Slik sender du direkte på Facebook

Av Maria Pettersson 26. april 2019

Tid: 90 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Bruk direktesendt video på Facebook til å fortelle noe mens det skjer. Kom med en kunngjøring, start en spørrerunde, eller vis følgerne dine hva som skjer. I denne enkle oppskriften viser jeg hvordan du kan bruke Facebook Live til å skape engasjement med følgerne dine i sanntid.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, Facebook, økt engasjement

Slik bruker du live streaming på YouTube

Av Anders Sollie Hoff 22. mars 2019

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3

Live streaming er en populær teknikk for å fange folks oppmerksomhet. Faktumet at det skjer i sanntid skaper en autentisk stemning mellom sender og mottaker, som igjen bidrar til økt engasjement. Jeg tar for meg YouTube i denne oppskriften, som med sitt intuitive grensesnitt har gjort det enkelt å komme i gang med live streaming på egenhånd.

Les mer ›

Temaer: video, økt engasjement, YouTube, streaming

Øk engasjementet i sosiale medier med quizer

Av Rune André Reiakvam 7. desember 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Quizer befinner seg helt i toppsjiktet blant de mest delte innleggene i sosiale medier. Det gjør det til en effektiv metode for å øke engasjementet i de sosiale kanalene dine. Enkelt er det og. Innen en time kan du sette opp en quiz som er klar til å gå «viral». Her viser jeg deg hvordan. 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, Twitter, Instagram, økt engasjement

Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video

Av Nadia C. Aurdal 30. november 2018

 
Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Video er en av de heteste trendene innen markedsføring og salg. Ikke bare fordi de konverterer godt, men de gir en mer personlig, engasjerende og emosjonell kontakt med seerne dine. Faktisk viser det seg at video vil stå for hele 80 % av totaltrafikken på internett innen 2019. Men hvordan skal vi klare å skape engasjement når nesten alle videovisninger i sosiale medier skjer med lyden av? I denne vekstoppskriften viser jeg hvordan du legger til undertekst i videoene dine.

Les mer ›

Temaer: video, Facebook, økt engasjement, YouTube

Skap engasjement på Instagram med flere bilder i én post

Av Hanne Sofie Hammer 16. november 2018

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Du har sikkert fått med deg at Instagram lar deg poste flere bilder i en og samme oppdatering. Dette blir gjerne omtalt som en bildekarusell eller et «swipeable album». På denne måten kan Instagram-brukere sveipe til siden for å se flere bilder eller videoer i samme post. I denne oppskriften skal jeg vise deg hvordan du kan utnytte denne funksjonen på kreative måter for å skape oppmerksomhet og øke engasjementet på Instagram.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Øk engasjementet med «kommenter og vinn»-konkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 2. november 2018

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og konkurranseformen: kommenter på bildet for å vinne. Instagramkonkurranser er en enkel måte å øke både synligheten av merkevaren din og engasjementet blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 5. oktober 2018

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 28. september 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Økt engasjement med bildekonkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 21. september 2018

Tid: 3 timer
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og kanskje den mest populære bildekonkurranse-formen: bildeutfordring. I en bildeutfordring utfordrer du følgerne dine til å dele et bilde og tagge det med en spesifikk hashtag. Instagram lar brukerne poste bilder og legge til tekst, hvor de tagger andre Instagram-brukere, og legge til hashtags. En bildekonkurranse på Instagram er derfor en ypperlig måte å øke engasjementet og oppmerksomheten rundt merkevaren din.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Influencer marketing: Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 27. juli 2018

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement, influencer marketing

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Søk i bloggen