygge relasjoner og dele kompetanse med potensielle kunder. Tanken på å gjennomføre ditt første webinar kan være overveldende, men med den rette webinar-programvaren og nøye planlegging vil du være godt rustet for oppgaven. I denne oppskriften lærer du hvordan man arrangerer og gjennomfører et webinar ved bruk av GoToWebinar og HubSpot.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, webinar, GoToWebinar
For å finne de rette målgruppene for dine annonser i Google sitt display nettverk kan du velge å benytte deg av Google sine predefinerte målgrupper, eller du kan bygge dine egne målgrupper og det som heter «tilpassede intensjonsmålgrupper». Tilpassede intensjonsmålgrupper lar deg nå ut til din ideelle målgruppe ved å segmentere annonsegruppene ut i fra søkeord og landingssidene du vil målrette deg mot. I denne oppskriften vil jeg vise deg hvordan du kan bygge en slik målgruppe.
Temaer: Google Adwords, Google
Lister er et kraftig verktøy i HubSpot. Funksjonen lar deg segmentere på detaljnivå som igjen kan brukes til å behandle leads og drive målrettet e-postmarkedsføring.
Temaer: digital markedsføring, HubSpot, økt konvertering, Segmentering
Temaer: sosiale medier, annonsering, Instagram
På samme måte som Facebook bruker Lead Ads, bruker LinkedIn noe som heter Lead Gen Forms til å samle inn kontakter. Dette fungerer på samme måte, ved å sende inn et skjema til plattformen. I denne artikkelen forteller jeg deg hvordan du kan sette opp dine egne skjemaer på LinkedIn.
Temaer: sosiale medier, annonsering, LinkedIn
Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av nettsider og er dermed en god måte å skape synlighet rundt dine produkter, tjenester og din bedrift. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan sette opp en kampanje i Google Ads rettet mot GDN.
Temaer: Google Adwords, Google, øke trafikk
Hotjar hjelper deg som markedsfører å få unik og verdifull informasjon om styrker og svakheter ved nettsiden din. Verktøyet gir deg innsikt i hvordan de besøkende faktisk bruker nettstedet. Dette er uvurderlig når du ønsker å forbedre brukeropplevelsen, øke konverteringer eller effektivisere bedriftens nettside.
Temaer: leadsgenerering, økt konvertering, hotjar, brukeropplevelse
Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.
Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement
Vet du hvor dine potensielle kunder befinner seg? Facebook har over 2,2 billioner innlogginger i løpet av én måned. 1,45 billioner av disse logger seg inn hver dag. Sannsynligheten for at dine potensielle kunder logger seg inn på Facebook i løpet av en dag, en uke eller en måned er svært stor. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan tiltrekke deg potensielle kunder gjennom Facebook.
Temaer: sosiale medier, annonsering, Facebook
Smarte CTA-er er en svært effektiv metode for å personalisere et grafisk element eller en tekst til å treffe potensielle kunder med rett buskap, til rett tid. Det handler om å ta i bruk data til å levere utelukkende relevant, personlig og skreddersydd innhold til besøkende av nettstedet ditt. Her lærer du hvordan.
Temaer: leadsgenerering, HubSpot, økt konvertering, CTA