Skap engasjement på Instagram med flere bilder i én post

Av Hanne Sofie Hammer 16. november 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Du har sikkert fått med deg at Instagram lar deg poste flere bilder i en og samme oppdatering. Dette blir gjerne omtalt som en bildekarusell eller et «swipeable album». På denne måten kan Instagram-brukere sveipe til siden for å se flere bilder eller videoer i samme post. I denne oppskriften skal jeg vise deg hvordan du kan utnytte denne funksjonen på kreative måter for å skape oppmerksomhet og øke engasjementet på Instagram.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Øk engasjementet med «kommenter og vinn»-konkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 2. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og konkurranseformen: kommenter på bildet for å vinne. Instagramkonkurranser er en enkel måte å øke både synligheten av merkevaren din og engasjementet blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 5. oktober 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 28. september 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: Snapchat, sosiale medier, økt engasjement

Økt engasjement med bildekonkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 21. september 2018

Tid: 3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og kanskje den mest populære bildekonkurranse-formen: bildeutfordring. I en bildeutfordring utfordrer du følgerne dine til å dele et bilde og tagge det med en spesifikk hashtag. Instagram lar brukerne poste bilder og legge til tekst, hvor de tagger andre Instagram-brukere, og legge til hashtags. En bildekonkurranse på Instagram er derfor en ypperlig måte å øke engasjementet og oppmerksomheten rundt merkevaren din.

Les mer ›

Temaer: økt engasjement, Instagram

Influencer marketing: Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 27. juli 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement, sosiale medier, influencer marketing

Hvordan personliggjøre automatiske e-postutsendelser i HubSpot?

Av Anders Sollie Hoff 13. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: HubSpot, epost, økt engasjement, e-postmarkedsføring

Hvordan bruke sluttskjerm på YouTube?

Av Katrine Valhammer 6. juli 2018

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Sluttskjermer i videoer brukes hovedsakelig for å oppmuntre til ytterligere engasjement for innholdet eller merkevaren din. På denne måten kan du lede seerne til andre videoer, spillelister eller kanaler. Her viser jeg hvordan du manuelt lager en sluttskjerm i YouTube-videoene dine. 

Les mer ›

Temaer: YouTube, video, økt engasjement

E-postmarkedsføring: Slik øker du kundeengasjementet med velkomstmailer

Av Maria Pettersson 29. juni 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Vi har alle hørt hvor viktig det er å gjøre et godt førsteinntrykk. Dette gjelder også på e-post, som fremdeles er den mest foretrukne kanalen for kommunikasjon fra bedrifter. Så hvordan lykkes du med et velkomstbrev? I dette innlegget gir jeg deg oppskriften på hvordan du gir et best mulig førsteinntrykk når du sender ut en velkomstmail til en ny blogg- eller nyhetsbrevabonnent. 

Les mer ›

Temaer: epost, økt engasjement, velkomstmail

Øk engasjementet med Facebook cover videos

Av Anders Sollie Hoff 20. april 2018

Tid: 5-10 minutter
Vanskelighetsgrad: 1

Facebook har rullet ut en ny funksjon kalt «Facebook cover videos». Nå kan du enkelt benytte en video som forsidebilde til bedriftens Facebook-profil. Målet med funksjonen er å engasjere besøkende på siden din i større grad enn tidligere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, video, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen