HubSpot lanserer Operations Hub

Av Erlend Førsund 4. mai 2021 | 3 minutter lesetid

Hubspot_lanserer_operations_hub

CRM-plattformen HubSpot fornekter seg ikke. Nå lanserer de Operations Hub på toppen av de eksisterende hubene, Marketing, Sales, Service og CMS. Nå er det omtrent kun fantasien som begrenser hva du kan gjøre med HubSpot.

Operations Hub

HubSpot annonserte lanseringen av Operations Hub den 21. april – ett år etter lanseringen av CMS Hub (2020) og tre år etter Service Hub (2018). Det er en pen innovasjonstakt for et selskap som for øvrig kommer med daglige oppdateringer i plattformen.

Operations Hub gjør det lettere å synkronisere og vaske kundedata på tvers av plattformer og automatisere forretningsprosesser. Du kan nå integrere HubSpot med hvilket som helst system med et åpen API, sett opp toveis synkronisering i sanntid, og slik sikre en single source of truth – én unik kilde – for hvert datapunkt.

Last ned gratis guide: En guide til HubSpot CRM

Revenue operations – hva er nå det?

Huben har navnet sitt fra begrepet revenue operations, også kalt RevOps. RevOps er en sentralisert funksjon som konsoliderer avdelinger som historisk sett har vært siloer: salg, marketing, customer success. Funksjonen er ansvarlig for å forvalte prosesser, systemer og data i hele kundereisen på en slik måte at man skaper lønnsom drift og vekst.

«Det er egentlig de siste par årene at vi har blitt oppmerksomme på RevOps. Etter at vi gikk fra marketing til salg til service, begynte vi å snakke om svinghjul-konseptet – og begynte naturligvis å snakke om å rive ned siloer og tenke på tvers av hele kundeopplevelsen», uttaler VP of Product for Operations Hub, Andy Pitre til Martechtoday.

Synkroniser data mellom HubSpot og andre applikasjoner

Kjører du HubSpot i tandem med Microsoft Dynamics, Zendesk, Mailchimp eller Microsoft 365? Med Data Sync kan du nå sette opp toveis synkronisering i sanntid mellom HubSpot og 30 andre applikasjoner (listen vokser) som har ferdige integrasjoner i HubSpot Marketplace. Funksjonen er bygd på PieSync-teknologien som HubSpot kjøpte i 2019.

Automatisert datavask (glem de evinnelige Excel-filene)

Du trenger ikke lenger eksportere og importere Excel-filer for å vaske og rette opp i datafelter. Ved hjelp av workflows kan du nå sette stor forbokstav på alle fornavn, forandre datoformater, endre landskoder eller hva enn du måtte ønske å endre.

Programmerbar automasjon: Kun fantasien setter grenser …

Operations Hub beriker workflows med ny funksjonalitet. Med Programmable Automation kan du hente data fra andre applikasjoner inn i workflows med javascript-koding og drag-and-drop. Så lenge det kan kodes, kan det gjøres. Det gir HubSpot en lenge etterlengtet fleksibilitet.

Har du et ERP- eller nettbutikkplattform koblet til HubSpot, kan du for eksempel vise innhold på en nettside basert på hva kunden har kjøpt eller blitt fakturert for.

Prising

Operations Hub tilbys i Free, Starter og Professional. Vi forventer at det vil kommen en Enterprise-versjon etter hvert som nye funksjoner legges til.

  • Free er gratis og gir deg blant annet datasynkronisering og mapping mot standardiserte datafelter mot 30+ applikasjoner i Marketplace.
  • Starter koster fra 41 euro per måned og gir deg muligheten til å synkronisere mellom egendefinerte felter (custom field mappings) og custom properties.custom 
  • Professional koster fra 662 euro per måned og gir deg i tillegg programmerbar automasjon, webhooks, datarens og duplikathåndtering, og mye mer.

priser_operations_hub

Last ned gratis:  En guide til Hubspot CRM

Temaer: HubSpot, produktnyheter i HubSpot, nyheter HubSpot, HubSpot Operations Hub, Operations Hub, hva er operations hub


Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund er innholdsrådgiver i MarkedsPartner. Han har over 8 års erfaring som markedssjef og snart 20 års erfaring fra B2B-markedsføring i mange ulike bransjer. Han er utdannet ved BI og NHH og har blogget om markedsføring og digitalisering på sin egen blogg Markedsheltene.no, siden 2009. Erlend er forfatter av flere e-bøker, blant annet Skap resultater med inbound marketing.

Følg på Facebook

Følg på LinkedIn

Følg på Twitter

Epost

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle