10 bud for den beste brukeropplevelsen på ditt nettsted

Av Tomine Kjelsberg Bjørnstad 26. juli 2022 | 4 minutter lesetid

Brukeropplevelse er den totale opplevelsen en bruker har med en tjeneste, et produkt eller et system. Begrepet brukeropplevelse favner et bredt spekter, og det kan derfor være vanskelig å forstå alt det innebærer. I dette blogginnlegget skal jeg komme med 10 bud som gjør det enklere å fange opp det essensielle på et nettsted for å skape en god brukeropplevelse.

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, brukeropplevelse, UX tips

Hva er en søkeordanalyse og hvorfor trenger du en?

Av Elin Schjelderup 18. januar 2022 | 8 minutter lesetid

Enhver vellykket satsning på SEO (Søkemotoroptimalisering), betalt søk og inbound marketing bygger på en solid søkeordsanalyse, også kalt nøkkelordanalyse. Her avdekker du hvilke søkeord din virksomhet bør fokusere på for økt synlighet på Google. Videre hva slags innhold målgruppen din er interessert i.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

5 steg til organisk synlighet i Google

Av Rune André Reiakvam 5. oktober 2021 | 7 minutter lesetid

 

Hva er det egentlig som avgjør hvordan en nettside rangerer på Google?

Google prøver å finne de faktorene og måleenhetene de kan for å måle hvor god en nettside er. Det er ting som hvor god brukeropplevelsen er, hvor godt innholdet er og i hvilken grad nettsiden gir brukeren svarene de vil ha. For å finne ut hvordan du kan forbedre din organiske synlighet i Google og søkemotorene, anbefaler jeg å utføre en revisjon av innholdet ditt på nett, eller det vi kan kalle en SEO-audit.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google optimize

Digital synlighet – del 1 av 3: Eide medier

Av Erlend Førsund 18. mai 2021 | 4 minutter lesetid

Hvordan får du flere kunder til å finne deg på nettet? Det er den hellige gral for mange markedsførere. I denne artikkelserien ser vi på eide, fortjente og betalte medier, og hvordan du kan bruke disse flatene for å skape økt synlighet på nett. Eide medier er selve fundamentet, hvor du bør begynne.

Les mer ›

Temaer: content marketing, innholdsmarkedsføring, søkemotoroptimalisering, innholdsproduksjon, eide medier, digital synlighet

Stemmesøk via mobilen – Dalende trend eller gyllen mulighet?

Av Christian Nordhelle 9. april 2019 | 3 minutter lesetid

En ny 2019-studie viser at færre bruker mobilt talesøk til å søke på Google enn før. Men det er fremdeles 20 prosent som gjør det. Her ligger det en gyllen mulighet for våkne markedsførere.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, talesøk, stemmesøk

Strukturer innholdet ditt og vinn på Google

Av Christian Nordhelle 8. november 2018 | 2 minutter lesetid

 

Synlighet på Google styres ikke kun av hvordan du benytter søkeord, at du har på plass SSL eller at nettstedet ditt lastes raskt. Hvordan du har strukturert innholdet er også viktig, og kan gi deg muligheten til å få ekstra verdifull eksponering øverst i Googles søkeresultat. I denne artikkelen skal vi se på hvordan mikrodata og Google Rich Answers kan bedre synligheten din på Google. 

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google

Rand Fishkin: Hva blir Googles neste trekk?

Av Erlend Førsund 25. september 2018 | 4 minutter lesetid

 

Vi møtte SEO-guru og grunnlegger av Moz, Rand Fishkin, på INBOUND-konferansen i Boston i år. Her kan du lese mer om hva han tror blir viktig innen søk og synlighet fremover, og se videointervjuet med ham.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, INBOUND 2018

Markedsførerens 3 tips til bedre SEO

Av Christian Nordhelle 16. august 2018 | 3 minutter lesetid

 

Det å lykkes med SEO handler ikke om å lure Google, men å jobbe sammen med Google for å gi brukerne de beste søkeresultatene. Så hvordan gjør man dette i praksis? Her er tre tiltak du kan begynne med.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering

Hva er SSL og hvorfor bør du ha det?

Av Lars-Erik Aabech 8. mars 2018 | 3 minutter lesetid

 

Har du hørt IT-folka hviske i korridorene om SSL og https, uten at du helt skjønner greia? I dette innlegget forklarer jeg hva SSL er og hvorfor din nettside bør ha det.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, webutvikling

Hvilke nettsider vises på førstesiden av Google?

Av Elin Schjelderup 18. juli 2017 | 4 minutter lesetid

 

Du har lest diverse SEO-tips, og lagt ned tid og ressurser i å optimalisere nettsiden din for å vises på førstesiden av Google. Nå er du frustrert over at arbeidet ikke ser ut til å gi resultater. Har du gjort noe feil, eller er disse SEO-greiene bare tull og vås, diktet opp av marketingbransjen for å ha noe å selge til lettlurte kunder?

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Hva har slips til felles med SEO?

Av Elin Schjelderup 21. februar 2017 | 5 minutter lesetid

 

Når du hører ordet SEO, eller søkemotoroptimalisering, tenker du gjerne på kampen om å vises på førstesiden av Google for ditt viktigste søkeord. Det gjelder å sikre seg denne posisjonen. Punktum. Nå vil jeg utfordre deg litt på den tanken.

Les mer ›

Temaer: SEO, Google Adwords, søkemotoroptimalisering

Bli enda mer synlig på Google: Lag innhold til featured snippets!

Av Hanne Sofie Hammer 7. februar 2017 | 5 minutter lesetid

 

Google jobber kontinerlig med å forbedre hvordan de viser søkeresultater til brukerne sine. I den senere tid har de økt antallet featured snippets, eller fremhevede utdrag fra websider, som vises i en boks øverst på resultatsidene for noen søkeord eller søkefraser. Innhold som blir fremhevet i slike snippets kan få en boost i trafikken fra organiske søk. La oss se nærmere på hva featured snippets egentlig er og hvordan ditt innhold kan havne der. Lykkes du, blir du enda mer synlig på Google!

Les mer ›

Temaer: søkemotoroptimalisering, Google

Hvordan søkemotoroptimaliserer du etter Googles retningslinjer?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 17. januar 2017 | 3 minutter lesetid

 

I takt med at Google har blitt en viktigere del av vår hverdag, er det gjennomført en rekke endringer og oppdateringer for å forbedre brukeropplevelsen. Disse har i stor grad bidratt til å påvirke hvordan digitale markedsførere må tenke for å rangere høyt i søkeresultatene.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google

Derfor bør søkemotoroptimalisering inn i markedsplanen din

Av Cecilie Henriksen 20. desember 2016 | 4 minutter lesetid

 

Det hjelper ikke med en perfekt nettside hvis ingen finner den.

Undersøkelser viser at hele 81 prosent gjør research online før de foretar et vesentlig innkjøp, ifølge Retailing Today. Dette viser hvor vesentlig det er at bedriften gjør seg synlig på nettet.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, markedsplan, Google

Søkemotoroptimalisering: Dette må du vite om SEO i 2017

Av Cecilie Henriksen 22. november 2016 | 3 minutter lesetid

 

Det kan være en utfordring å vite hvordan Googles stadige regel- og algoritmeendringer påvirker deg og din bedrift. Her tar jeg for meg oppdateringen kalt Google Penguin 4.0, og forklarer hva den betyr for dine posisjoner i søkemotorene.

Les mer ›

Temaer: SEO, søkemotoroptimalisering, Google, Google Penguin

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle