Content marketing: Hvordan bygge et publikum

Av Erlend Førsund 15. september 2016 | 3 minutter lesetid

Suksess innen inbound- og content marketing avhenger av om du klarer å bygge (og å holde på) et publikum: Abonnenter som føler at innholdet ditt tilfører dem verdi og som blir eksponert for det på regelmessig basis. 

Les mer ›

Temaer: content marketing

Digital markedsføring for dummies

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 4. august 2016 | 4 minutter lesetid

Marketing er et område som alltid er i endring. Nye moteord dukker stadig opp, og som leder kan det være utfordrende å henge med i svingene når markedssjefen forteller om den digitale markedsstrategien. I dette innlegget vil du lære om fem trender og begreper du bør vite om før neste møte med markedssjefen. 

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, content marketing, digital markedsstrategi

Innholdsmarkedsføring har reformert digital markedsføring og salg

Av Erlend Førsund 7. juli 2016 | 2 minutter lesetid

Fram til rundt 2012 hadde SEO-byråene omtrent monopol på oppskriften til å bli funnet på Google, og dermed løsningen på hvordan øke trafikk og salg. Mange var like flinke på å selge SEO-avtaler til blåøyde markedssjefer som dominikanermunkene var på å selge avlat på 1500-tallet. Men så kom content og inbound marketing og reformerte digital markedsføring og salg. Så er du fremdeles ikke reformert, bør du lese dette blogginnlegget.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

7 typer content marketing som konverterer

Av Erlend Førsund 23. juni 2016 | 5 minutter lesetid

Ett av kriteriene for å lykkes med innholdsmarkedsføring, content marketing eller inbound marketing er at du konverterer lesere til leads. For å gjøre det, trenger du et incentiv. Vi kaller det et innholdstilbud. Her presenterer jeg syv ulike innholdstilbud du kan bruke for å starte å generere leads fra din blogg eller nettsted.

Les mer ›

Temaer: content marketing, konvertering

Tre ting Grunnloven kan lære oss om innholdsmarkedsføring

Av Erlend Førsund 17. mai 2016 | 6 minutter lesetid

Innholdsmarkedsføring var neppe et begrep da Eidsvollsmennene samlet seg for å forfatte og vedta Norges Grunnlov i 1814. Men mer enn 80 år tidligere brukte en av USAs landsfedre, Benjamin Franklin, innhold for å markedsføre sin egen bedrift. I dette innlegget har jeg hentet fram tre paragrafer fra vår egen konstitusjon som inneholder prinsipper vi kan lære av som digitale markedsførere. 

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring

Slik kan native annonsering booste din leadsgenerering

Av Ole Martin Kristiansen 11. februar 2016 | 4 minutter lesetid

Slik kan du benytte native annonsering til leadsgenerering i kombinasjon med en satsning på content- eller inbound marketing.

Les mer ›

Temaer: content marketing, native advertising

Fire fordeler med innholdsmarkedsføring som enhver CEO bør vite om

Av Erlend Førsund 12. januar 2016 | 3 minutter lesetid

Innholdsmarkedsføring (eng. content marketing) er i vinden som aldri før. Her er fire ting du som toppleder bør vite om denne raskt voksende markedsføringstrenden.

Les mer ›

Temaer: content marketing

Hvordan skrive 104 gode innlegg på firmabloggen på ett år?

Av Erlend Førsund 15. desember 2015 | 5 minutter lesetid

"Ja, vi tror på at content marketing og inbound marketing virker ... men hvordan i all verden skal vi få produsert alt innholdet som kreves til firmabloggen?" Kjenner du deg igjen i dette utsagnet, vil dette blogginnlegget forhåpentligvis lette på byrden.

Les mer ›

Temaer: content marketing, blogging

Content marketing: Slik definerer du ditt innholdskonsept

Av Erlend Førsund 3. desember 2015 | 2 minutter lesetid

I de fleste forretningsplaner finner man en visjon og en forretningsidé. Visjonen sier noe om bedriftens ambisjoner. Forretningsidéen forteller hvordan man skal nå disse. På samme måte trenger vi et retningsgivende utgangspunkt for vår innholdssatsning.

Les mer ›

Temaer: content marketing

Tre veier til økt synlighet på nett. Del 1 av 3: Eide medier

Av Erlend Førsund 23. oktober 2015 | 5 minutter lesetid

Du være synlig på nett for å skape vekst i salg og nye kunder i dag. Og for å bli det må du produsere kvalitetsinnhold som målgruppen opplever som verdifull og nyttig. Men det er ikke bare å bygge den beste musefella og se på at kundene strømmer inn. I denne serien vil jeg se på tre måter du kan gjøre innholdet ditt synlig for dine potensielle kunder. Vi starter med dine egne eide digitale kanaler.

Les mer ›

Temaer: content marketing, søkemotoroptimalisering

Hva er forskjellen på content marketing og inbound marketing?

Av Erlend Førsund 2. oktober 2015 | 3 minutter lesetid

Et spørsmål jeg ofte hører er: "Hva er egentlig forskjellen på content marketing og inbound marketing?" I dette innlegget prøver jeg å gi en enkel forklaring på dette.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing

Reklame er fra Mars, content marketing er fra Venus

Av Erlend Førsund 4. august 2015 | 3 minutter lesetid

Blant de mange gudene som ble tilbedt av de gamle romerne, var krigsguden Mars og kjærlighetsgudinnen Venus. De to har siden fungert som metaforer på forskjellene mellom kvinner og menn, men i dette innlegget vil vi se på hva som skiller tradisjonell reklame fra content marketing.

Les mer ›

Temaer: content marketing

Bedrifter må begynne å tenke som mediehus

Av Erlend Førsund 28. juli 2015 | 3 minutter lesetid

Morgendagens markedsførere vil se tilbake på dette tiåret som perioden da innhold ble et grunnleggende og sentralt virkemiddel innen mainstream markedsføring - på samme nivå som tradisjonell reklame.

Les mer ›

Temaer: content marketing

Godt språk på firmabloggen bygger tillit

Av Espen Nordal 16. juli 2015 | 3 minutter lesetid

Du skriver en firmablogg for å profilere deg selv og bedriften din på en god måte. Knotete språk, uklare resonnementer og dårlige formuleringer gjør det motsatte. Teksten kommer i veien for budskapet ditt, og du kan risikere å bli oppfattet som inkompetent eller useriøs.

Les mer ›

Temaer: content marketing, blogging, innholdsproduksjon

Innholdsstrategi: Slik lager du en persona

Av Erlend Førsund 19. juni 2015 | 3 minutter lesetid

For å produsere meningsfylt innhold må vi vite hvem vi snakker til. Minimum er en god beskrivelse av målgruppene, men enda bedre blir det om vi lager personas av menneskene som mest sannsynlig vil være involvert i kjøpsprosessen.

Les mer ›

Temaer: content marketing

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle