Trene mer, spise sunnere, tilbringe mer tid med familien. Listen over nyttårsforsetter har sannsynligvis allerede blitt ganske lang, men jobber du som markedsfører er det allikevel ett punkt til du må rydde plass til øverst på listen. Det er å jobbe analyseorientert med markedsføring i 2019.
Les mer ›En digitalmarkedsførers nyttårsforsett for 2019
Av Anneli Setalo 28. desember 2018 | 2 minutter lesetid
Temaer: digital markedsstrategi
2018 – året da kjøpstrakten ble erstattet av svinghjulet
Av Linda Harlem 18. desember 2018 | 4 minutter lesetid
Det kunne kanskje vært en artig nyhet i lokalavisen, men det er ikke det det handler om her. Det dreier seg om HubSpots nye metode, eller verktøy, the Flywheel. Har du rukket å bli kjent med det ennå? Hvis ikke, er det på høy tid. Her er en innføring!
Les mer ›Temaer: strategi, digital markedsstrategi
Maria Trubicina om sales and marketing alignment
Av Anneli Setalo 30. oktober 2018 | 3 minutter lesetid
Maria Trubicina fra HubSpot var nylig på norgesbesøk for å holde foredrag om hvordan salg og markedsføring kan jobbe bedre sammen og dermed skape mer verdi for bedriften. Vi grep sjansen til å stille henne noen velvalgte spørsmål.
Les mer ›Temaer: digital markedsstrategi, salgsstrategi
VIDEO: Markedsføring og salg i dramatisk endring
Av Erlend Førsund 21. august 2018 | 1 minutter lesetid
Toget til fremtiden går fort, og landskapet forandrer seg hele tiden. På INBOUND-DAGEN i mars i år presenterte Stig Hammer de viktigste tingene du må vite om markedsføring og salg akkurat nå. Dette er ikke visjonære fremtidsscenarier, men håndfaste teknologier og metoder som har oppstått eller blitt aktuelle det siste året.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, digital markedsstrategi, trender, salgsstrategi
Det aller dummeste du kan gjøre som markedsdirektør i 2018
Av Marius Torjusen 11. januar 2018 | 10 minutter lesetid
De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt på kunder uten erkjent behov. I denne artikkelen viser jeg deg hvordan du raskt kan nå dem som er interessert i å kjøpe produktet ditt og hvorfor du kan la de andre være i fred.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, kjøpsprosess, innhold, digital markedsstrategi, kunstig intelligens
Push og pull-markedsføring i en digital hverdag
Av Cecilie Henriksen 18. april 2017 | 3 minutter lesetid
Når du skal utvikle en digital strategi for synliggjøring av ditt produkt eller tjeneste til potensielle kunder, står du overfor flere strategiske valg. Jeg skal i dette innlegget ta et oppgjør med de mest misforståtte strategi-begrepene i markedsføringsfaget: Push-og-pull-markedsføring.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, digital markedsstrategi, digitalisering
Har virksomheten din en digital markedsstrategi? Hvis svaret er «nei» utnytter du ikke de mulighetene du har for å kapre nye kunder. Her gir jeg deg en femtrinns metode for å utvikle en digital strategi som hjelper deg til å vinne kampen om kundene i markedet du opererer innenfor.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, strategi, digital markedsstrategi
5 ferdigheter du må ha for å lykkes med digital markedsføring i 2017
Av Maria Pettersson 3. januar 2017 | 5 minutter lesetid
Nå som vi har beveget oss inn i det nye året er det på tide å fokusere på de grunnleggende ferdighetene som trengs for å utmerke seg innen digital markedsføring i 2017.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, digital markedsstrategi
Marketing equity - et resultat av vellykket digital markedsføring
Av Stig Hammer 20. oktober 2016 | 7 minutter lesetid
Marketing equity kan oversettes til "markedsføringsegenkapital". Under begrepet ligger det altså en påstand om at bedriften kan bygge opp varige verdier i selve markedsføringen. La meg forklare hvorfor dette ikke er så idiotisk som det høres ut, og hvorfor du som toppleder må ta ansvar for å utvikle din bedrifts marketing equity.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, markedskapital, digital markedsstrategi, marketing equity
Digital markedsføring for dummies
Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 4. august 2016 | 4 minutter lesetid
Marketing er et område som alltid er i endring. Nye moteord dukker stadig opp, og som leder kan det være utfordrende å henge med i svingene når markedssjefen forteller om den digitale markedsstrategien. I dette innlegget vil du lære om fem trender og begreper du bør vite om før neste møte med markedssjefen.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, content marketing, digital markedsstrategi
Slik overbeviser du toppledelsen om å investere i inbound marketing
Av Tore Berntsen 26. mai 2016 | 4 minutter lesetid
Du er selv overbevist om at inbound marketing er riktig for din virksomhet - men hvordan overbeviser du toppledelsen om å gjøre denne investeringen? I dette innlegget gir jeg deg syv råd til hvordan du bør gå frem.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsstrategi
Derfor er ikke inbound med i din strategi for digital markedsføring
Av Tore Berntsen 31. desember 2015 | 5 minutter lesetid
I Norge (faktisk også i Skandinavia) er det ved utgangen av 2015 fremdeles få selskaper som baserer sin markedsstrategi på inbound marketing. Vi kan finne elementer av inbound hos flere bedrifter, men det er sjelden en godt forankret og langsiktig strategi. Du kan finne bedrifter som utvikler mye innhold på både analoge og dialoge kanaler, men det er få som har dette forankret I kommersielle mål på leadsgenerering og økt omsetning. Hva skyldes dette? La oss se på fem viktige årsaker.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, digital markedsstrategi, ledelse
Digital markedsføring: Skal du lykkes må du ha evnen til å lære
Av Tore Berntsen 13. november 2015 | 8 minutter lesetid
Den digitale utviklingen har tatt kvantesprang de siste årene. I dag er det kundene som sitter i førersetet - og skal du unngå å bli forbikjørt må du sørge for at bedriften har tilgang til nødvendig kompetanse. Her er de 10 utfordringene ledere må løse.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, strategi, HR, digital markedsstrategi