Hva koster HubSpot?

Av Anneli Setalo 3. mars 2020 | 4 minutter lesetid

Hva koster HubSpot_ Passer det for min bedrift-831145-edited

HubSpot har vokst mye de siste årene og består i dag av flere moduler og prisnivåer. I denne artikkelen får du en innføring i de ulike alternativene, samt hva det koster å kjøpe programvaren gjennom en norsk HubSpot-partner.

Hva får du gratis i HubSpot?

HubSpot reklamerer med at de leverer et gratis CRM-system, men får du egentlig noe av verdi uten å betale en krone? De aller fleste bedrifter har behov som går utover gratisversjonen og vil du raskt vokse ut av denne løsningen. Men, HubSpot sitt gratis-CRM er et veldig godt sted å starte og inkluderer også verktøy for markedsføring, salg og service. Her er noe av det du kan gjøre gratis i HubSpot:

  • Se hvilke nettsider dine kontakter har besøkt
  • Sende ut e-poster og nyhetsbrev
  • Lage skjemaer
  • Administrere annonser på Facebook, Google og LinkedIn
  • Lage segmenterte lister basert på kriterier i CRM
  • Etablere live chat og chatbots
  • Opprette ticketing-system for support
  • Og mye mer …

Gratis live-webinar: Ekspertene besvarer alle dine spørsmål om HubSpot

HubSpots betalte moduler

For de fleste mellomstore og store bedrifter vil det være hensiktsmessig å ta steget opp til den betalte versjonen av HubSpot. Månedsprisen regnes ut fra antall aktive kontakter i systemet og hvilken funksjonalitet du trenger. (Les mer i vår store online-guide.)

Kjøper du hele HubSpots Growth Suite, får du tilgang til både CRM-, marketing-, sales- og service-modulene deres. Eller du kan kjøpe disse separat. Hver modul har tre lisensnivåer: Starter, Professional og Enterprise. Hovedforskjellen på disse tre antall aktive kontakter du kan ha i basen, og hvilken spesialfunksjonalitet du får tilgang til. 

Starter anbefales til de som har enkle behov. Denne utgaven inkluderer det mest nødvendige, men du har for eksempel ikke tilgang til marketing automation eller bloggplattformen deres. Da må du kjøpe Professional-utgaven, som de fleste starter med. Den gir deg også verktøy for testing, analyse, personalisering og lead scoring. Har du 30 000 eller flere kontakter i databasen din, lønner det seg å velge Enterprise-utgaven. Dette nivået gir funksjonalitet som store, internasjonale selskaper trenger: tilgangsstyring på ulike deler av løsningen basert på teams, roller eller geografi, single sign-on, predictive lead scoring og mye mer. Tilgang til HubSpots eget CMS følger også med (kan kjøpes som tillegg til Starter og Professional). 

Marketing Hub

Starter (46 euro i måneden)

Prisen inkluderer 1000 kontakter og funksjoner som:

  • Annonseadministrasjon
  • Bots
  • Skjemaer
  • Listesegmentering
  • E-postmarkedsføring
  • Annonse-retargeting

Professional (740 euro i måneden)

Prisen inkluderer 1000 kontakter og funksjoner som:

  • Marketing automation
  • Smart innhold
  • Blogg-verktøy
  • A/B-testing av innhold
  • Landingssider
  • CTAer
  • Håndtering av video

Enterprise (2944 euro i måneden)

Prisen inkluderer 10 000 kontakter og funksjoner som:

  • Single sign-on
  • Adapting testing
  • Skreddersydd rapportering

Sales Hub

Starter (46 euro i måneden)

Prisen inkluderer en bruker og funksjoner som:

  • Telefonoppringning via løsningen
  • Sporing av e-post og varsling ved klikk/åpninger
  • Planleggingsverktøy for e-post og møter
  • Avtaler (sales deals)

Professional (460 euro i måneden)

Prisen inkluderer fem brukere og funksjoner som:

  • Automasjon av salgsprosessene
  • Lag personlige 1:1-videoer
  • Organisering av teams, produkter og budsjetter
  • Integrasjon med Salesforce

Enterprise (1104 euro i måneden)

Prisen inkluderer ti brukere og funksjoner som:

  • Transkripsjon av telefonsamtaler
  • Predictive lead scoring
  • Automatikk og workflows rundt godkjenning av tilbud
  • Single sign-on

Service Hub

Starter (46 euro i måneden)

Inkluderer en bruker og funksjoner som:

  • Conversational inbox (integrert med Messenger)
  • Ticketingsystem
  • Oppringning via HubSpot
  • Maler for e-post
  • Møtebooking
  • Rapportering

Professional (368 euro i måneden)

Prisen inkluderer fem brukere og funksjoner som: 

  • Status på henvendelser og ruting
  • Kunnskapsdatabase
  • Automatisering av oppgaver
  • Lag personlige 1:1-videoer
  • Kundetilfredshetsundersøkelser
  • Skreddersydd rapportering og dashboards

Enterprise (1104 euro i måneden)

Prisen inkluderer ti brukere og funksjoner som: 

  • Single sign-on
  • Integrasjon med Slack
  • Hierarkiske teams
  • Playbooks

HubSpot CMS

Dette er HubSpots eget CMS (publiseringssystem), som lar deg bygge hjemmesider i HubSpot. Prisen starter på 280 euro i måneden. inkludert funksjonalitet:

  • Landingssider
  • Verktøy for innholdsproduksjon
  • CTA-er
  • Smart innhold
  • Live chat
  • Bots
  • Skjemaer

Bør du kjøpe HubSpot gjennom en norsk partner?

For å slå det fast med én gang: Prisen på HubSpot er den samme om du kjøper direkte fra HubSpot eller via en HubSpot Solutions Partner som oss. Fordelen med å kjøpe via en lokal partner er at du vil få support på ditt eget språk og en lokal onboardingprosess med norske HubSpot-eksperter. Kjøper du direkte fra HubSpot, er det obligatorisk at du også kjøper en onboardingpakke. Det slipper du når du kjøper via en partner, da onboarding og etablering gjøres av dem.

Meld deg på Live-webinar om HubSpot

Temaer: marketing automation, HubSpot


Anneli Setalo's photo

Av: Anneli Setalo

Anneli er digitalmarkedsfører og redaktøt i MarkedsPartner. Hun er utdannet innen journalistikk og kreativ skriving fra University of Roehampton og har tidligere jobbet med salg og markedsføring, samt som skribent i flere lokalaviser.

Følg på LinkedIn

Epost

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle