Kundelojalitet er en av de sterkeste driverne for lønnsomhet. Selv om lojalitet kan oppnås på ulike vis, er tilfredse kunder den mest bærekraftige tilnærmingen. For å kunne jobbe systematisk med tilfredshet, må du imidlertid måle den. I dette innlegget får du oppskriften på hvordan du går frem.
Les mer ›Hvorfor du bør måle kundetilfredsheten og hvordan du gjør det
Av Erlend Førsund 5. april 2018 | 3 minutter lesetid
Temaer: markedsføring, kundetilfredshet
Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.
Les mer ›Temaer: markedsføring, content marketing, blogging
E-post er fremdeles en kostnadseffektiv kanal for markedsføring. Men det blir stadig vanskeligere å nå innboksen. Her er seks tips til bedre e-postmarkedsføring.
Les mer ›Temaer: markedsføring, CRM, Facebook, e-postmarkedsføring
De 10 mest leste blogginnleggene om digital markedsføring i 2017
Av Maria Pettersson 2. januar 2018 | 4 minutter lesetid
Hvilke temaer slo best an hos salgs- og markedssjefer i 2017? I denne artikkelen har vi samlet de ti mest leste blogginnleggene på Inboundbloggen.no i året som har gått.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring
Slik tilrettelegger du CRM-systemet for optimalt samarbeid mellom marked og salg
Av John Brenne 26. desember 2017 | 4 minutter lesetid
Når markeds- og salgsavdelingen forener seg rundt et felles sett med målsettinger forbedrer man dramatisk ROI på markedsbudsjettet, salgsproduktiviteten, og ikke minst bunnlinjen.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, CRM, CRM-system
Inbound vs. Account Based Marketing – motstandere eller lagkamerater?
Av Geir S. Nodland 24. august 2017 | 5 minutter lesetid
Er det ikke typisk! Akkurat når jeg endelig har funnet svar på mange av utfordringene som jeg har hatt med markedsføring, gjennom inbound marketing, så dukker det selvfølgelig opp noe nytt. Account-Based Marketing (ABM) et begrep jeg stadig kommer over om dagen, ser ut til å komme som en slags reaksjon på inbound-trenden. Det selv om inbound fortsatt, i alle fall her til lands, knapt er "tørr bak øra".
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsføring
Hvordan best planlegge salg og markedsføring i din virksomhet?
Av Ben Cotton 4. mai 2017 | 3 minutter lesetid
I dagens marked investerer forbrukere aktivt i teknologi som hjelper dem å unngå markedsføringskampanjer. Samtidig vet vi at 60 % av en kundes kjøpsreise allerede er gjennomført før en person kommer i kontakt med en selger. Hvilke konsekvenser får dette for salgs- og markedsføringsavdelingen i din virksomhet?
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg
Med riktig markedsføring trenger du færre superselgere
Av Stig Hammer 25. april 2017 | 3 minutter lesetid
Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at salg gjorde. Derfor må du revurdere selgerrollene i bedriften.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, kjøpsprosess
Digitaliseringen de siste årene har endret kjøpsatferden vår radikalt. Åtte av ti kjøpsprosesser starter på Google, noe som gjør at du må bedre synligheten din på internett. Måten folk gjør kjøpsbeslutninger på har endret seg. Dette gjelder alt fra 100 kroners kjøp til investeringer for flere millioner.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsføring, digitalisering
Hvorfor historiefortelling også fungerer i digital markedsføring
Av Espen Nordal 12. januar 2017 | 4 minutter lesetid
Vi er en stadig voksende fanskare av overbeviste inbound-markedsførere. Vi produserer godt innhold for kundene våre, og vi bruker innsikt og teknologi til å understøtte våre valg. Vi hjelper og veileder i stedet for å forstyrre og mase. Vi deler raust av våre erfaringer og skryter til og med av konkurrenten når det er høvelig. Kundene strømmer til våre digiale kanaler, og vi passer på å drive dem videre nedover i kjøpstrakten med stadig mer tilpasset innhold. Spørsmålet er om vi snakker altfor mye til den analytiske halvdelen av hjernen og glemmer den emosjonelle?
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, inspirasjon, reklame, innhold
5 ferdigheter du må ha for å lykkes med digital markedsføring i 2017
Av Maria Pettersson 3. januar 2017 | 5 minutter lesetid
Nå som vi har beveget oss inn i det nye året er det på tide å fokusere på de grunnleggende ferdighetene som trengs for å utmerke seg innen digital markedsføring i 2017.
Les mer ›Temaer: markedsføring, digital markedsføring, digital markedsstrategi
Når vi i MarkedsPartner snakker om digital markedsføring, tenker vi ikke kampanjer.
Vi snakker om en helhetlig, langsiktig, strategisk arbeidsform basert på mål, strategi, kontinuerlig gjennomføring, analyse og forbedring. Det handler også om å se markedsføring og salg i sammenheng.
Temaer: markedsstrategi, markedsføring, digital markedsføring, markedsplan
I går fikk jeg en e-post fra Elise, som er ny markedssjef i en oppstartbedrift som selger spesialiserte tjenester til bedriftskunder. Hun skrev følgende (litt justert for å ikke identifisere henne) …
Les mer ›Temaer: markedsføring
Salg og markedsføring: Bedriftenes 6 viktigste prioriteringer
Av Erlend Førsund 12. september 2016 | 7 minutter lesetid
I dag lanseres den årlige undersøkelsen State of Inbound, og den 65 sider lange rapporten inneholder mange spennende funn som vil være nyttige både for CEO-er og ledere med salgs- og markedsansvar. Her presenterer vi hva som er de viktigste prioritetene for bedriftene når det gjelder salg og markedsføring, og hvordan de kan oppnås.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, markedsføring, salg, State of Inbound
Globalisering og digitalisering endrer kjøpernes atferd. Men også leverandørenes spilleregler. Hvis salg og marked jobber på «gamlemåten», hvor realistisk er da en videre vekst i topplinjen? Skal du nå målene, må du snu skuta nå.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, målbar markedsføring, salgsledelse