Influencer marketing: Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 27. juli 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement, influencer marketing

Hvordan personliggjøre automatiske e-postutsendelser i HubSpot?

Av Anders Sollie Hoff 13. juli 2018

Tid: 30-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Personalization tokens lar deg personliggjøre e-postene du sender til leads og nyhetsabonnenter. Oppsettet er enkelt og kan automatiseres. Det er derfor en effektiv metode for å få eksisterende og potensielle kunder til å engasjere seg i innholdet ditt. Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: HubSpot, e-postmarkedsføring, epost, økt engasjement

Hvordan bruke sluttskjerm på YouTube?

Av Katrine Valhammer 6. juli 2018

Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Sluttskjermer i videoer brukes hovedsakelig for å oppmuntre til ytterligere engasjement for innholdet eller merkevaren din. På denne måten kan du lede seerne til andre videoer, spillelister eller kanaler. Her viser jeg hvordan du manuelt lager en sluttskjerm i YouTube-videoene dine. 

Les mer ›

Temaer: video, økt engasjement, YouTube

E-postmarkedsføring: Slik øker du kundeengasjementet med velkomstmailer

Av Maria Pettersson 29. juni 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Vi har alle hørt hvor viktig det er å gjøre et godt førsteinntrykk. Dette gjelder også på e-post, som fremdeles er den mest foretrukne kanalen for kommunikasjon fra bedrifter. Så hvordan lykkes du med et velkomstbrev? I dette innlegget gir jeg deg oppskriften på hvordan du gir et best mulig førsteinntrykk når du sender ut en velkomstmail til en ny blogg- eller nyhetsbrevabonnent. 

Les mer ›

Temaer: epost, økt engasjement, velkomstmail

Øk engasjementet med Facebook cover videos

Av Anders Sollie Hoff 20. april 2018

Tid: 5-10 minutter
Vanskelighetsgrad: 1

Facebook har rullet ut en ny funksjon kalt «Facebook cover videos». Nå kan du enkelt benytte en video som forsidebilde til bedriftens Facebook-profil. Målet med funksjonen er å engasjere besøkende på siden din i større grad enn tidligere. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik fremmer du et innlegg på Facebook

Av Wibeke Degerdal Gulliksen 6. april 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Det finnes to måter å fremme ett innlegg på Facebook. Du gjør det enklest ved å benytte funksjonen «Boost Post». Den litt mer avanserte varianten, tar deg noen ekstra minutter i forhold til å fremme et innlegg og innebærer at du tar i bruk Facebook «Ad Manager». Denne metoden gir deg dog flere valgmuligheter i segmentering av målgruppe og ikke minst er den mer økonomisk.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, betalt annonsering, økt engasjement

Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook

Av Hanne Sofie Hammer 2. januar 2018

Tid: 3-4 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.

Les mer ›

Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 19. desember 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video

Av Nadia C. Aurdal 28. november 2017

 
Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Video er en av de heteste trendene innen markedsføring og salg. Ikke bare fordi de konverterer godt, men de gir en mer personlig, engasjerende og emosjonell kontakt med seerne dine. Faktisk viser det seg at video vil stå for hele 80 % av totaltrafikken på internett innen 2019. Men hvordan skal vi klare å skape engasjement når nesten alle videovisninger i sosiale medier skjer med lyden av? I denne vekstoppskriften viser jeg hvordan du legger til undertekst i videoene dine.

Les mer ›

Temaer: video, Facebook, økt engasjement, YouTube

Øk engasjementet med «kommenter og vinn»-konkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 21. november 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og konkurranseformen: kommenter på bildet for å vinne. Instagramkonkurranser er en enkel måte å øke både synligheten av merkevaren din og engasjementet blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen