Er du bevisst på hvordan du framstår i diskusjon med kunder, hvordan du takler vanskelige samarbeidsprosjekt på jobben, eller hvordan du tar imot tilbakemeldinger? Mange av oss har lett for å legge skylden på andre når det oppstår konflikter og uenigheter. Mens vi egentlig heller kanskje burde gått litt mer i oss selv. For hvem blir vi egentlig i møte med andre?
Les mer ›Hendelsesutløst markedsføring – kilden til unike kundeopplevelser
Av Tønnes Sannem Heian 4. desember 2013 | 2 minutter lesetid
For å skape unike kundeopplevelser som kundene snakker om må vi tilby noe «uventet etterlengtet». «Uventet etterlengtet» betyr at vi gir kunden noe som de ikke forventer å få.
Les mer ›Temaer: markedsføring, kommunikasjon, markedsaktiviteter, kundeopplevelse
Kommunikasjonsstrategi: Ikke rekk opp hånda uten å vite hva du skal si
Av Tønnes Sannem Heian 5. august 2013 | 1 minutter lesetid
Vi husker alle de elevene som rakk opp hånda i timen, uten egentlig å vite hva de ville eller burde si. Det ga dem sjelden positiv uttelling i karakterboka. De fikk kanskje litt mer oppmerksomhet rundt sin person enn sine medelever de første par ukene etter sommerferien, men så sluttet både klassen og læreren og forvente at det skulle komme noe interessant fra den kanten.
Les mer ›Temaer: kommunikasjonsstrategi, kommunikasjon, annonsering, konvertering, B2B, internettmarkedsføring
Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din
Av Erlend Førsund 14. september 2012 | 5 minutter lesetid
Spørsmålet dukker opp oftere og oftere...
Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?
Temaer: sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, B2B, Facebook
Et nyhetsbrev som er riktig gjennomført kan være en utmerket kanal for å kommunisere ditt budskap. Så sørg for å styre unna de verste fallgruvene!
Les mer ›Temaer: markedsføring, kommunikasjon, design, strategi, bedrift
Firmaets forretningsidé, en beskjed til elektrikeren eller handleliste til dagens middag. Daglig kommuniserer vi drøssevis med budskap til mennesker omkring oss, med mål om at det viktigste skal feste seg. I mange sammenhenger kan det hjelpe å visualisere det som skal formidles. Men hvor hardt bør vi egentlig ta i?
Les mer ›Temaer: kommunikasjon, design