Få flere leads med skjemamur i videoene dine

Av Maria Pettersson 7. september 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En av de mest effektive taktikkene for leadsgenerering i dag er «gating» av videoer. Ofte innebærer det at ikke-registrerte brukere kun får se innledningen til en video. For å fortsette avspillingen må vedkommende oppgi kontaktinformasjonen sin i et pop up-skjema. I stedet for en betalingsmur som man ofte kaller det i nettaviser, kan vi beskrive en slik metode for videoer med «skjemamur». Denne typen leadsgenerering egner seg best for B2B-markedsføring - kanskje med unntak av videoer med merkevarebyggende budskap.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, få flere leads, økt konvertering, leads, webinar

Få flere besøk til egne sider med infografikk

Av Nadia C. Aurdal 3. august 2018

Tid: 2-3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Infografikk er lett å dele og konsumere. Bruk av visuelt innhold tiltrekker mer oppmerksomhet enn ved å kun bruke tekst. Det er derfor en effektiv metode for å øke referral trafikk, eller henvisende trafikk for å generere flere leads. Denne oppskriften viser deg hvordan

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, få flere leads, øke trafikk

Hvordan få flere leads ved bruk av landingssider

Av Nadia C. Aurdal 12. desember 2017

Tid: 1-2 timer
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

En landingsside med verdifullt innhold for målgruppen din er en ypperlig metode for å generere flere leads. Her viser jeg deg hvordan du går frem.

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, få flere leads, landingsside

Bruk innholdstilbud på LinkedIn til å konvertere potensielle kunder

Av Maria Pettersson 15. september 2017

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke bedriftens innholdstilbud til å tiltrekke og konvertere potensielle kunder på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn, leadsgenerering, innhold

Generer leads med chatbot fra Chatfuel i Facebook Messenger

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 8. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Chatfuel er en av de mest brukte plattformene for chatbots. Her viser jeg deg hvordan du setter opp en chatbot for å generere flere leads i Facebook Messenger. Den er fleksibel, enkel og gratis.

Les mer ›

Temaer: Facebook, leadsgenerering

Opprett videoannonser på YouTube for å engasjere potensielle kunder

Av Maria Pettersson 1. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 4 av 5

Annonsering på YouTube gir bedriften din tilgang på over én milliard brukere, hele 3,7 millioner av disse er nordmenn. Vi konsumerer videoer på internett som aldri før. Hver dag ser YouTube-brukere flere hundre timer med videoinnhold. Det gir deg store muligheter til å fange oppmerksomheten til målgruppen din. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan målrette og tiltrekke potensielle kunder ved hjelp av annonsering på verdens nest største søkemotor.  

Les mer ›

Temaer: Google Adwords, leadsgenerering, betalt annonsering, YouTube

Slik bruker du e-bøker til å få flere e-postabonnenter

Av Hanne Sofie Hammer 23. juni 2017

Tid: 2 timer
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Det finnes mange taktikker for hvordan du kan øke antall e-postabonnenter til nyhetsbrevet ditt. I denne vekstoppskriften viser jeg deg hvordan du bruker e-bøker som incitament til å melde seg på nyhetsbrevet ditt.  

Les mer ›

Temaer: leadsgenerering, e-bok, øke antall e-postmottakere, få flere leads

Hvordan øke trafikken til innholdet ditt med LinkedIn-annonsering?

Av Fredrik Stang 6. juni 2017

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

LinkedIn er et verdifullt verktøy for å knytte et profesjonelt nettverk. Men – det er også en verdifull markedsføringsplattform som kan øke besøkstrafikken til bloggen og nettstedet ditt. Jeg vil nå vise deg hvordan du setter opp og benytter deg av sponsede innlegg på LinkedIn for å øke trafikken til innholdet du tilbyr.

Les mer ›

Temaer: LinkedIn, leadsgenerering, øke trafikk

Hvordan få flere leads ved hjelp av video i Wistia

Av Nadia C. Aurdal 2. juni 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Sliter du med å konvertere besøkende på siden din til leads? Bruk av video i kjøpsprosessen forenkler prosessering av informasjon. Denne oppskriften viser deg hvordan du utnytter egne videoer i videoverktøyet Wistia for å generere og konvertere flere besøkende til leads.

Les mer ›

Temaer: video, leadsgenerering, øke antall e-postmottakere

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen