«Old Town Road»: Toppet hitlisten ved hjelp av innholdsmarkedsføring

Av Ole Henrik Sæve 29. oktober 2019 | 6 minutter lesetid

Historien om Lil Nas X, den unge og ukjente musikeren som droppet ut av college for å satse på sin lidenskap, med et budsjett på tretti dollar, er et fascinerende eksempel på effekten av digital markedsføring, content marketing og storytelling.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon, storytelling

Video i innholdsmarkedsføring: Bruk nok tid på planlegging og logistikk

Av Espen Zachariassen 11. juni 2019 | 4 minutter lesetid

Videoopptak er vanligvis kjempegøy, men ikke ta for lett på planleggingen. Uforutsette utfordringer forsinker produksjonen og kan ramme både personas, budskap og budsjett.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, videomarkedsføring

Jeg tror innholdsstrategien din bommer på minst ett av disse punktene

Av Espen Nordal 4. juni 2019 | 6 minutter lesetid

Innholdsproduksjon er krevende, og det er ikke sikkert du får besøket eller kundene du hadde satt deg fore. Og selv om det er nærmest hipp som happ om et blogginnlegg gjør det bra eller ei, finnes det flere tiltak du kan iverksette for å øke sjansene. Her har jeg samlet en liste over de typiske feilene kundene mine og jeg har begått når vi ikke har klart å håndtere innholdsproduksjonen, og ikke fått resultatene vi ønsker oss.

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon

17 spørsmål og svar om bedriftsblogging

Av Erlend Førsund 27. februar 2019 | 10 minutter lesetid

Forrige uke hadde jeg gleden av å bli «grilla» foran kamera i temaet blogging for bedrifter. Her kan du både se videoen og lese bloggversjonen, som inneholder noen ekstra bonusspørsmål som kollega Anneli ikke tok med i intervjuet.

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, blogging

6 skrivetips for innholdsmarkedsførere

Av Svein A. Halvorsen 18. oktober 2018 | 6 minutter lesetid

Målet med enhver tekst er å formidle. Derfor bør bokstavene og språket være dine beste venner når du skriver. Skal du unngå misforståelser må teksten være tydelig. Følger du disse seks prinsippene er du godt på vei.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

Content marketing: 5 kjennetegn på kvalitetsinnhold

Av Erlend Førsund 18. september 2018 | 4 minutter lesetid

Ettersom content marketing får et stadig sterkere fotfeste, begynner flere og flere markedsførere og bedriftsledere å se hvor viktig kvalitetsinnhold er som et bærende element innen markedsføring, men spørsmålet man ofte sitter igjen med er: Hvordan bør dette kvalitetsinnholdet se ut i praksis?

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold

VIDEO: Se på innholdskanalene dine som produkter, ikke marketingtaktikker

Av Erlend Førsund 14. juni 2018 | 4 minutter lesetid

Innholdsstrategen Robert Rose er en ledende global skikkelse innen content marketing. Sammen med Joe Pulizzi har han drevet Content Marketing Institute i en årrekke, og vært en aktiv podcaster på «This Old Marketing». Vi intervjuet ham på Epic Content Marketing-konferansen i år om hvor morgendagens slag står for bedrifter som ønsker å lykkes med content marketing.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

7 ting jeg har lært av å skrive tekst for kunder

Av Anneli Setalo 22. februar 2018 | 3 minutter lesetid

Jeg var så ung og grønn den dagen jeg første gang troppet opp på kontoret til Markedspartner. Med en utdannelse innen kreativ skrivning og en lidenskap for historiefortelling følte jeg meg beredt til å produsere engasjerende tekster uansett tema. Lite visste jeg at jobben min ville bestå av å svelge en hel del kameler og krige daglig mot byråkratisk språk. Så her er en liten gavepakke til dere som skal begynne å skrive for eget firma; sju lærdommer som vil gjøre oppgaven mye enklere:

Les mer ›

Temaer: innholdsmarkedsføring, innholdsproduksjon

Innholdsstrategi: Ønsker du å nå unge mennesker? Her treffer du dem

Av Espen Nordal 9. januar 2018 | 3 minutter lesetid

Millennials kjøper hus, bruker mobilen på do og har Facebook som en viktig kilde til nyheter og informasjon. Kanskje ikke opsiktsvekkende nyheter, men under de tabloide vinklingene viser en fersk rapport at skal du nå unge folk med innholdet ditt framover, må du nok endre endel på strategien.

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon

Content marketing: 7 metoder for å få mer ut av innholdet ditt

Av Erlend Førsund 21. desember 2017 | 4 minutter lesetid

En av de store feilene som begås innen inbound- og content marketing er at vi bruker mye tid og ressurser på å produsere innhold – og mindre tid og ressurser på å promotere det. Her følger syv metoder for effektiv innholdspromotering, og hvordan du kan høste større avkastning på det innholdet du allerede har produsert.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Video fra INBOUND-konferansen dag 3: Bedre innhold, ikke mer

Av Erlend Førsund 28. september 2017 | 3 minutter lesetid

I dagens video fra INBOUND i Boston, har vi snakket med Scott D. Meyer, som holdt foredraget "Do better, not more". Budskapet er at kvalitet trumfer kvantitet når det gjelder innhold. Meyer hadde tallene til å bevise det og ga håndfaste råd som publikum kunne ta med seg hjem og sette i gang med.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, video, innholdsmarkedsføring, INBOUND 2017

Retorikk: Slik skriver du overbevisende digitalt innhold

Av Rune André Reiakvam 15. juni 2017 | 6 minutter lesetid

Språket er et mektig verktøy. Men det krever at du bruker det riktig. For at du skal skille deg ut i mengden av digitalt innhold som produseres i dag, er du nødt til å skape engasjerende og overbevisende innhold. Heldigvis kan en 2000 år gammel kunst hjelpe deg med det.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, innholdsmarkedsføring, innhold, innholdsproduksjon

96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?

Av Stig Hammer 10. november 2016 | 5 minutter lesetid

Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også? 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, webstrategi, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess

Hvorfor din CEO ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring

Av Hanne Sofie Hammer 4. oktober 2016 | 4 minutter lesetid

Får du ikke klarsignal fra din CEO til å investere i innholdsmarkedsføring? Usikker på hvordan du skal kommunisere fordelene? Forsøk å sette deg i hans posisjon, og du vil forstå hvorfor han ikke bryr seg om innholdsmarkedsføring - ennå. 

Les mer ›

Temaer: innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring

Innholdsmarkedsføring har reformert digital markedsføring og salg

Av Erlend Førsund 7. juli 2016 | 2 minutter lesetid

Fram til rundt 2012 hadde SEO-byråene omtrent monopol på oppskriften til å bli funnet på Google, og dermed løsningen på hvordan øke trafikk og salg. Mange var like flinke på å selge SEO-avtaler til blåøyde markedssjefer som dominikanermunkene var på å selge avlat på 1500-tallet. Men så kom content og inbound marketing og reformerte digital markedsføring og salg. Så er du fremdeles ikke reformert, bør du lese dette blogginnlegget.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle