Hva slags avkastning/ROI gir inbound marketing?

Av Erlend Førsund 16. februar 2015 | 1 minutter lesetid

Hvilken avkastning kan du forvente ved å implementere inbound marketing?

Svaret avhenger av flere faktorer, men med et solid strategisk forarbeid, profesjonell gjennomføring og riktig teknologi i bunn, er tallenes tale klar: Inbound marketing gir strålende return on investment - ROI.

En rapport fra MIT Sloan (2014) presenterer imponerende tall fra virksomheter som tok i bruk inbound marketing med HubSpot som hovedverktøy.

Bedrifter som benyttet inbound oppnådde følgende i løpet av det første året:

  • 2.40x flere besøkere per måned
  • 5.99x flere leads per måned
  • 72% økte salgsomsetningen sin

Tallene forbedres ytterligere over tid, som du kan se fra tabellen under:

Avkastning_ROI_inbound_marketing

Som ansvarlig for MarkedsPartners egen markedsføring, som vi praktiserer i henhold til inbound-metodikken, kan jeg bekrefte at dette også fungerer i norsk sammenheng. Vår egen trafikk ble doblet etter et par måneder og antall leads har blitt mangedoblet.

Last ned gratis e-bok:  Skap resultater med inbound marketing

 

Temaer: inbound marketing, ROI, inbound markedsføring


Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund jobbet som innholdsrådgiver og markedssjef i Markedspartner fra 2015-2021. Han er utdannet ved BI og NHH og har blogget om markedsføring og digitalisering på sin egen blogg.

Følg på LinkedIn

Følg på Twitter

Epost

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle