VIDEO: Slik doblet HubSpot antall salgsmøter med smart lead nurturing

Av Erlend Førsund 31. juli 2018 | 7 minutter lesetid

 

Ved å ta i bruk ny marketing-teknologi og sofistikert lead nurturing doblet HubSpot antall salgsmøter. I dette innlegget, basert på Éadaoin Murphys foredrag på Inbound-dagen 2018, får du se og høre hvordan de gjorde dette.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, leadsgenerering, lead nurturing

Hvordan sikre støtte for inbound marketing hos økonomidirektøren

Av Tore Berntsen 12. juli 2018 | 5 minutter lesetid

Inspirasjonen til dette innlegget er i stor grad hentet fra et spennende foredrag jeg fikk gleden av å overvære på INBOUND, verdens største konferanse om inbound marketing. HubSpots egen CFO foredro om hvordan markedsførere bør tenke for å oppnå økonomidirektørens støtte til en satsing på inbound markedsføring. Uten økonomiansvarliges støtte er det tvilsomt om toppleder vil fatte beslutning om å investere i inbound marketing.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing

Video: Slik doblet Interimleder AS omsetningen med inbound marketing

Av Erlend Førsund 10. juli 2018 | 1 minutter lesetid

 

Vegard Rooth er adm. direktør i Interimleder, et selskap som leier ut toppledere til næringslivet til kritiske eller akutte situasjoner som omstruktureringer. På Inbound-dagen 2018 fortalte han hvordan de har doblet salgsomsetningen sin ved å satse på inbound marketing.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing

Ny rapport: Inbound har blitt en dominerende markedsstrategi

Av Erlend Førsund 12. juni 2018 | 7 minutter lesetid

 

State of Inbound 2018 viser at inbound marketing har blitt en dominerende markedsstrategi både på europeisk og global basis, og at video og SEO står høyt på prioritetslisten for markedsførere. Jeg har lest gjennom rapporten og presenterer her ti interessante funn, som jeg også har tatt meg litt tid til å kommentere.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, State of Inbound

Hvordan er det å jobbe som inbound marketing-konsulent?

Av Anders Sollie Hoff 31. mai 2018 | 3 minutter lesetid

 

Tittelen er hentet fra et spørsmål jeg til stadighet får fra venner og familie. Hva jobber du egentlig med, Anders? Som oftest svarer jeg «Digital markedsføring», men sannheten favner så mye mer enn det. I dette blogginnlegget tar jeg for meg hvordan det er å jobbe som inbound marketing-konsulent (heretter kalt IMK) i MarkedsPartner.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, karriere

Hva betyr GDPR for inbound marketing?

Av Jonas Bjørnstad 20. mars 2018 | 4 minutter lesetid

 

Jeg skal styre unna de generelle spørsmålene rundt GDPR og markedsføring. Tusenvis av artikler rundt dette er bare et Googlesøk unna. I denne artikkelen vil jeg i stedet se nærmere på hvordan GDPR og inbound marketing spiller sammen.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, GDPR

Studenter fra HIØ: Hva vi tar med oss videre fra Inbound-dagen 2018

Av Sandra Rystad, Ann Helen Fossheim, Helena Jørgensen, Line Glimsdal 15. mars 2018 | 3 minutter lesetid

 

Blant de 180 deltagerne på Inbound-dagen 2018, som gikk av stabelen i går, hadde vi også noen representanter for fremtidens næringslivsledere, markedsførere og salgsfolk. Disse studentene fra Høgskolen i Østfold jobber med et prosjekt hvor de kartlegger SMB-bedrifters modenhetsnivå for inbound marketing. Her er deres oppsummering av dagen. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, inbound-dagen

Her får du gratis kurs i digital markedsføring og salg

Av Maria Pettersson 20. februar 2018 | 3 minutter lesetid

 

Å følge med på utviklingen som skjer innen marketing og salg nå om dagen kan føles litt som å drikke vann fra en brannslange – det strømmer stadig på med nye verktøy, apper og beste praksiser for smart bruk av sosiale medier. I dette innlegget vil jeg presentere et gratistilbud du bør benytte deg av, enten du er en fersk eller erfaren markedsfører, eller bare ønsker å forstå de digitale mulighetene for virksomheten din bedre.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, salg, digital markedsføring, HubSpot

Hvilke resultater gir inbound marketing?

Av Erlend Førsund 1. februar 2018 | 8 minutter lesetid

 

Inbound marketing og salg omfavnes av stadig flere norske virksomheter. Men er den heldigitale strategien så effektiv som mange sier? Hvilke konkrete resultater er det realistisk å forvente? Og ikke minst, hva krever det av organisasjonen din?

Les mer ›

Temaer: inbound marketing

Inbound marketing er som dating

Av Erlend Førsund 16. januar 2018 | 3 minutter lesetid

Da jeg møtte jenta som senere ble min kone, sprang jeg ikke bort til henne og spurte: "Vil du gifte deg med meg?" Jeg begynte heller ikke å presentere alle mine gode sider. Det ville selvfølgelig vært en turn-off. Likevel er det mange selskaper som markedsfører seg på denne måten, og siden kunder i dag har mer enn nok tilbud å velge mellom, fungerer det dårligere og dårligere.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring

Trender innen digital markedsføring i 2018

Av Stig Hammer 28. desember 2017 | 9 minutter lesetid

 

Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å utnytte dem.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, trender, kunstig intelligens, Chatbot

Handler inbound kun om å sende automatiserte e-poster?

Av John Brenne 19. desember 2017 | 3 minutter lesetid

 

Inbound marketing, marketing automation, e-postmarkedsføring. Det er mange begreper en markedsfører skal ha kontroll på. Jeg vil nå prøve å rydde opp begrepene og forklare hvilken rolle automatiserte e-poster har i en inbound marketing-satsning.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, e-postmarkedsføring, epost

Hva er interaktiv markedsføring, og hvordan skaper dette flere leads?

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 7. november 2017 | 3 minutter lesetid

 

Interaktiv markedsføring er en markedsstrategi som baserer seg på 1:1-kommunikasjon mellom bedrifter og deres potensielle kunder, basert på deres adferd. I dette innlegget vil du lære mer om hvordan du kan lykkes med interaktiv markedsføring.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3

Av Maria Pettersson 12. oktober 2017 | 5 minutter lesetid

 

I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner nå å vurdere en liste på 2-3 mulige leverandører. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017 | 3 minutter lesetid

 

I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen. 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle