Content Marketing er mer utbredt enn noensinne. Det krever at innholdet som produseres skiller seg ut. Men hvordan går du egentlig frem for å skape verdifullt innhold av høy kvalitet?
Les mer ›Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold
Av Daniela Dahle 17. januar 2023 | 5 minutter lesetid
Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold
Innholdsstrategi: Slik lager du personas til markedsføring og salg
Av Knut Arild Vold 17. desember 2022 | 8 minutter lesetid
For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, personas
Det enkle er ofte det beste, sies det i Rema 1000-reklamen. I en jobbhverdag med høyt tempo og lite tid til ettertankekan det være en god idé åsjekke at vi ikke overkompliserer kommunikasjonen i forsøket på å lage imponerende innhold.
Les mer ›Temaer: konvertering, innholdsmarkedsføring, godt blogginnlegg
Hvordan bli en mester på innholdsmarkedsføring
Av Helene Nissen 30. november 2021 | 4 minutter lesetid
Tradisjonell reklame kan for mange oppleves som en pest og en plage. Det er ofte fordi reklamen ikke er målrettet og er derfor irrelevant for mottaker. Innholdsmarkedsføring er det motsatte: en utstrakt hånd som tilbyr deg akkurat det du spør om. Så, hva er egentlig Innholdsmarkedsføring og hvorfor er det så viktig?
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring
Hvordan får du flere kunder til å finne deg på nettet? Det er den hellige gral for mange markedsførere. I denne artikkelserien ser vi på eide, fortjente og betalte medier, og hvordan du kan bruke disse flatene for å skape økt synlighet på nett. Eide medier er selve fundamentet, hvor du bør begynne.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, innholdsproduksjon, eide medier, digital synlighet
Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike innholdstilbud du kan bruke for å starte å generere leads fra din blogg eller nettsted.
Les mer ›Temaer: content marketing, konvertering, innholdsmarkedsføring
Salg + marked: Sammen får dere økt ROI på innholdsmarkedsføring
Av Espen Zachariassen 6. oktober 2020 | 9 minutter lesetid
Når marked og salg samarbeider om innhold som gir svar på kundenes spørsmål, kan det gi bedre og raskere økonomiske resultater. Noen viktige forutsetninger må være på plass.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring
B2B-personas du ikke bør glemme i inbound marketing
Av Tove Eggen 4. august 2020 | 5 minutter lesetid
Se for deg at en bedrift har innført inbound marketing som en strategi for å tydeliggjøre behov og løsninger i form av nyttig innhold, og slik lokket et varmt lead inn i bedriftens sfære på mesterlig vis. Kommunikasjonen flyter og avtaletilbud er sendt. Men brått blir forhandlingene overkjørt fra høyre flanke av en oversett nøkkelperson som ble avgjørende i kjøpsprosessen. Det kan skje med den beste av oss.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess, personas, kjøpsrolle, B2B Personas
Fem grunner til å holde markedsføringstrykket oppe om sommeren
Av Erlend Førsund 8. juli 2020 | 2 minutter lesetid
Med mindre du selger svømmebasseng eller driver campingplass ved Mjøsa, er sommeren for mange bedrifter en treg periode for ny business. Men det betyr ikke at du bør sakke farten på innholdsmarkedsføringen din. Antagelig tvert imot.
Les mer ›Temaer: markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, markedsplan
Sjefredaktør i E24, Gard Michalsen, skriver på lederplass at DNB Nyheter, bankens innholdsmarkedsføringssatsning, gir mange råd, men ikke det beste (hint: be om bedre rente eller bytt). Er det egentlig mulig å være troverdig når det du sender fra deg per definisjon er reklame og ikke journalistikk?
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring
«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring
Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid
Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling
Video i innholdsmarkedsføring: Bruk nok tid på planlegging og logistikk
Av Espen Zachariassen 11. juni 2019 | 4 minutter lesetid
Videoopptak er vanligvis kjempegøy, men ikke ta for lett på planleggingen. Uforutsette utfordringer forsinker produksjonen og kan ramme både personas, budskap og budsjett.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, videomarkedsføring
Jeg tror innholdsstrategien din bommer på minst ett av disse punktene
Av Espen Nordal 4. juni 2019 | 6 minutter lesetid
Innholdsproduksjon er krevende, og det er ikke sikkert du får besøket eller kundene du hadde satt deg fore. Og selv om det er nærmest hipp som happ om et blogginnlegg gjør det bra eller ei, finnes det flere tiltak du kan iverksette for å øke sjansene. Her har jeg samlet en liste over de typiske feilene kundene mine og jeg har begått når vi ikke har klart å håndtere innholdsproduksjonen, og ikke fått resultatene vi ønsker oss.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon
Forrige uke hadde jeg gleden av å bli «grilla» foran kamera i temaet blogging for bedrifter. Her kan du både se videoen og lese bloggversjonen, som inneholder noen ekstra bonusspørsmål som kollega Anneli ikke tok med i intervjuet.
Les mer ›Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, blogging
Målet med enhver tekst er å formidle. Derfor bør bokstavene og språket være dine beste venner når du skriver. Skal du unngå misforståelser må teksten være tydelig. Følger du disse seks prinsippene er du godt på vei.
Les mer ›Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold