Blogginnlegg om markedsføring (6)
Fra 1. januar 2013 må du oppgi priser på ditt nettsted
Hvis du selger varer eller tjenester til forbrukermarkedet er du fra nyttår pliktig til å oppgi priser på nett.
Markedssjef: Styrer du kundeopplevelsen?
Min opplevelse av å være kunde hos deg er et resultat av den reisen du tar meg med på. Spørsmålet er: - Har du kontroll?
Ad hoc markedsføring – gift for markedsbudsjettet
La det være sagt. Fra tid til annen er det unngåelig med ad hoc markedsføringsprosjekter - enkelte ganger er de en nødvendighet for å reagere på uforutsette situasjoner i markedet. De fleste "haste-prosjekter" innen markedsføringsarbeid oppstår ...
Fra "ad hoc" til strategisk markedsføring: Ta bedriften til neste nivå
Du har kanskje ført selskapet ditt dit dere er i dag uten en langsiktig markedsstrategi eller en ordentlig markedsplan. Men vil dette kunne ta selskapet til neste nivå?
Hvordan ROMI gir markedssjefer bedre innsikt og økt tillit i bedriften
Det har blitt sagt at for at markedssjefer skal nyte tillit i bedriften og ha en plass ved lederbordet må de lære seg å regne. Og er det ett tall markedssjefen bør kunne legge på bordet er det ROMI.
Dårlig ”hitrate” på innkommende henvendelser?
Stadig flere bedrifter blir dyktige på å utnytte kjøperinitiativ i markedet og tiltrekke seg henvendelser fra potensielle kunder. Hvorfor er ofte hitraten på disse henvendelsene dårligere enn forventet?
Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din
Spørsmålet dukker opp oftere og oftere... Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?
Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?
Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.
3 evner du må ha for å lykkes med digital markedsføring
Digital markedsføring omfatter mange fagområder. Enhver markedsfører som er ansvarlig for en nettsatsing, og som vil oppnå suksess, bør vie sin tid til å bli en mester på tre konkrete områder innen digital markedsføring.
Video på web: Ikke så dyrt og komplisert som du kanskje tror
Video er det kraftigste mediet som finnes, og har lenge også vært blant de dyreste virkemidlene i markedsførerens verktøykasse. Men den tiden er forbi.
Fungerer nyhetsbrevet ditt som det skal?
Et nyhetsbrev som er riktig gjennomført kan være en utmerket kanal for å kommunisere ditt budskap. Så sørg for å styre unna de verste fallgruvene!