Blogginnlegg om markedsføring (2)
Hos oss kommer alltid kunden først (særlig!)
De aller fleste virksomheter liker å fortelle at de setter kunden i fokus. Og hvorfor ikke? Det er jo tross alt kundene en lever av. HubSpot har sett litt nærmere på dette i en rapport om kundeservice i 2019. Hvor mange dykker egentlig ned bak ...
Beste praksis for video i din markedsføring
Vi markedsførere bruker mye tid på innholdet når vi skal produsere video, men er du klar over at videoteknikken også påvirker budskapet og hvor effektivt dette formidles til publikummet?
Viktig læring for markedsførere om norske medievaner
Sosiale medier blir en stadig mer treffsikker kanal for markedsføring, og smarttelefonen i ferd med å bli like utbredt som TV-en, viser den siste utgaven av Medievaneundersøkelsen. Samtidig er brukerne kritiske til innholdet, og det byr på ...
Prosjektledertips fra en erfaren markedsfører
Jeg har jobbet i MarkedsPartner i 11 år. Jeg er utdannet innen markedsføring og ble først ansatt i selskapet som markedskoordinator. Etter kort tid dukket det opp flere og nye muligheter, og jeg har gjennom årene hatt mange ulike roller. Alt fra å ...
God markedskommunikasjon kan ikke redde et dårlig produkt
Det verste du kan gjøre som markedsfører er å selge skinnet før bjørnen er skutt. Hvis produktet er middelmådig eller dårlig, vil markedskommunikasjonen gjøre vondt verre, uansett hvor god den er. I dette blogginnlegget skal vi se på et konsept som ...
VIDEO: «Account-Based» markedsføring og salg i en B2B inbound-strategi
Få et innblikk i hva Account-Based Marketing er, samt hvordan det henger sammen med, og kan forsterke en inbound-strategi i dette foredraget av Stig Hammer.
5 designprinsipper markedsførere bør kunne
Vi bombarderes av visuelle inntrykk hver dag, men likevel er vi ikke likegyldige til hvordan ting ser ut. Som markedsfører bør du ha et forhold til hvordan bedriften din tar seg ut, og bidra til at dere fremstår som attraktive og profesjonelle. Her ...
Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring
Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst ...
Digitalisering: Samarbeid mellom salg og marked gir økte inntekter
De siste dagers møteaktivitet og mitt foredrag «Hvordan salgsdirektøren kan få mer ut av selgerne sine (og markedsavdelingen) i 2018» på Inbound-dagen har ført meg frem til å skrive dette blogginnlegget. Kan du, kjære leder, gi meg et godt svar på ...
Hvorfor du bør måle kundetilfredsheten og hvordan du gjør det
Kundelojalitet er en av de sterkeste driverne for lønnsomhet. Selv om lojalitet kan oppnås på ulike vis, er tilfredse kunder den mest bærekraftige tilnærmingen. For å kunne jobbe systematisk med tilfredshet, må du imidlertid måle den. I dette ...
Hvor ofte bør bedrifter blogge?
Stadig flere bedrifter får øynene opp for blogging og de mulighetene som denne plattformen gir. Et av de mest stilte spørsmålene rundt bedriftsblogging er hvor ofte man bør publisere nytt innhold. Det vil jeg ta for meg her.