Bli synlig på Google med disse AdWords-tipsene

Av Hanne Marthinsen 16. februar 2016 | 6 minutter lesetid

 

Google AdWords er en kostnadseffektiv måte å øke trafikken inn til nettstedet ditt på. Annonsene vises når noen søker på Google etter det du tilbyr. Du kan målrette annonsene mot spesifikke målgrupper. Du har også hundre prosent kostnadskontroll og kan måle resultatene og se om det gir den effekten du ønsker.

Les mer ›

Temaer: PPC, annonsering, Google Adwords

Hva er retargeting, og hvorfor bør du ta det i bruk?

Av Jonas Bjørnstad 28. april 2015 | 2 minutter lesetid

Har du noen gang lagt merke til at annonser for en webside du nylig har besøkt begynner å poppe opp over alt på nettet? Det kalles retargeting (RT), og det virker faktisk! 

Les mer ›

Temaer: annonsering, retargeting

4 ting du bør vite om digitale bilag og native advertising

Av Erlend Førsund 20. februar 2015 | 4 minutter lesetid

Native advertising (også kalt advertorials eller digitale bilag) er nettbasert reklame som er tilpasset plattformen den vises på - både i form og funksjon. Det kan for eksempel være en artikkel som er skrevet av en annonsør for å fremme et produkt, hvor man benytter den samme formen som en redaksjonell artikkel. Ordet "native" henviser til innholdets nærhet til, og likhet med, annet innhold på plattformen. Markedsføringsformen har blitt svært populær i de siste par årene, men før du løper og kjøper, er det noen få ting du bør vite. Les mer ›

Temaer: annonsering, content marketing, bannerannonser, digitale bilag, native advertising

Annonseblokkering: seriøs trussel for tradisjonell nettmarkedsføring

Av Erlend Førsund 30. desember 2014 | 2 minutter lesetid

 

Irrelevante bannerannonser... Folk hater dem. Også vi markedsførere.

Derfor setter vi vår stolthet i å benytte den nyeste teknologien som finnes, for å nå våre målgrupper. Men hjelper det?

Les mer ›

Temaer: annonsering, content marketing, innholdsmarkedsføring, reklame

Fra annonsekampanje til markedsføringsmotor

Av Tønnes Sannem Heian 10. juni 2014 | 2 minutter lesetid

 

På flere områder i bedriftenes hverdag har det gjennom de siste tiårene blitt utviklet «beste praksis» som er blitt forbedret over tid, og som etter hvert har blitt til allment anerkjente metoder og standarder: «Slik gjør du det bare». Eksempler på dette er HMS-systemer, kvalitets- og avvikssystemer, ISO-prosesser osv.

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedssjef, annonsering, kampanje, markedsplan

Hvem sa at bannerannonsering ikke fungerer?

Av Tønnes Sannem Heian 9. desember 2013 | 1 minutter lesetid

 

De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, annonsering, kampanje, internettmarkedsføring, oppmerksomhet

Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si

Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid

 

Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.

Les mer ›

Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013 | 2 minutter lesetid

 

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Dette må du vite om QR koder

Av Tønnes Sannem Heian 19. august 2011 | 2 minutter lesetid

 

Selv om utbredelsen av QR koder i Norge fortsatt er begrenset har du kanskje allerede lagt merke til. Stadig flere annonsører har for eksempel begynt å legge en QR kode på annonsene sin for at de som se annonsen kan få tilgang til mer relevant informasjon ved å scanne koden med smarttelefonen sin.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, tips

Morsomt PR-stunt fra Ahlgrens Biler

Av Ramona Zachariassen 7. mars 2011 | 2 minutter lesetid

 

Jeg fikk nylig en e-post fra samboeren min med en bilannonse fra finn.no. Det er ikke helt uvanlig - vi kjøpte en bil i slutten av januar etter å ha brukt Finn for å finne en passende bil.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, annonsering, reklame

Annonsering på LinkedIn (LinkedIn Ads) – noe for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. februar 2011 | 2 minutter lesetid

 

Har du en profil på LinkedIn? Det er i så fall en av ca. 400 000 andre norske LinkedIn profiler. I likhet med deg har de oppgitt opplysninger om bransje, selskapsnavn, stillingstittel, kjønn og alder. I Europa er det registrert over 22 millioner profiler.

Les mer ›

Temaer: PPC, markedsføring, annonsering, internettmarkedsføring, Google Adwords, markedskommunikasjon, LinkedIn

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle