Er du en skrytepave-markedsfører eller byr du på verdifullt innhold?

Av Stig Hammer 30. januar 2015 | 1 minutter lesetid

Ingen liker skrytepaver, men tenk på det: Mye markedskommunikasjon er nettopp slik - bedrifter som skryter av seg og sitt. Skrytepavemarkedsføring har vi nok alle vært skyldig i fra tid til annen, men i en verden hvor kampen om oppmerksomhet aldri har vært større, har du verken tid eller råd til mer av den slags.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, markedskommunikasjon, innholdsmarkedsføring

2014: Året da content marketing inntok scenen

Av Erlend Førsund 5. januar 2015 | 2 minutter lesetid

Fra å være et begrep få nordmenn hadde hørt om i 2013, og som kun et fåtall bloggere begynte å sette på dagsordenen, kom content marketing (les: Hva er innholdsmarkedsføring) virkelig i rampelyset i 2014

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Annonseblokkering: En seriøs trussel for tradisjonell nettmarkedsføring

Av Erlend Førsund 30. desember 2014 | 2 minutter lesetid

Irrelevante bannerannonser... Folk hater dem. Også vi markedsførere.

Derfor setter vi vår stolthet i å benytte den nyeste teknologien som finnes, for å nå våre målgrupper. Men hjelper det?

Les mer ›

Temaer: annonsering, content marketing, innholdsmarkedsføring, reklame

De to skoleretningene innen content marketing: Branding og inbound

Av Erlend Førsund 16. desember 2014 | 1 minutter lesetid

Content marketing benyttes hovedsakelig for å oppnå én av to ulike målsettinger: Som del av en branding-strategi eller som del av en inbound-strategi.

Branding, eller merkevarebygging, er en svært dyr øvelse og det er derfor de aller største og mest pengesterke selskapene som gjør dette. Coca-Cola og Red Bull er blant de beste i klassen her, og bare for å gi deg en idé om størrelsen på satsningen sysselsetter Red Bull Media House drøyt 200 personer kun til å produsere innhold. De kaller seg ”a media empire that also happens to sell a beverage”.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, innholdsmarkedsføring

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Av Erlend Førsund 5. mai 2014 | 2 minutter lesetid

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og salget vårt.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, webstrategi, tips, B2B, innholdsmarkedsføring

Content marketing og fagets historiske opprinnelse

Av Erlend Førsund 27. november 2013 | 4 minutter lesetid

Hvis du tror at content marketing er en nytt buzzword og en hype, må du tro om igjen. Innholdsmarkedsføring har blitt praktisert av markedsførere siden slutten av 1800-tallet, men har riktignok fått en renessanse i vår tid. La oss se på historien bak faget, og om vi kan lære noe fra pionerene.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring

Content Marketing og de 3 nivåene av innhold

Av Erlend Førsund 22. november 2013 | 3 minutter lesetid

For å lykkes som markedsførere må vi være strategiske. Også når det gjelder content marketing. Uten å være klar over de tre nivåene av innhold risikerer du å bygge et hus uten grunnmur.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring

Hva er innholdsmarkedsføring (content marketing)?

Av Erlend Førsund 12. august 2013 | 3 minutter lesetid

Think like a publisher! Det er filosofien bak innholdsmarkedsføring (eng. content marketing). Disiplinen er slett ikke ny, men har likevel fått en slags digital renessanse de siste par årene.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, content marketing, innholdsmarkedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle