Som digital designer er man opptatt av godt design, enten det er på en annonse, blogg eller nettside. Men til tider ser man at ønsket utforming på nettsider overgår formålet og man forhindrer optimal konvertering.
Les mer ›Av Lise Lippert 20. juli 2021 | 4 minutter lesetid
Som digital designer er man opptatt av godt design, enten det er på en annonse, blogg eller nettside. Men til tider ser man at ønsket utforming på nettsider overgår formålet og man forhindrer optimal konvertering.
Les mer ›Temaer: konvertering, design, nettside, økt konvertering
Av Elise Hofmo 13. september 2018 | 5 minutter lesetid
Et bilderedigeringsprogram som Photoshop åpner for utallige muligheter, som kan gjøre hverdagen din som markedsfører både enklere og morsommere. Men hvor skal du starte?
Les mer ›Temaer: design
Vi bombarderes av visuelle inntrykk hver dag, men likevel er vi ikke likegyldige til hvordan ting ser ut. Som markedsfører bør du ha et forhold til hvordan bedriften din tar seg ut, og bidra til at dere fremstår som attraktive og profesjonelle. Her er fem designprinsipper du bør vite om.
Les mer ›Temaer: markedsføring, design
Av Ben Davidson 21. desember 2015 | 3 minutter lesetid
Poenget med en landingsside er å overtale en bruker til å foreta en bestemt handling knyttet til et konkret forretningsmål. Vi kan oppnå dette ved å ta i bruk bestemte designprinsipper. Vi kaller det Conversion Centered Design (CCD) - en prosess som leder brukeren frem til ønsket utført handling. Vi bruker da overbevisende design og psykologiske triggere som verktøy til å øke konverteringsgraden.
Les mer ›Temaer: konvertering, design
Denne uken har vi hatt besøk av Vilde Marie Kingsrød, som er elev i 9. klasse. Hun ville bruke arbeidsuken sin på å finne ut mer om hvordan det er å jobbe i et byrå som MarkedsPartner.
Les mer ›Temaer: design
Hva må du tenke på når du skal bruke QR-kode på visittkortet? I dette innlegget får du en innføring.
Les mer ›
Et nyhetsbrev som er riktig gjennomført kan være en utmerket kanal for å kommunisere ditt budskap. Så sørg for å styre unna de verste fallgruvene!
Les mer ›Temaer: markedsføring, kommunikasjon, design, strategi, bedrift
Firmaets forretningsidé, en beskjed til elektrikeren eller handleliste til dagens middag. Daglig kommuniserer vi drøssevis med budskap til mennesker omkring oss, med mål om at det viktigste skal feste seg. I mange sammenhenger kan det hjelpe å visualisere det som skal formidles. Men hvor hardt bør vi egentlig ta i?
Les mer ›Temaer: kommunikasjon, design
Av Elise Hofmo 16. september 2011 | 2 minutter lesetid
Bilder utgjør en betydelig del av alle gode nettsider. Bilder fanger oppmerksomheten, beskriver temaet og skaper interesse for å lese teksten som følger med. Hva som kjennetegner de gode bildene på nettet er et stort tema, men i dette innlegget skal vi ta for oss bildenes format og forklare hvorfor dette er betydningsfullt.
Les mer ›Temaer: foto, bildebehandling, design
Webdesigner het det i "gamle dager" (dvs for et par-fem år siden). Egentlig er den betegnelsen fortsatt riktig, men fordi web er så mye mer enn å photoshoppe en plakat, har det forgrenet seg ut en mengde fagområder. Det florerer av fagutrykk. Det meste er viktig - noe er garantert forbigående trender. Mye er hypotesebasert, og begrep og tanker kan snu seg over natten fordi man oppdager noe nytt, en ny gadget kommer ut og så videre. Det er én ting jeg sjelden ser diskutert, men som betyr mye for meg.
Temaer: design
Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.
Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no
Tlf: 950 11 700
www.markedspartner.no
kundestotte@markedspartner.no
Medarbeidere ›
Personvern og vilkår ›
Kalnesveien 5,
1712 Grålum
Kart/veibeskrivelse
Nydalsveien 12 A,
0484 Oslo
Kart/veibeskrivelse