Hvordan skrive en tittel folk klikker på? Det er et spørsmål mange webredaktører, tekstforfattere og copywritere har stilt seg selv. Det er ingen enkel sak, men det er vel verdt innsatsen å utforme en tittel leserne dine vil klikke på. Faktisk viser det seg at du kan øke klikkraten din med opptil 10 prosent bare ved å endre tittelen på artikkelen din. Her får du én metode for å skrive interessevekkende titler.
Temaer: tips, innhold, øke trafikk
Blogging er en tidkrevende og kontinuerlig prosess. Hadde det ikke vært flott om du kunne øke trafikken til nettsidene dine med blogginnleggene som ble skrevet for flere år siden? I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du gjør det.
Temaer: søkemotoroptimalisering, blogging, øke trafikk, republisering
I løpet av en dag sender vi svimlende 4,2 milliarder e-poster på verdensbasis. E-post er den mest benyttede kommunikasjonskanalen i næringslivet. Det utgjør et stort potensiale for å generere trafikk til egne sider. Jeg skal vise deg hvordan ved å benytte en CTA (call-to-action) i e-postsignaturen din. Her bruker jeg Outlook som eksempel.
Temaer: CTA, øke trafikk, e-post, e-postsignatur
Kampanjer i GDN (Google Display Network) kan være et godt alternativ til, eller komplementere kampanjer i Google sitt søkenettverk. Annonsering i GDN gir deg muligheten til å være synlig på millioner av nettsider og er dermed en god måte å skape synlighet rundt dine produkter, tjenester og din bedrift. I denne oppskriften viser jeg hvordan du kan sette opp en kampanje i Google Ads rettet mot GDN.
Temaer: Google Adwords, Google, øke trafikk
Hver dag bruker millioner av mennesker Pinterest som verdens idékatalog. Over 75 % av ideene kommer fra bedrifter som benytter kanalen til å skape oppmerksomhet, øke trafikk, oppfordre til handling eller øke salget i butikk eller på nett. I denne oppskriften viser jeg hvordan du oppretter og anvender en bedriftskonto på Pinterest til å øke synlighet, interesse og antall konverteringer.
Temaer: sosiale medier, leadsgenerering, økt konvertering, øke trafikk, Pinterest
Hvordan bruke Google Search Console for å øke trafikken til nettsiden din?
Av Cecilie Henriksen 11. januar 2019
Hvordan få mer organisk trafikk på Google? For det første må du sørge for synlighet på søkeordene brukeren benytter. Google Search Console analyserer nettsiden din for å identifisere søkeordenene du er synlig på, men som ikke genererer klikk. Jeg viser deg hvordan du gjør det her.
Temaer: tips, søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk
Selger du produkter eller tjenester på nett? Da bør du vurdere å ta i bruk Google seller rating. Ved å benytte selgervurderinger kan du øke sannsynligheten for at en potensiell kunde klikker på nettopp din bedrift når de gjør et Googlesøk. Lær hvordan du setter opp dette til din hjemmeside.
Temaer: søkemotoroptimalisering, Google, øke trafikk
Gjennom nyhetsaggregatoren LinkedIn Pulse kan du øke trafikken til egne nettsider, skape nettverk og vise fram din ekspertise. I denne oppskrifter viser jeg hvordan du lykkes med å dele artikler via publiseringsplattformen.
Temaer: sosiale medier, LinkedIn, innhold, øke trafikk
Sliter du med lave besøkstall på nettsiden eller bloggen din? Gjesteblogging kan være et effektivt botemiddel for det – så lenge du går frem på riktig måte. Mange har gjort det før deg med stort hell. Du kan gjøre det samme, bare følg den oppskriften her.
Temaer: innholdsmarkedsføring, blogging, innholdsproduksjon, øke trafikk
Infografikk er lett å dele og konsumere. Bruk av visuelt innhold tiltrekker mer oppmerksomhet enn ved å kun bruke tekst. Det er derfor en effektiv metode for å øke referral trafikk, eller henvisende trafikk for å generere flere leads. Denne oppskriften viser deg hvordan.
Temaer: leadsgenerering, få flere leads, øke trafikk