Hvilke nettsider vises på førstesiden av Google?

Av Elin Strømseng 18. juli 2017

Du har lest diverse SEO-tips, og lagt ned tid og ressurser i å optimalisere nettsiden din for å vises på førstesiden av Google. Nå er du frustrert over at arbeidet ikke ser ut til å gi resultater. Har du gjort noe feil, eller er disse SEO-greiene bare tull og vås, diktet opp av marketingbransjen for å ha noe å selge til lettlurte kunder?

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Hva har slips til felles med SEO?

Av Elin Strømseng 21. februar 2017

Når du hører ordet SEO, eller søkemotoroptimalisering, tenker du gjerne på kampen om å vises på førstesiden av Google for ditt viktigste søkeord. Det gjelder å sikre seg denne posisjonen. Punktum. Nå vil jeg utfordre deg litt på den tanken.

Les mer >

Temaer: SEO, Google Adwords, søkemotoroptimalisering

Bli enda mer synlig på Google: Lag innhold til featured snippets!

Av Hanne Sofie Hammer 7. februar 2017

Google jobber kontinerlig med å forbedre hvordan de viser søkeresultater til brukerne sine. I den senere tid har de økt antallet featured snippets, eller fremhevede utdrag fra websider, som vises i en boks øverst på resultatsidene for noen søkeord eller søkefraser. Innhold som blir fremhevet i slike snippets kan få en boost i trafikken fra organiske søk. La oss se nærmere på hva featured snippets egentlig er og hvordan ditt innhold kan havne der. Lykkes du, blir du enda mer synlig på Google!

Les mer >

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google

Hvordan søkemotoroptimaliserer du etter Googles retningslinjer?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. januar 2017

I takt med at Google har blitt en viktigere del av vår hverdag, er det gjennomført en rekke endringer og oppdateringer for å forbedre brukeropplevelsen. Disse har i stor grad bidratt til å påvirke hvordan digitale markedsførere må tenke for å rangere høyt i søkeresultatene.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Søkemotoroptimalisering: Dette må du vite om SEO i 2017

Av Cecilie Henriksen 22. november 2016

Det kan være en utfordring å vite hvordan Googles stadige regel- og algoritmeendringer påvirker deg og din bedrift. Her tar jeg for meg oppdateringen kalt Google Penguin 4.0, og forklarer hva den betyr for dine posisjoner i søkemotorene.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, Google Penguin

Fem viktige SEO-trender enhver markedssjef bør vite om

Av Cecilie Henriksen 8. november 2016

Det digitale markedsføringsbyrået Alameda Internet Marketing i San Fransisco har bedt 39 eksperter uttale seg om viktige SEO-trender for 2017 og fremover. Her har jeg har trukket frem de viktigste trendene som vil påvirke din synlighet på Google.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

Hva er en søkeordsanalyse og hvorfor trenger du en?

Av Elin Strømseng 5. juli 2016

Enhver vellykket satsning på inbound marketing bygger på en solid søkeordsanalyse, også kalt nøkkelordanalyse. Her avdekker du hvilke søkeord selskapet bør forsøke å rangere på i søkemotorene ut fra kriterier som søkevolum og konkurranse. 

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

Hvordan komme øverst på Google? Førstesiden har jo bare 10 plasser

Av Elin Strømseng 28. juni 2016

Dersom ditt mål er å rangere på førsteplassen av Google, da har jeg en god og en dårlig nyhet til deg.

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene

Av Elin Strømseng 14. april 2016

Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. I dette innlegget forteller jeg hvorfor og hvordan.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, webstrategi, søkemotoroptimalisering, webutvikling

Hva er SEO? [Søkemotoroptimalisering for dummies]

Av Elin Strømseng 3. mars 2016

SEO. Er det bare et moteord som markedsførere liker å slenge rundt seg med, eller er det et strategisk virkemiddel for å oppnå virksomhetens salgsmål? Jeg lar svaret henge i luften. I dette innlegget forsøker jeg å gjøre SEO så enkelt å forstå at selv oldemor vil smile og nikke anerkjennende mens hun leser.  

Les mer >

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

Ny endring i AdWords gjør det vanskeligere å bli synlig på Google

Av Jonas Bjørnstad 1. mars 2016

Har du lagt merke til det? Google har fjernet AdWords-annonsene på høyresiden i søkeresultatene. Vi fleiper ikke. Annonsene er borte vekk, og Google innrømmer å ha eksperimentert med dette i lang tid. "We'll continue to make tweaks", sier en talsperson til TheSEMPost. I mellomtiden vil vi gi deg en oppdatering på hva som endres, hvordan det påvirker deg - og hva du må gjøre nå for å ivareta din synlighet på Google.

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, søkemotoroptimalisering

Din kjøreplan for å bli synlig på nett i år

Av Elin Strømseng 7. januar 2016

Nå som julematen har fått synke litt, og nyttårsfeiringen er vel overstått er det på tide å tenke over din forretningsstrategi for å bli mer synlig på nett i 2016. Mange lager seg store nyttårsforsetter, noe som er vel og bra, men de er lite verdt med mindre en faktisk har en klar plan for hvordan en skal nå målene sine. I dette blogginnlegget skriver jeg litt om hvilke tiltak som bør være en del av din nettstrategi for året som kommer.

Les mer >

Temaer: søkemotoroptimalisering, markedsplan

Søkemotoroptimalisering: Skriv for målgruppen din, ikke for Google!

Av Elin Strømseng 17. november 2015

Enten du anser deg selv som en nybegynner som trenger tips til SEO, eller om du er erfaren innen søkemotoroptimalisering, er det viktigste spørsmålet: Hvordan komme høyere opp på Google? For å kunne svare på det på en enkel måte vil jeg her fremheve noe av det som har endret seg betydelig de siste ti årene.

Les mer >

Temaer: søkemotoroptimalisering

Tre veier til økt synlighet på nett. Del 1 av 3: Eide medier

Av Erlend Førsund 23. oktober 2015

Du være synlig på nett for å skape vekst i salg og nye kunder i dag. Og for å bli det må du produsere kvalitetsinnhold som målgruppen opplever som verdifull og nyttig. Men det er ikke bare å bygge den beste musefella og se på at kundene strømmer inn. I denne serien vil jeg se på tre måter du kan gjøre innholdet ditt synlig for dine potensielle kunder. Vi starter med dine egne eide digitale kanaler.

Les mer >

Temaer: content marketing, søkemotoroptimalisering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle