Bruk HubSpot Meetings til å øke antall bookede møter

La potensielle kunder booke møter direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings

 

Tid: lesetid 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5vanskelighetsgrad

I mange bransjer er et møte med bedriften siste del av kjøpsprosessen for potensielle kunder. Du må derfor sikre at de raskt og enkelt kan booke et møte med deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du gjør det mulig for dem å avtale et møte direkte i kalenderen din med HubSpot Meetings.

Tekniske forberedelser

Oppskriften krever en HubSpot Sales Software, enten gratisversjonen eller Sales Starter. I tillegg må du ha en e-postserver fra Office 365 eller Google kalender. 

Konkrete ideer for å få best mulig utbytte

  • Plasser en link til møtebookingen i e-postsignaturen din, slik at alle du sender e-post til får denne muligheten.
  • Tilpass innholdet i e-posten ved å gjøre det mer personlig for hver mottaker og bygg opp et ønske om et møte.
  • Oppfordre mottakeren til å avtale møte med tekst som; «Her har du en link til min kalender. Kall meg gjerne inn til et møte når det passer deg». Du gjør da terskelen for å avtale et møte lavere.

Eksempel på konkret anvendelse

Les hvordan HubSpot booket over 200 møter fra én e-post da de inkluderte en link til møtebooking. Legg også merke til hvordan de utnyttet kunnskapen om målgruppen sin til å personalisere og tilpasse innholdet for å øke sjansen for konvertering.

Detaljert fremgangsmåte

  1. Sett opp integrasjonen mellom HubSpot og kalenderen din.
    • Gå til HubSpot. Trykk på Sales og velg Meetings.
    • Velg hvilken kalender du ønsker å koble til ved å trykke på Connect your Google calendar eller Connect your Office 365 calendar.
    • Les og aksepter vilkårene for å gi tilgang.
  2. Velg hvilke dager og tidspunkter i kalenderen det passer for deg å bli innkalt. Trykk deretter på Next.
  3. Dersom du har Sales Hub eller Service Hub, kan du legge til flere felter i skjemaet. Navn og e-post er satt som default og må fylles ut av den potensielle kunden. Trykk på Next.
  4. Du kan nå teste hvordan innkallingen fungerer, samt se hvordan det ser ut både på desktop og mobil. Trykk igjen på Next
  5. Kopier linken og plasser den der du ønsker å dele den. Dersom du har Sales Starter, kan du også plassere skjemaet på nettsiden din. Trykk på Done når du er ferdig.

Du vil nå komme til oversikten over din møtelink.

Hold musepekeren over linken og trykk på Edit.

  • Du kan bestemme hvilket intervall du ønsker å ha på innkallingene.
  • Sett lokasjon på møtene, enten et fysisk sted eller en Call-in-link til Teams eller annet program.
  • Rediger navnet på møtet.
  • Skriv en beskrivelse til møtene, som også vil vises i kalenderen.
  • Velg en minimumstid du må ha før noen kan kalle deg inn til et møte.
  • Legg til en buffertid, som du kan ha mellom avtalene i kalenderen.
  • Avgjør hvor mange uker fremover du kan bli innkalt til møtet i forveien.

Dersom du har Sales Hub eller Service Hub, kan du trykke på Settings oppe til høyre for å sette inn logo og bytte farge på kalenderen for å personalisere innkallingen.

PS. HubSpot har også lagt til rette for å spørre prospekter om samtykke til å sende markedsføringsrelatert e-post når de registrerer seg for et møte. Dette slåes på og konfigureres når du lager din personlige møtelink.

Kilder

HubSpot: How to use meetings
HubSpot blog: How We Booked Over 200 Meetings With a Single Email Send 

Relatert innhold

Inboundbloggen: 5 møtebooking-tips for bedre møter og økt salg

Last ned gratis e-bok:  Inbound sales: Slik tilpasser du deg kundenes digitale kjøpsprosess

Først publisert: 15. juni 2018. Oppdatert: 13. desember 2019.

Temaer:

salg tips HubSpot
Maria Pettersson's photo

Av: Maria Pettersson

Maria jobbet som digital markedsfører hos Markedspartner. Maria har sin utdanning fra Handelshøyskolen BI og Leeds Beckett University, hvor hun har tatt en bachelor i Internasjonal Markedsføring og en master i International Business.