Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om salg (3)

Salg og markedsføring: Bedriftenes 6 viktigste prioriteringer

I dag lanseres den årlige undersøkelsen State of Inbound, og den 65 sider lange rapporten inneholder mange spennende funn som vil være nyttige både for CEO-er og ledere med salgs- og markedsansvar. Her presenterer vi hva som er de viktigste ...

Slik kan du som leder nå salgsmålene dine

Globalisering og digitalisering endrer kjøpernes atferd. Men også leverandørenes spilleregler. Hvis salg og marked jobber på «gamlemåten», hvor realistisk er da en videre vekst i topplinjen? Skal du nå målene, må du snu skuta nå.

5 møtebooking-tips for bedre møter og økt salg

I dette innlegget gir jeg deg fem tips til hvordan du kan få mer ut av salgsarbeidet i din organisasjon.

Leadsgenerering og salgsoppfølging: Bruker du tid på feil leads?

Mange bedrifter bruker mye tid på å følge opp henvendelser som ikke fører til salg. Det har to negative konsekvenser: For det første kaster du bort tid og penger på dyr salgsoppfølging som ikke gir deg noe tilbake. For det andre får du mindre tid å ...

HubSpot lanserer gratis CRM-system for bedrifter

HubSpot lanserer i disse dager et gratis CRM-system som i følge dem selv er "systemet som er enkelt å bruke og som salgsavdelingen din vil elske". Her deler jeg noen smakebiter av hva du kan forvente deg av HubSpot CRM, samt vår egne erfaringer ...

Hvorfor salgsavdelingen ikke bør drive med cold-calling

Cold-calling er når en selger tar kontakt med en potensiell kunde over telefon, uten at det finnes en relasjon på forhånd, og det er selgeren og ikke kunden som tar initiativ til kontakt. Hvis dette er din viktigste metode for å skape nye ...

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av. Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike ...

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i ...

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?

Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.

3 evner du må ha for å lykkes med digital markedsføring

Digital markedsføring omfatter mange fagområder. Enhver markedsfører som er ansvarlig for en nettsatsing, og som vil oppnå suksess, bør vie sin tid til å bli en mester på tre konkrete områder innen digital markedsføring.

Se flere av våre blogger