Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook-brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.
Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads
Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. I denne enkle oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.
Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement
Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.
Temaer: sosiale medier, leadsgenerering, økt konvertering, øke trafikk, Pinterest
På Instagram kan du nå legge til alternativ bildetekst. Dette er i hovedsak et tiltak for å gjøre plattformen mer tilgjengelig for synshemmede. Du kan enten skrive bildetekstene selv, eller la Instagram generer en ved hjel av kunstig intelligens.
Temaer: sosiale medier, Instagram
Er du klar over at videoer på mobil kommer til å øke med 100 prosent hvert år, ifølge YouTube? Video er den kanalen som skaper høyest eksponering. Så om du enda ikke har kastet deg på video-trenden har du nå muligheten til å følge disse fire enkle stegene for å lage din egen YouTube-kanal.
Temaer: sosiale medier, YouTube
Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for å øke engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar til å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan.
Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement
Lag et filter for merkevaren din som engasjerer Snapchat-brukere. Filteret er geografisk betinget og kan brukes på bestemte steder og events. Denne oppskriften forteller deg hvordan du lager og laster opp ditt eget filter.
Temaer: sosiale medier, Snapchat
Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.
Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement
Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.
Temaer: sosiale medier, LinkedIn, innhold, øke trafikk
Skriv gode delingstekster i sosiale medier og få økt trafikk til nettsiden din
Av Lena Ramberg 10. august 2018
Synes du det er utfordrende å skrive presise og fengende deletekster for sosiale medier? I denne oppskriften får du noen forslag til hva du kan tenke på for å skrive en delingstekst som øker sjansen for at noen klikker seg inn på nettsiden din.
Temaer: sosiale medier, content marketing, innholdsmarkedsføring, innhold