I del tre i serien om hvordan du gjør innholdet ditt synlig på nett ser vi på fire typer betalte medier.
Les mer ›Temaer: annonsering, native advertising, betalte medier, betalt annonsering, digital synlighet, annonsering i Google
Hva er native advertising, og passer det for min bedrift?
Av Ole Martin Kristiansen 4. oktober 2018 | 4 minutter lesetid
Du ser dem hver dag i nettavisene; artikler som ser ut som redaksjonelt innhold, men som egentlig er sponset av en annonsør. I denne artikkelen deler jeg et par gode eksempler på smart bruk av native advertising.
Les mer ›Temaer: native advertising
Er du markedsfører og vurderer å ta i bruk native annonsering? Du er ikke den eneste. For en tid tilbake ble jeg spurt om jeg kunne komme med innspill til en nativ annonse vi skulle kjøre for en av våre kunder. Jeg trakk frem markedsføreren i meg og stilte spørsmålet: Hva skal til for å lykkes med native annonsering? Erfaringene deler jeg med deg i dette blogginnlegget.
Les mer ›
Temaer: native advertising
Fem tegn på at du bør investere i native advertising
Av Elin Schjelderup 29. juni 2017 | 4 minutter lesetid
Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som vil dra størst nytte av native ads.
Les mer ›Temaer: annonsering, native advertising, betalt annonsering
Hva er native annonsering, hvordan fungerer det og hva er fordelene? I denne artikkelen kan du lese mer om hva som skiller native annonsering fra tradisjonelle bannerannonser, samt lære hvorfor dette formatet er godt egnet for optimalisering underveis i en pågående kampanje.
Les mer ›Temaer: annonsering, bannerannonser, native advertising
Native advertising som del av inbound marketing-strategien
Av Erlend Førsund 25. august 2016 | 3 minutter lesetid
Antall søk på Google etter inbound marketing er nærmest firedoblet i løpet av det siste året. Det er ingen tvil om at inbound fenger, og det er fordi det funker. Likevel må du som markedssjef legge en helhetlig digital markedsstrategi som også har outbound-elementer i seg. En av de mest populære verktøyene i skrivende stund er native advertising. Men når bør du bruke native annonser? Og hva er beste praksis?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, native advertising
Native annonsering i sosiale medier: Facebook Instant Articles
Av Ole Martin Kristiansen 31. mai 2016 | 3 minutter lesetid
Den 12. april ble Facebooks mye omtalte "vidunderbarn", Instant Articles, åpnet for alle som publiserer innhold i sine egne kanaler. Det vil si at alle bedrifter som har innhold å dele nå kan nå nye mennesker i sine målgrupper med et format som er delikat presentert og som laster hyperhurtig på mobil på Facebooks egen plattform.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, Facebook, native advertising
Native annonsering: Fra katastrofe til kjempesuksess på én dag
Av Stig Hammer 25. februar 2016 | 6 minutter lesetid
På mandag dreit vi oss ut. Skikkelig. Vi startet en native ads-kampanje på DN.no som nesten umiddelbart viste seg å gi null respons. Vi hadde gjort masse feil i annonseutforming og linking. Bakerens barn så det holder. Men tett oppfølging, rask analyse av årsakene og god gjennomføringskraft i utførelse av endringer, gjorde at vi snudde katastrofen til den mest vellykkede annonsekampanjen vi noen gang har gjennomført. Kampanjen pågår ut denne uken - ta gjerne en titt på dn.no. Her vil jeg fortelle hva vi gjorde og hva som skjedde.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, annonsering, native advertising
Slik kan native annonsering booste din leadsgenerering
Av Ole Martin Kristiansen 11. februar 2016 | 4 minutter lesetid
Slik kan du benytte native annonsering til leadsgenerering i kombinasjon med en satsning på content- eller inbound marketing.
Les mer ›Temaer: content marketing, native advertising
4 ting du bør vite om digitale bilag og native advertising
Av Erlend Førsund 20. februar 2015 | 4 minutter lesetid
Temaer: annonsering, content marketing, bannerannonser, digitale bilag, native advertising