Tid: 40 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5
Ønsker du å øke kvaliteten på bedriftens Facebook-side, bør du ta en titt på funksjonen «Our story», som gir deg muligheten til å fortelle bedriftens historie og skape et godt førsteinntrykk hos potensielle kunder og interessenter som besøker siden for første gang.
Tekniske forberedelser
Oppskriften krever en Business Manager-konto på Facebook.
Slik går du frem
- Logg inn på bedriftssiden din og gå til Startside.
- Klikk på + Fortell folk om bedriften din til høyre.
- Dra eller klikk for å legge til et forsidebilde. Du kan velge et du allerede har publisert på siden din, eller legge til et nytt.
- Trykk på Tittel for å redigere den. Skriv et slagord eller en tittel som representerer bedriften din.
- Fortell målgruppen om bedriften din ved å legge til eller redigere innholdet. Du vil se noen grunnleggende valg som H1, H2, punktliste, sitat, HTML redigering, samt muligheten til å legge til et bilde eller en link i teksten.
- Se over at alt er korrekt.
- Klikk på Publiser når du er ferdig.
Konkrete ideer for å få best mulig utbytte
- Anbefalte mål for forsidebildet er 1200 (bredde) x 445 (høyde)
- Benytt et bilde av god kvalitet som fanger brukerens oppmerksomhet
- Fortell en historie som styrker merkevaren og som viser interessante aspekter ved produktene eller tjenestene dine
- Link til bedriftens nettside(r)
Eksempel på konkrete anvendelser
Nedenfor ser du et utdrag fra vår egen Facebook-side:
Kilder
Facebook Business Page “Our Story”
Relatert innhold
Vekstoppskrifter: Finn potensielle kunder med speilpublikum på Facebook
Vekstoppskrifter: Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook
Inboundbloggen: Facebook-annonsering: Få bedre avkastning med riktig plassering
Først publisert: 4. mai 2018. Oppdatert: 15. november 2019.