Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
For kort tid siden lanserte Instagram muligheten til å sponse andres organiske poster på Instagram gjennom Facebook Ads Manager. Dette gjør det enklere for deg som leverandør å styre annonseringen selv og øke troverdighet for produkter og tjenester gjennom kundene dine. I denne oppskriften forteller jeg deg hvordan du kan sponse andres poster på Instagram.
Tekniske forberedelser
- Du må ha en business manager-konto og en annonsekonto for Facebook-siden din.
- Tilgang til å promotere poster fra Instagram-kontoen du ønsker å annonsere fra.
- Bedriften din må være tagget i den originale posten på Instagram.
Slik går du frem
- Etter at du har fått tilgang til Instagram-kontoen du ønsker å annonsere fra, går du inn i Facebook Ads Manager, og velger «Create an ad».
- Velg hvilket objektiv du ønsker å bruke i kampanjen din. Her kan du velge mellom «Reach», «Brand Awareness», «Video Views», «Engagement» eller «Traffic».
- Velg deretter hvilken målgruppe du ønsker å nå ut til, og ved valg om plassering velger du «Instagram feed».
- Under annonsenivået og utformingen av selve annonsen vil posten dukke opp under «Use existing post». Velg «Select post».
- I vinduet som dukker opp velg «Branded content» for å hente ut posten du har fått tilgang til å promotere. Velg posten du ønsker å annonsere.
- Se gjennom annonsen i «Preview mode» og start annonseringen når du er fornøyd.
Tips
Det er noen ting som er lurt å være obs på når du skal annonsere som beskrevet ovenfor:
- Du vil ikke kunne styre eller slette kommentarer eller likes på innholdet
- Det vil stå «paid partnership with (bedriften din)» under bildet
- Når du har opprettet en annonse for posten vil eieren av kontoen ha begrensede muligheter til å redigere posten
Eksempel på konkrete anvendelser
Kilder
New: Branded Content Ads on Instagram
Introducing Branded Content Ads on Instagram
Relatert innhold
Forskning: Millenials biter ikke på reklame, men følger influencere