Blogginnlegg om kommunikasjon
Globale ambisjoner med lokale toner? Slik velger du riktig kommunikasjonsspråk
Å velge riktig språk for bedriftens kommunikasjon er ikke bare en teknisk avgjørelse, det er også en strategisk en. Dette valget bør speile bedriftens eksisterende kundebase og fremtidige vekstmål, samt hvordan ressursene best anvendes – uavhengig ...
Makta leker med tone of voice. Og det funker.
Vi kaller det gjerne tone of voice når vi skal beskrive den stilen man bruker i omtale av selskapet, organisasjonen vår eller et produkt. Da er poenget gjerne at formen vi bruker skal stemme med kommunikasjonen, identiteten og stilen for øvrig. ...
Hvem blir du i møte med andre på jobb?
Er du bevisst på hvordan du framstår i diskusjon med kunder, hvordan du takler vanskelige samarbeidsprosjekt på jobben, eller hvordan du tar imot tilbakemeldinger? Mange av oss har lett for å legge skylden på andre når det oppstår konflikter og ...
Hendelsesutløst markedsføring – kilden til unike kundeopplevelser
For å skape unike kundeopplevelser som kundene snakker om må vi tilby noe «uventet etterlengtet». «Uventet etterlengtet» betyr at vi gir kunden noe som de ikke forventer å få.
Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si
Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ...
Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din
Spørsmålet dukker opp oftere og oftere... Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?
Fungerer nyhetsbrevet ditt som det skal?
Et nyhetsbrev som er riktig gjennomført kan være en utmerket kanal for å kommunisere ditt budskap. Så sørg for å styre unna de verste fallgruvene!
Visualisér budskapet ditt
Firmaets forretningsidé, en beskjed til elektrikeren eller handleliste til dagens middag. Daglig kommuniserer vi drøssevis med budskap til mennesker omkring oss, med mål om at det viktigste skal feste seg. I mange sammenhenger kan det hjelpe å ...