Hva er LinkedIn Showcase Pages? Er dette noe din bedrift bør vurdere?

Av Geir S. Nodland 23. februar 2017 | 3 minutter lesetid

De fleste av dagens bedrifter har en firmaside på LinkedIn. Etterhvert har også mange fått øynene opp for de betalte annonseringsmulighetene og hvordan man kan målrette disse. At man kan lage grupper er også noe de aller fleste vet. Funksjonen Showcase Pages ser derimot ut til å være både mindre kjent og brukt.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, LinkedIn

Slik lager du en enkel strategi for sosiale medier

Av Geir S. Nodland 17. november 2016 | 5 minutter lesetid

Stadig flere bedrifter har heldigvis forstått at det ikke lenger er nok å bare «være» på sosiale medier. Her får du tips om elementer du kan ha med i din strategi for sosiale medier (SoMe-strategi).

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsstrategi, strategi

Bør betalt annonsering på sosiale medier inn i markedsbudsjettet?

Av Geir S. Nodland 3. november 2016 | 4 minutter lesetid

Når kun 2 % av følgerene dine i sosiale medier vil kunne se postene dine, er løsningen å bruke penger på å vise innholdet til flere? Vårt svar er ja, men bare hvis du vet hvordan du gjør det riktig.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, annonsering, betalte medier, betalt annonsering

Følger du beste praksis i din sosiale medier-strategi?

Av Hanne Sofie Hammer 19. juli 2016 | 5 minutter lesetid

Det finnes i dag mer enn 2 milliarder aktive brukere på sosiale medier, og Statista anslår en årlig vekst på 25 %. Å potensielt sett kunne nå ut til alle disse brukerne, gjør sosiale medier til et mektig markedsføringsverktøy. Men hvordan skal du sikre at publisering på sosiale plattformer når ut til akkurat din målgruppe? 

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, inbound marketing

Hva gjør du med sosiale medier i sommerferien?

Av Ole Martin Kristiansen 21. juni 2016 | 5 minutter lesetid

Det nærmer seg sommerferie – tiden da store deler av all arbeidsinnsats i Norge legges brakk. Men selv om du og dine kollegaer kobler fra en liten periode, gjør ikke Facebook eller LinkedIn det. Der er det fortsatt døgnåpent – og du kan være sikker på at kundene dine stikker innom. Hva gjør du da med alle sosiale kanaler du er tilgjengelig på? Hvordan skal du opprettholde din sosiale medier-strategi?

Les mer ›

Temaer: sosiale medier

Native annonsering i sosiale medier: Facebook Instant Articles

Av Ole Martin Kristiansen 31. mai 2016 | 3 minutter lesetid

Den 12. april ble Facebooks mye omtalte "vidunderbarn", Instant Articles, åpnet for alle som publiserer innhold i sine egne kanaler. Det vil si at alle bedrifter som har innhold å dele nå kan nå nye mennesker i sine målgrupper med et format som er delikat presentert og som laster hyperhurtig på mobil på Facebooks egen plattform.  

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Facebook, native advertising

Instagram for bedrifter: En introduksjon

Av Ole Martin Kristiansen 26. april 2016 | 5 minutter lesetid

I et mangfold av sosiale kanaler, delingstjenester og fotoapplikasjoner, har Facebook-eide Instagram vokst frem til å bli den mest anerkjente tjenesten for å dele bilder og videoer – små øyeblikk fra hverdagen - via mobilen. Dette innlegget er en introduksjon til Instagram for bedrifter.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Instagram

Markedsføring i sosiale medier: 21 Twitter-tips for ledere og CMOer

Av Erlend Førsund 19. januar 2016 | 12 minutter lesetid

I dette rikt illustrerte blogginnlegget gir jeg verdifulle tips til hvordan ledere og markedsfører kan bruke Twitter på en mer effektiv og smart måte.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, Twitter

3 veier til økt synlighet på nett. Del 2 av 3: Fortjente medier

Av Erlend Førsund 11. november 2015 | 7 minutter lesetid

Fortjente medier er andres positive omtale av deg eller deling av innhold du har publisert i eide eller betalte medier. Det er altså ikke publisitet som bedriften betaler for eller kontrollerer selv. Likevel er det ting du kan gjøre for å øke sannsynligheten for at du får mer positiv omtale og at innholdet ditt blir delt i disse kanalene.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier

Hvilke sosiale medier bør du prioritere i din markedsføring?

Av Erlend Førsund 9. oktober 2015 | 4 minutter lesetid

I jungelen av sosiale medier kan det være vanskelig å vite hvordan man skal prioritere. Skal vi være på LinkedIn, Facebook, Twitter eller Google+? Eller kanskje alle? Hva med Snapchat og Instagram? Her er noen råd til hvordan du kan gå fram.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier

Kom i gang med markedsføring på LinkedIn

Av Erlend Førsund 26. februar 2015 | 3 minutter lesetid

Over 1 million nordmenn er på LinkedIn. Er du? Hvis ja, er virksomheten din representert der? Hvis du hittil har ignorert denne kanalen, hent deg en kopp kaffe og pløy gjennom dette blogginnlegget, så vil du få den starthjelpen du trenger for å komme i gang med markedsføring på LinkedIn.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, LinkedIn

Nyheter på eget nettsted/blogg/sosiale medier: En sjekkliste

Av Elise Hofmo 12. november 2012 | 2 minutter lesetid

Mange virksomheter har behov for å publisere nyheter jevnlig, men erfaringsmessig er dette et forsømt område på mange nettsteder. Hensikten med denne sjekklisten er å gi ideer til nyhetssaker som kan publiseres på en virksomhets eget nettsted, blogg eller i sosiale medier.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, markedsaktiviteter, blogging

Facebook i B2B sammenheng: Menneskeliggjør merkevaren din

Av Erlend Førsund 14. september 2012 | 5 minutter lesetid

Spørsmålet dukker opp oftere og oftere...

Er Facebook kun egnet som kommunikasjonskanal mellom bedrifter og forbrukere, eller er det rom for de av oss som jobber innen B2B?

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, kommunikasjon, B2B, Facebook

Video på web: Ikke så dyrt og komplisert som du kanskje tror

Av Erlend Førsund 25. mai 2012 | 2 minutter lesetid

Video er det kraftigste mediet som finnes, og har lenge også vært blant de dyreste virkemidlene i markedsførerens verktøykasse. Men den tiden er forbi.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, markedsføring, digital markedsføring, video

Sjekkliste: Bør du ha en Facebookside?

Av Ramona Zachariassen 26. august 2011 | 2 minutter lesetid

At “alle andre er der” er strengt talt ikke en god nok grunn til å sette opp en Facebookside for bedriften du jobber i. Jeg har derfor laget en sjekkliste, for at du kan bli sikker på at det å opprette en Facebookside er en strategisk riktig beslutning.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, tips, sjekkliste, strategi, Facebook, bedrift

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle