Måten norske bedrifter markedsfører seg og selger på er under konstant endring. Taktikker og tiltak som funket for kun få år siden, gir ikke lenger de samme resultatene. Stadig større kakebiter av markeds- og salgsbudsjettene bevilges til digitale kanaler. Jeg ønsker å høre din mening om salg og markedsføring i dag!
Denne våren skriver jeg masteroppgaven min i økonomisk markedsføring ved Copenhagen Business School (CBS). I den anledningen vil jeg gjerne utnytte mye av det jeg har lært om inbound marketing som intern i MarkedsPartner. Jeg ønsker derfor å undersøke hva som er beste salgs- og markedsføringspraksis i norske bedrifter i 2017.
Du har kanskje hørt om HubSpot´s årlige rapport ”State of Inbound”? I likhet med denne – men i en norsk drakt, vil jeg ta for meg trender i salg og markedsføring. Hva har salgs- og markedsavdelingen fokus på i sine strategier – og kanskje enda viktigere, hvilke utfordringer står de overfor?
Hvis du har kjennskap til din bedrifts markedsstrategi, oppfordrer jeg deg til å ta undersøkelsen – det ville jeg vært veldig takknemlig for! Den tar kun 10 minutter og er helt anonym. Del gjerne med ditt nettverk!
Oppdatering 25.02.2017: Undersøkelsen er nå avsluttet. Tusen takk til de nærmere 200 respondentene som bidro med sin innsikt.