Innholdsmarkedsføring blir ofte definert som det å «tiltrekke seg kunder ved å produsere innhold av høy kvalitet». Ved å dekke lesernes informasjonsbehov, skapes det en kontakt mellom deg og kunde som legger til rette for salg. Men hvordan skape innhold som faktisk blir konsumert av målgruppene dine? Hva bør du fokusere på? Her er mine 5 beste tips!
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
trender,
AI
Content Marketing er mer utbredt enn noensinne. Det krever at innholdet som produseres skiller seg ut. Men hvordan går du egentlig frem for å skape verdifullt innhold av høy kvalitet?
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
innhold
For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Brukt riktig kan buyer personas være et nyttig hjelpemiddel for å lykkes med det.
Les mer ›
Temaer:
innholdsstrategi,
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
personas
Det enkle er ofte det beste, sies det i Rema 1000-reklamen. I en jobbhverdag med høyt tempo og lite tid til ettertankekan det være en god idé åsjekke at vi ikke overkompliserer kommunikasjonen i forsøket på å lage imponerende innhold.
Les mer ›
Temaer:
konvertering,
innholdsmarkedsføring,
godt blogginnlegg
Tradisjonell reklame kan for mange oppleves som en pest og en plage. Det er ofte fordi reklamen ikke er målrettet og er derfor irrelevant for mottaker. Innholdsmarkedsføring er det motsatte: en utstrakt hånd som tilbyr deg akkurat det du spør om. Så, hva er egentlig Innholdsmarkedsføring og hvorfor er det så viktig?
Les mer ›
Temaer:
innholdsstrategi,
content marketing,
innholdsmarkedsføring
Hvordan får du flere kunder til å finne deg på nettet? Det er den hellige gral for mange markedsførere. I denne artikkelserien ser vi på eide, fortjente og betalte medier, og hvordan du kan bruke disse flatene for å skape økt synlighet på nett. Eide medier er selve fundamentet, hvor du bør begynne.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
søkemotoroptimalisering,
innholdsproduksjon,
eide medier,
digital synlighet
Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike innholdstilbud du kan bruke for å starte å generere leads fra din blogg eller nettsted.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
konvertering,
innholdsmarkedsføring
Når marked og salg samarbeider om innhold som gir svar på kundenes spørsmål, kan det gi bedre og raskere økonomiske resultater. Noen viktige forutsetninger må være på plass.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring
Se for deg at en bedrift har innført inbound marketing som en strategi for å tydeliggjøre behov og løsninger i form av nyttig innhold, og slik lokket et varmt lead inn i bedriftens sfære på mesterlig vis. Kommunikasjonen flyter og avtaletilbud er sendt. Men brått blir forhandlingene overkjørt fra høyre flanke av en oversett nøkkelperson som ble avgjørende i kjøpsprosessen. Det kan skje med den beste av oss.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
innholdsmarkedsføring,
kjøpsprosess,
personas,
kjøpsrolle,
B2B Personas
Med mindre du selger svømmebasseng eller driver campingplass ved Mjøsa, er sommeren for mange bedrifter en treg periode for ny business. Men det betyr ikke at du bør sakke farten på innholdsmarkedsføringen din. Antagelig tvert imot.
Les mer ›
Temaer:
markedsføring,
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
markedsplan
Sjefredaktør i E24, Gard Michalsen, skriver på lederplass at DNB Nyheter, bankens innholdsmarkedsføringssatsning, gir mange råd, men ikke det beste (hint: be om bedre rente eller bytt). Er det egentlig mulig å være troverdig når det du sender fra deg per definisjon er reklame og ikke journalistikk?
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring
Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
innhold,
innholdsproduksjon,
storytelling
Videoopptak er vanligvis kjempegøy, men ikke ta for lett på planleggingen. Uforutsette utfordringer forsinker produksjonen og kan ramme både personas, budskap og budsjett.
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
videomarkedsføring
Innholdsproduksjon er krevende, og det er ikke sikkert du får besøket eller kundene du hadde satt deg fore. Og selv om det er nærmest hipp som happ om et blogginnlegg gjør det bra eller ei, finnes det flere tiltak du kan iverksette for å øke sjansene. Her har jeg samlet en liste over de typiske feilene kundene mine og jeg har begått når vi ikke har klart å håndtere innholdsproduksjonen, og ikke fått resultatene vi ønsker oss.
Les mer ›
Temaer:
innholdsstrategi,
innholdsmarkedsføring,
innholdsproduksjon
Forrige uke hadde jeg gleden av å bli «grilla» foran kamera i temaet blogging for bedrifter. Her kan du både se videoen og lese bloggversjonen, som inneholder noen ekstra bonusspørsmål som kollega Anneli ikke tok med i intervjuet.
Les mer ›
Temaer:
innholdsstrategi,
innholdsmarkedsføring,
blogging