Derfor bør du integrere hjemmesidene med CRM- og/eller økonomisystemet

Av Lars-Erik Aabech 2. august 2016 | 3 minutter lesetid

 

Smarte ledere tar sine salgs- og markedsbeslutninger basert på data om markedet og kjøpernes digitale atferd. Men for at det skal kunne være mulig må IT-systemene dine være rigget for å snakke med hverandre. Gjør de ikke det, kan en integrasjon mellom hjemmesidene dine og virksomhetens CRM- og/eller økonomisystem fort bli en av de beste investeringene du vil gjøre i år.

Les mer ›

Temaer: CRM, webutvikling, interaksjonsdesign, integrasjon, økonomisystem

Har du ikke et CRM-system? Her er 4 grunner til at du bør investere i et

Av Tore Berntsen 14. juli 2016 | 4 minutter lesetid

 

Dette innlegget er først og fremst beregnet for deg som er leder i en virksomhet som ikke har et moderne CRM-system. Moderne plattformer som HubSpot, SalesForce eller Dynamics CRM er vesentlig forskjellige fra tidligere generasjoners CRM, som mer kan regnes som kundekartotek.   

Les mer ›

Temaer: CRM

Anskaffe nytt CRM-system? Invester i marketing automation først

Av Tore Berntsen 29. mars 2016 | 5 minutter lesetid

 

Tradisjonelt sett er marketing automation noe som bare markedsavdelingen har vært opptatt av. Slik bør det ikke være i fremtiden om du har som mål å skape flere gode leads. Salg må engasjere seg for å sikre selgerne bedre muligheter enn det du oppnår gjennom cold calls basert på ukvalifiserte ringelister.

(Dette innlegget er først og fremst beregnet for ledere i eller rådgivere til mellomstore og større virksomheter som har erfaring med bruk av CRM.)

Les mer ›

Temaer: CRM, marketing automation

Mangler du R-en i ditt CRM-system?

Av Tore Berntsen 4. september 2015 | 5 minutter lesetid

Helt siden vi begynte med kjøp og salg har vi hatt relasjoner mellom kunder og leverandører. Den økende konkurransen, informasjonsflyten og de teknologiske mulighetene gjør at kundene forventer mer av deg enn tidligere. De forventer at du tilpasser ditt budskap og kommunikasjon ut fra hva slags relasjon de ønsker med din bedrift – og de forventer at du vet hva slags relasjon de er ute etter.

Les mer ›

Temaer: CRM

5 grunner til at tradisjonelle CRM-løsninger ikke lenger holder mål

Av Tore Berntsen 23. juni 2015 | 6 minutter lesetid

Dette innlegget er beregnet på deg som er i en konkurransesituasjon og er avhengig av flere leads og høy kundelojalitet for å utvikle bedriften.  

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, CRM

HubSpot lanserer gratis CRM-system for bedrifter

Av Stig Hammer 12. mars 2015 | 4 minutter lesetid

HubSpot lanserer i disse dager et gratis CRM-system som i følge dem selv er "systemet som er enkelt å bruke og som salgsavdelingen din vil elske". Her deler jeg noen smakebiter av hva du kan forvente deg av HubSpot CRM, samt vår egne erfaringer etter å ha brukt det i to måneder.

Les mer ›

Temaer: salg, CRM, salgsprosess

Markedssjef: Styrer du kundeopplevelsen?

Av Erlend Førsund 6. desember 2012 | 2 minutter lesetid

 

Min opplevelse av å være kunde hos deg er et resultat av den reisen du tar meg med på. Spørsmålet er: - Har du kontroll?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedssjef, kampanje, CRM

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle