Marketing equity - et resultat av vellykket digital markedsføring

Av Stig Hammer 20. oktober 2016 | 7 minutter lesetid

Marketing equity kan oversettes til "markedsføringsegenkapital". Under begrepet ligger det altså en påstand om at bedriften kan bygge opp varige verdier i selve markedsføringen. La meg forklare hvorfor dette ikke er så idiotisk som det høres ut, og hvorfor du som toppleder må ta ansvar for å utvikle din bedrifts marketing equity.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, markedskapital, digital markedsstrategi, marketing equity

Digital markedsføring for dummies

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 4. august 2016 | 4 minutter lesetid

Marketing er et område som alltid er i endring. Nye moteord dukker stadig opp, og som leder kan det være utfordrende å henge med i svingene når markedssjefen forteller om den digitale markedsstrategien. I dette innlegget vil du lære om fem trender og begreper du bør vite om før neste møte med markedssjefen. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, content marketing, digital markedsstrategi

Slik overbeviser du toppledelsen om å investere i inbound marketing

Av Tore Berntsen 26. mai 2016 | 4 minutter lesetid

Du er selv overbevist om at inbound marketing er riktig for din virksomhet - men hvordan overbeviser du toppledelsen om å gjøre denne investeringen? I dette innlegget gir jeg deg syv råd til hvordan du bør gå frem.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsstrategi

Derfor er ikke inbound med i din strategi for digital markedsføring

Av Tore Berntsen 31. desember 2015 | 5 minutter lesetid

I Norge (faktisk også i Skandinavia) er det ved utgangen av 2015 fremdeles få selskaper som baserer sin markedsstrategi på inbound marketing. Vi kan finne elementer av inbound hos flere bedrifter, men det er sjelden en godt forankret og langsiktig strategi. Du kan finne bedrifter som utvikler mye innhold på både analoge og dialoge kanaler, men det er få som har dette forankret I kommersielle mål på leadsgenerering og økt omsetning. Hva skyldes dette? La oss se på fem viktige årsaker.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, digital markedsstrategi, ledelse

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle