Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om annonsering (2)

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Når kun 6,4 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Derfor har prisen på annonsering gått ned under covid-19

Når man er inne i en usikker tid er det mange som velger å kutte utgifter for å spare penger. Reklamebudsjettet blir ofte påvirket når slike tiltak settes i kraft, men er dette riktig for alle?

Er du der, når potensielle kunder googler etter hjelp?

I MarkedsPartner setter vi hvert år ned en gruppe på fire personer som er ansvarlige for å gjennomføre ulike sosiale aktiviteter gjennom året, som julebord, lønningspils og firmatur. Jeg hadde i fjor gleden av å være en del av denne gruppa, og en av ...

7 kriterier for å lykkes med Google AdWords-annonsering

Vurderer du å annonsere via Google AdWords, eller har du allerede kampanjer i gang som ikke gir tilfredsstillende resultater? Her går jeg gjennom noen av de absolutt viktigste betingelsene for å oppnå positiv avkastning på betalt annonsering hos ...

Fem tegn på at du bør investere i native advertising

Native advertising er ett av mange ord som markedsførere liker å slenge rundt seg for tiden. Dette er en annonseringsmetode som kan gi enorme mengder med trafikk på kort tid. I dette blogginnlegget skal jeg fortelle deg litt om hvilke bedrifter som ...

Native annonsering vs. bannerannonser

Hva er native annonsering, hvordan fungerer det og hva er fordelene? I denne artikkelen kan du lese mer om hva som skiller native annonsering fra tradisjonelle bannerannonser, samt lære hvorfor dette formatet er godt egnet for optimalisering ...

Betalt annonsering på nett: 5 fallgruver du må unngå

Betalt nettannonsering kan være en effektiv måte for å øke trafikken til bedriftens nettside, men det hjelper lite hvis du ikke klarer å fange opp de rette potensielle kundene.

Annonsering på nett med kirurgisk presisjon: Slik lykkes du

Leadsgenererende bedrifter bør bruke retargeting som en del av sin digitale markedsplan. Med denne typen annonsering på nett treffer du målgruppen din bedre, får høyere konverteringsrater og mer for hver krone investert. I dette innlegget får du ...

Native annonsering: Fra katastrofe til kjempesuksess på én dag

På mandag dreit vi oss ut. Skikkelig. Vi startet en native ads-kampanje på DN.no som nesten umiddelbart viste seg å gi null respons. Vi hadde gjort masse feil i annonseutforming og linking. Bakerens barn så det holder. Men tett oppfølging, rask ...

Hva er retargeting, og hvorfor bør du ta det i bruk?

Har du noen gang lagt merke til at annonser for en webside du nylig har besøkt begynner å poppe opp over alt på nettet? Det kalles retargeting (RT), og det virker faktisk!

4 ting du bør vite om digitale bilag og native advertising

Native advertising (også kalt advertorials eller digitale bilag) er nettbasert reklame som er tilpasset plattformen den vises på - både i form og funksjon. Det kan for eksempel være en artikkel som er skrevet av en annonsør for å fremme et produkt, ...

Se flere av våre blogger