Få flere e-postabonnenter med konkurranser på Facebook

Av Hanne Sofie Hammer 2. januar 2018

Tid: 3-4 timer
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.

Les mer ›

Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads

Få flere følgere på Instagram med disse tipsene!

Av Anders Sollie Hoff 19. desember 2017

Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

Instagram har blitt en populær kanal for mange bedrifter. Plattformen som hovedsakelig brukes til å dele bilder og videoer fungerer også godt til å «folkeliggjøre» merkevarer. Denne oppskriften gir deg råd til hvordan du øker følgerskaren for din Instagram-konto.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement

Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video

Av Nadia C. Aurdal 28. november 2017

 
Tid: 40-60 minutter
Vanskelighetsgrad: 3 av 5

Video er en av de heteste trendene innen markedsføring og salg. Ikke bare fordi de konverterer godt, men de gir en mer personlig, engasjerende og emosjonell kontakt med seerne dine. Faktisk viser det seg at video vil stå for hele 80 % av totaltrafikken på internett innen 2019. Men hvordan skal vi klare å skape engasjement når nesten alle videovisninger i sosiale medier skjer med lyden av? I denne vekstoppskriften viser jeg hvordan du legger til undertekst i videoene dine.

Les mer ›

Temaer: video, Facebook, økt engasjement, YouTube

Øk engasjementet med «kommenter og vinn»-konkurranser på Instagram

Av Hanne Sofie Hammer 21. november 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

I denne oppskriften fokuserer jeg på Instagram og konkurranseformen: kommenter på bildet for å vinne. Instagramkonkurranser er en enkel måte å øke både synligheten av merkevaren din og engasjementet blant følgerne dine.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Slik bruker du live streaming på YouTube

Av Anders Sollie Hoff 14. november 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 3

Live streaming er en populær teknikk for å fange folks oppmerksomhet. Faktumet at det skjer i sanntid skaper en autentisk stemning mellom sender og mottaker, som igjen bidrar til økt engasjement. Jeg tar for meg YouTube i denne oppskriften, som med sitt intuitive grensesnitt har gjort det enkelt å komme i gang med live streaming på egenhånd.

Les mer ›

Temaer: video, økt engasjement, YouTube, streaming

Engasjer målgruppen din med 360-graders video på YouTube

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 10. november 2017

 
Tid: 15-30 minutter
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

360-graders video øker i popularitet og byr på en rekke fordeler en «vanlig» video ikke kan tilby. Spesielt når det gjelder å fange oppmerksomhet og å engasjere seere stiller 360-graders video i en egen klasse. I denne oppskriften går jeg gjennom hvordan du laster opp din 360-graders video på YouTube.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, video, økt engasjement, YouTube

Skap engasjement på Instagram med flere bilder i én post

Av Hanne Sofie Hammer 24. oktober 2017

Tid: 15 minutter
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Du har sikkert fått med deg at bildedelingsappen Instagram nå lar deg poste flere bilder i en og samme oppdatering. Dette blir gjerne omtalt som en bildekarusell eller et «swipeable album». På denne måten kan Instagram-brukere sveipe til siden for å se flere bilder eller videoer i samme post. I denne oppskriften skal jeg vise deg hvordan du kan utnytte denne funksjonen på kreative måter for å skape oppmerksomhet og øke engasjementet på Instagram.

Les mer ›

Temaer: Instagram, økt engasjement

Skap engasjement ved å holde Instagram takeovers

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 2 av 5

I denne oppskriften viser jeg hvordan du lykkes med å holde en Instagram takeover. Dette er en form for influencer marketing. En takeover kan ha kortsiktige mål, men likevel gi langsiktig effekt i form av økt engasjement og merkekjennskap til bedriften din.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram, økt engasjement, influencer marketing

Slik skaper du engasjement ved å opprette grupper på LinkedIn

Av Nadia C. Aurdal 29. september 2017

Tid: 1 time
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

De fleste av oss har innsett at kjøpsreisen har endret seg drastisk de siste årene. Kjøpsreisen begynner på nett. Vi søker etter informasjon og anbefalinger, leser produktanmeldelser og sammenligner leverandører før vi tar en avgjørelse. Vår jobb som markedsførere er derfor å være synlige, relevante, nyttige og hjelpsomme langs hele kjøpsreisen. En måte vi kan skape engasjement på er å opprette nettsamfunn for å dele faglig innhold av verdi. Her viser jeg deg hvordan ved å opprette en gruppe på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: LinkedIn, økt engasjement

Snapchat-konto for bedrifter: Slik engasjerer du målgruppen

Av Anders Sollie Hoff 22. september 2017

Tid: 1 dag
Vanskelighetsgrad: 1 av 5

Er det verdt tiden din å opprette en Snapchat-konto for bedriften? Det kan være vanskelig å se for seg umiddelbar nytte av en tilstedeværelse på Snapchat, men det betyr ikke at du bør overse plattformen med over 150 millioner aktive brukere. Her viser jeg hvordan du kan bruke Snapchat til å styrke og engasjere merkevaren med målgruppen din.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Snapchat, økt engasjement

Om Vekstoppskrifter.no

Vekstoppskrifter.no av MarkedsPartner AS leverer raske og enkle tips, fremgangsmåter og metoder for hvordan digitale markedsførere kan øke engasjement, trafikk, konverteringer og vekst på sine nettsteder.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no og digitalleder.no

Anbefalt for deg

Søk i bloggen