Øk engasjement ved å inkludere et nytt innholdstilbud på takkesiden

Av Ann Helen Fossheim 9. juli 2021

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Øk engasjementet hos dine kontakter ved å tilby et nytt innholdstilbud på takkesiden. Du har konvertert en besøkende til et lead (potensiell kunde), men hvordan kan du fortsette å engasjere og føre leadet videre ned i kjøpstrakten? I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan øke engasjement med et nytt innholdstilbud på takkesiden.

Les mer ›

Temaer: innhold, økt engasjement, innholdstilbud

Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook

Av Line Glimsdal 19. mars 2021

Tid: 3-4 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.

Les mer ›

Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads, konkurranser på Facebook

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 26. februar 2021

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 190 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Slik bruker du avstemninger på Twitter til å skape engasjement

Av Anders Sollie Hoff 14. juni 2019

Tid: 30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Twitter gir deg muligheten til å forstå hva målgruppen din mener om gitte tema ved hjelp av polls (på norsk spørreundersøkelse/avstemming). Plattformen som også omtales som en mikrobloggetjeneste, lar deg følge personer og temaer ved bruk av hashtags.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter, økt engasjement

Slik sender du direkte på Facebook

Av Maria Pettersson 26. april 2019

Tid: 90 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. I denne enkle oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik bruker du live streaming på YouTube

Av Anders Sollie Hoff 22. mars 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3

Live streaming er en populær teknikk for å fange folks oppmerksomhet. Faktumet at det skjer i sanntid skaper en autentisk stemning mellom sender og mottaker, som igjen bidrar til økt engasjement. Jeg tar for meg YouTube i denne oppskriften, som med sitt intuitive grensesnitt har gjort det enkelt å komme i gang med live streaming på egenhånd.

Les mer ›

Temaer: video, økt engasjement, YouTube, streaming

Øk engasjementet i sosiale medier med quizer

Av Rune André Reiakvam 7. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for å øke engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar til å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video

Av Nadia C. Aurdal 30. november 2018

 
Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Video er en av de heteste trendene innen markedsføring og salg. Ikke bare fordi de konverterer godt, men de gir en mer personlig, engasjerende og emosjonell kontakt med seerne dine. Faktisk viser det seg at video vil stå for hele 80 % av totaltrafikken på internett innen 2019. Men hvordan skal vi klare å skape engasjement når nesten alle videovisninger i sosiale medier skjer med lyden av? I denne vekstoppskriften viser jeg hvordan du legger til undertekst i videoene dine.

Les mer ›

Temaer: video, Facebook, økt engasjement, YouTube

Skap engasjement på Instagram med flere bilder i én post

Av Hanne Sofie Hammer 16. november 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Du har sikkert fått med deg at Instagram lar deg poste flere bilder i en og samme oppdatering. Dette blir gjerne omtalt som en bildekarusell eller et «swipeable album». På denne måten kan Instagram-brukere sveipe til siden for å se flere bilder eller videoer i samme post. I denne oppskriften skal jeg vise deg hvordan du kan utnytte denne funksjonen på kreative måter for å skape oppmerksomhet og øke engasjementet på Instagram.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Øk engasjementet med «kommenter og vinn»-konkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 2. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og konkurranseformen: kommenter på bildet for å vinne. Instagramkonkurranser er en enkel måte å øke både synligheten av merkevaren din og engasjementet blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen