Slik kan du promotere innhold gjennom en kunde på Instagram

slik-kan-du-promotere-innhold-gjennom-en-kunde-på-instagram

 

Tid: lesetid 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5vanskelighetsgrad
 
For kort tid siden lanserte Instagram muligheten til å sponse andres organiske poster på Instagram gjennom Facebook Ads Manager. Dette gjør det enklere for deg som leverandør å styre annonseringen selv og øke troverdighet for produkter og tjenester gjennom kundene dine. I denne oppskriften forteller jeg deg hvordan du kan sponse andres poster på Instagram.

Tekniske forberedelser

  1. Du må ha en business manager-konto og en annonsekonto for Facebook-siden din.
  2. Tilgang til å promotere poster fra Instagram-kontoen du ønsker å annonsere fra.
  3. Bedriften din må være tagget i den originale posten på Instagram.

Slik går du frem

  1. Etter at du har fått tilgang til Instagram-kontoen du ønsker å annonsere fra, går du inn i Facebook Ads Manager, og velger «Create an ad».
  2. Velg hvilket objektiv du ønsker å bruke i kampanjen din. Her kan du velge mellom «Reach», «Brand Awareness», «Video Views», «Engagement» eller «Traffic».
  3. Velg deretter hvilken målgruppe du ønsker å nå ut til, og ved valg om plassering velger du «Instagram feed».
  4. Under annonsenivået og utformingen av selve annonsen vil posten dukke opp under «Use existing post». Velg «Select post».
  5. I vinduet som dukker opp velg «Branded content» for å hente ut posten du har fått tilgang til å promotere. Velg posten du ønsker å annonsere.
  6. Se gjennom annonsen i «Preview mode» og start annonseringen når du er fornøyd.

Tips

Det er noen ting som er lurt å være obs på når du skal annonsere som beskrevet ovenfor:

  • Du vil ikke kunne styre eller slette kommentarer eller likes på innholdet
  • Det vil stå «paid partnership with (bedriften din)» under bildet
  • Når du har opprettet en annonse for posten vil eieren av kontoen ha begrensede muligheter til å redigere posten

Eksempel på konkrete anvendelser

ig1-1ig2-1ig3-1

Kilder

New: Branded Content Ads on Instagram

Introducing Branded Content Ads on Instagram

Relatert innhold

Forskning: Millenials biter ikke på reklame, men følger influencere

Slik får du økt trafikk med betalt Instagram-annonsering

Få e-post om nye oppskrifter:  Abonner på Vekstoppskrifter.no

Line Glimsdal's photo

Av: Line Glimsdal

Line jobbet som performance-spesialist og digitalmarkedsfører i Markedspartner. Hun er utdannet økonom fra Høgskolen i Østfold innen økonomi og administrasjon, med fordypning i prosjektledelse og bedriftsrådgivning. I sin bacheloroppgave undersøkte hun, sammen med en gruppe på seks studenter, det digitale modenhetsnivået til SMB innen inbound marketing.