Betalt annonsering på nett: 5 fallgruver du må unngå

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 15. november 2016 | 4 minutter lesetid

 

Betalt nettannonsering kan være en effektiv måte for å øke trafikken til bedriftens nettside, men det hjelper lite hvis du ikke klarer å fange opp de rette potensielle kundene.

Les mer ›

Temaer: annonsering, betalt annonsering

Annonsering på nett med kirurgisk presisjon: Slik lykkes du

Av Jonas Bjørnstad 7. april 2016 | 3 minutter lesetid

 

Leadsgenererende bedrifter bør bruke retargeting som en del av sin digitale markedsplan. Med denne typen annonsering på nett treffer du målgruppen din bedre, får høyere konverteringsrater og mer for hver krone investert. I dette innlegget får du oppskriften på hvordan du går fram.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, annonsering, retargeting

Native annonsering: Fra katastrofe til kjempesuksess på én dag

Av Stig Hammer 25. februar 2016 | 6 minutter lesetid

 

På mandag dreit vi oss ut. Skikkelig. Vi startet en native ads-kampanje på DN.no som nesten umiddelbart viste seg å gi null respons. Vi hadde gjort masse feil i annonseutforming og linking. Bakerens barn så det holder. Men tett oppfølging, rask analyse av årsakene og god gjennomføringskraft i utførelse av endringer, gjorde at vi snudde katastrofen til den mest vellykkede annonsekampanjen vi noen gang har gjennomført. Kampanjen pågår ut denne uken - ta gjerne en titt på dn.no. Her vil jeg fortelle hva vi gjorde og hva som skjedde.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, annonsering, native advertising

Hva er retargeting, og hvorfor bør du ta det i bruk?

Av Jonas Bjørnstad 28. april 2015 | 2 minutter lesetid

Har du noen gang lagt merke til at annonser for en webside du nylig har besøkt begynner å poppe opp over alt på nettet? Det kalles retargeting (RT), og det virker faktisk! 

Les mer ›

Temaer: annonsering, retargeting

4 ting du bør vite om digitale bilag og native advertising

Av Erlend Førsund 20. februar 2015 | 4 minutter lesetid

Native advertising (også kalt advertorials eller digitale bilag) er nettbasert reklame som er tilpasset plattformen den vises på - både i form og funksjon. Det kan for eksempel være en artikkel som er skrevet av en annonsør for å fremme et produkt, hvor man benytter den samme formen som en redaksjonell artikkel. Ordet "native" henviser til innholdets nærhet til, og likhet med, annet innhold på plattformen. Markedsføringsformen har blitt svært populær i de siste par årene, men før du løper og kjøper, er det noen få ting du bør vite. Les mer ›

Temaer: annonsering, content marketing, bannerannonser, digitale bilag, native advertising

Annonseblokkering: seriøs trussel for tradisjonell nettmarkedsføring

Av Erlend Førsund 30. desember 2014 | 1 minutter lesetid

 

Irrelevante bannerannonser... Folk hater dem. Også vi markedsførere.

Derfor setter vi vår stolthet i å benytte den nyeste teknologien som finnes, for å nå våre målgrupper. Men hjelper det?

Les mer ›

Temaer: annonsering, content marketing, innholdsmarkedsføring, reklame

Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 2 minutter lesetid

 

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser osv.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hvem sa at bannerannonsering ikke fungerer?

Av Tønnes Sannem Heian 9. desember 2013 | 1 minutter lesetid

 

De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, annonsering, kampanje, internettmarkedsføring, oppmerksomhet

Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si

Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid

 

Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013 | 2 minutter lesetid

 

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Dette må du vite om QR koder

Av Tønnes Sannem Heian 19. august 2011 | 2 minutter lesetid

 

Selv om utbredelsen av QR koder i Norge fortsatt er begrenset har du kanskje allerede lagt merke til. Stadig flere annonsører har for eksempel begynt å legge en QR kode på annonsene sin for at de som se annonsen kan få tilgang til mer relevant informasjon ved å scanne koden med smarttelefonen sin.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, tips

Morsomt PR-stunt fra Ahlgrens Biler

Av Ramona Zachariassen 7. mars 2011 | 2 minutter lesetid

 

Jeg fikk nylig en e-post fra samboeren min med en bilannonse fra finn.no. Det er ikke helt uvanlig - vi kjøpte en bil i slutten av januar etter å ha brukt Finn for å finne en passende bil.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, reklame

Annonsering på LinkedIn (LinkedIn Ads) – noe for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. februar 2011 | 2 minutter lesetid

 

Har du en profil på LinkedIn? Det er i så fall en av ca. 400 000 andre norske LinkedIn profiler. I likhet med deg har de oppgitt opplysninger om bransje, selskapsnavn, stillingstittel, kjønn og alder. I Europa er det registrert over 22 millioner profiler.

Les mer ›

Temaer: PPC, markedsføring, annonsering, internettmarkedsføring, Google Adwords, markedskommunikasjon, LinkedIn

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle