Digital markedsføring og salg som skaper vekst

- En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om native advertising

Digital synlighet – del 3 av 3: Betalte medier

I del tre i serien om hvordan du gjør innholdet ditt synlig på nett ser vi på fire typer betalte medier.

Hva er native advertising, og passer det for min bedrift?

Du ser dem hver dag i nettavisene; artikler som ser ut som redaksjonelt innhold, men som egentlig er sponset av en annonsør. I denne artikkelen deler jeg et par gode eksempler på smart bruk av native advertising.

Slik lykkes du med native advertising

Er du markedsfører og vurderer å ta i bruk native annonsering? Du er ikke den eneste. For en tid tilbake ble jeg spurt om jeg kunne komme med innspill til en nativ annonse vi skulle kjøre for en av våre kunder. Jeg trakk frem markedsføreren i meg og ...

Fem tegn på at du bør investere i native advertising

Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som ...

Native annonsering vs. bannerannonser

Hva er native annonsering, hvordan fungerer det og hva er fordelene? I denne artikkelen kan du lese mer om hva som skiller native annonsering fra tradisjonelle bannerannonser, samt lære hvorfor dette formatet er godt egnet for optimalisering ...

Native advertising som del av inbound marketing-strategien

Antall søk på Google etter inbound marketing er nærmest firedoblet i løpet av det siste året. Det er ingen tvil om at inbound fenger, og det er fordi det funker. Likevel må du som markedssjef legge en helhetlig digital markedsstrategi som også har ...

Native annonsering i sosiale medier: Facebook Instant Articles

Den 12. april ble Facebooks mye omtalte "vidunderbarn", Instant Articles, åpnet for alle som publiserer innhold i sine egne kanaler. Det vil si at alle bedrifter som har innhold å dele nå kan nå nye mennesker i sine målgrupper med et format som er ...

Native annonsering: Fra katastrofe til kjempesuksess på én dag

På mandag dreit vi oss ut. Skikkelig. Vi startet en native ads-kampanje på DN.no som nesten umiddelbart viste seg å gi null respons. Vi hadde gjort masse feil i annonseutforming og linking. Bakerens barn så det holder. Men tett oppfølging, rask ...

Slik kan native annonsering booste din leadsgenerering

Slik kan du benytte native annonsering til leadsgenerering i kombinasjon med en satsning på content- eller inbound marketing.

4 ting du bør vite om digitale bilag og native advertising

Native advertising (også kalt advertorials eller digitale bilag) er nettbasert reklame som er tilpasset plattformen den vises på - både i form og funksjon. Det kan for eksempel være en artikkel som er skrevet av en annonsør for å fremme et produkt, ...

Se flere av våre blogger