Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst gjennomføres på melding.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
markedsføring,
innhold,
influencer marketing
LinkedIn er en spennende markedsføringskanal, spesielt for B2B. I fjor sommer ble gratisverktøyet LinkedIn Website Demographics lansert. Siden da har jeg testet det og fulgt med på utviklingen. I dette innlegget viser jeg hvilke muligheter og begrensninger verktøyet har, og hvilke ønsker jeg har til LinkedIn.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
LinkedIn
For halvannen uke siden annonserte Mark Zuckerberg at Facebook oppdaterer algoritmene sine. Fra nå av vil du se flere oppdateringer fra venner og familie, og færre fra bedrifter. Hvilke konsekvenser får dette for oss som bruker Facebook som en markedsføringskanal?
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
Facebook
Du har helt sikkert fått med deg at video er den nye vinen i sosiale medier. I 2019 er det ventet at video vil stå for 80 % av all internettrafikk. Men hvilken plattform bør du benytte til videomarkedsføring? Må du holde deg til én, eller kan du kombinere Facebook og YouTube?
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
video,
Facebook,
YouTube
«Det enkle er ofte det beste» er kanskje et forslitt uttrykk, men det er en sannhet i det. Noen ganger gjelder det (heldigvis) også for digital markedsføring. I dette innlegget vil jeg vise deg hvordan vi genererte flere tusen leads gjennom en av våre kollegers private LinkedIn-profil.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
leadsgenerering
For mange er LinkedIn-profilen første kontaktpunkt med en potensiell kunde. Du har kanskje selv brukt LinkedIn til å søke opp personer du skal i møte med, eller allerede har vært i møte med? Husk at andre også gjør det samme med deg. Derfor bør du sørge for at din egen profil befinner seg i «toppklassen» av LinkedIn-profiler.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
LinkedIn
Social selling har vært et buzzord i mange år, men konseptet blir et stadig viktigere prioriteringsområde for salgsavdelinger. Salgsfaget gjennomgår en fundamental endring og har fått en ny virkelighet for å møte kjøperne i dagens digitale verden. Denne moderne salgsstrategien er avgjørende for bedrifter som ønsker å oppnå suksess i fremtiden.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
digitalt salg,
salgstips
Med sosiale medier har jungeltelegrafen blitt et effektivt verktøy for digital markedsføring. Vi kaller det word of mouth, som med rett type influencers kan hjelpe bedriften å bygge kjennskap i markedet, selge et spesifikt produkt eller markedsføre en nyhet. Her får du en innføring.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
digital markedsføring,
influencer marketing
Har du vurdert å ta i bruk Snapchat eller Instagram Stories som markedsføringskanal? Begge kanalene kan fungere til formål som rekruttering, produktmarkedsføring og branding. Men hvordan passer de inn i bedriftens inbound marketing strategi? Det skal vi ta en nærmere titt på her.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
inbound marketing,
Snapchat,
Instagram
De fleste av dagens bedrifter har en firmaside på LinkedIn. Etterhvert har også mange fått øynene opp for de betalte annonseringsmulighetene og hvordan man kan målrette disse. At man kan lage grupper er også noe de aller fleste vet. Funksjonen Showcase Pages ser derimot ut til å være både mindre kjent og brukt.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
LinkedIn
Det finnes i dag mer enn 2 milliarder aktive brukere på sosiale medier, og Statista anslår en årlig vekst på 25 %. Å potensielt sett kunne nå ut til alle disse brukerne, gjør sosiale medier til et mektig markedsføringsverktøy. Men hvordan skal du sikre at publisering på sosiale plattformer når ut til akkurat din målgruppe?
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
inbound marketing
Det nærmer seg sommerferie – tiden da store deler av all arbeidsinnsats i Norge legges brakk. Men selv om du og dine kollegaer kobler fra en liten periode, gjør ikke Facebook eller LinkedIn det. Der er det fortsatt døgnåpent – og du kan være sikker på at kundene dine stikker innom. Hva gjør du da med alle sosiale kanaler du er tilgjengelig på? Hvordan skal du opprettholde din sosiale medier-strategi?
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier
Den 12. april ble Facebooks mye omtalte "vidunderbarn", Instant Articles, åpnet for alle som publiserer innhold i sine egne kanaler. Det vil si at alle bedrifter som har innhold å dele nå kan nå nye mennesker i sine målgrupper med et format som er delikat presentert og som laster hyperhurtig på mobil på Facebooks egen plattform.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
Facebook,
native advertising
I et mangfold av sosiale kanaler, delingstjenester og fotoapplikasjoner, har Facebook-eide Instagram vokst frem til å bli den mest anerkjente tjenesten for å dele bilder og videoer – små øyeblikk fra hverdagen - via mobilen. Dette innlegget er en introduksjon til Instagram for bedrifter.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
Instagram
I dette rikt illustrerte blogginnlegget gir jeg verdifulle tips til hvordan ledere og markedsfører kan bruke Twitter på en mer effektiv og smart måte.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
Twitter