Facebook: Skap et godt førsteinntrykk på bedriftssiden med «Our Story»

Markedsføring på Facebook

 

Tid: lesetid 40 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5vanskelighetsgrad

Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på funksjonen «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.

Last ned gratis e-bok: 10 vekstoppskrifter til din digitale markedsføring

Tekniske forberedelser

Oppskriften krever en Business Manager-konto på Facebook.

Slik går du frem

  1. Logg inn på bedriftssiden din og gå til Startside.
  2. Klikk på + Fortell folk om bedriften din til høyre.
    Facebook - Vår historie
  3. Dra eller klikk for å legge til et forsidebilde. Du kan velge et du allerede har publisert på siden din, eller legge til et nytt.
  4. Trykk på Tittel for å redigere den. Skriv et slagord eller en tittel som representerer bedriften din.
  5. Fortell målgruppen om bedriften din ved å legge til eller redigere innholdet. Du vil se noen grunnleggende valg som H1, H2, punktliste, sitat, HTML redigering, samt muligheten til å legge til et bilde eller en link i teksten.
  6. Se over at alt er korrekt.
  7. Klikk på Publiser når du er ferdig. 

Konkrete ideer for å få best mulig utbytte

  • Anbefalte mål for forsidebildet er 1200 (bredde) x 445 (høyde)
  • Benytt et bilde av god kvalitet som fanger brukerens oppmerksomhet
  • Fortell en historie som styrker merkevaren og som viser interessante aspekter ved produktene eller tjenestene dine
  • Link til bedriftens nettside(r)

Eksempel på konkrete anvendelser

Nedenfor ser du et utdrag fra vår egen Facebook-side:

Facebook: Our Story funksjon


Kilder

Facebook Business Page “Our Story”

Relatert innhold 

Vekstoppskrifter: Finn potensielle kunder med speilpublikum på Facebook
Vekstoppskrifter: Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook
Inboundbloggen: Facebook-annonsering: Få bedre avkastning med riktig plassering

 

Gratis ebok:  Growth hackerens kokebok  10 vekstoppskrifter til din markedsføring

 

Først publisert: 4. mai 2018. Oppdatert: 15. november 2019.

Maria Pettersson's photo

Av: Maria Pettersson

Maria jobbet som digital markedsfører hos Markedspartner. Maria har sin utdanning fra Handelshøyskolen BI og Leeds Beckett University, hvor hun har tatt en bachelor i Internasjonal Markedsføring og en master i International Business.