Blogginnlegg om inbound marketing (8)
Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene
Data fra Luth Research levner liten tvil. Synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 ...
Hva jeg tok med meg hjem fra Inbound Marketing-Dagen 2016
Onsdag 13. april arrangerte MarkedsPartner heldagsseminar om Inbound Marketing på Handelshøyskolen BI Oslo i Nydalen. Over 100 markedsførere og ledere fra store og mellomstore bedrifter var til stede, og jeg som student var så heldig å få delta! I ...
Inbound marketing fra A til Å
Inbound marketing forklart i 29 punkter, fra A til Å i vårt vakre, norske alfabet.
9 spørsmål ledere stiller oss om inbound marketing
Nylig holdt vi et frokostseminar i Stavanger om inbound marketing, hvor rundt 40 ledere og markedsførere deltok. Vi fikk en god del spørsmål, både i plenum, i pausene og etter seminaret. Jeg vil her gjengi og besvare dem, da det helt sikkert er ...
Native annonsering: Fra katastrofe til kjempesuksess på én dag
På mandag dreit vi oss ut. Skikkelig. Vi startet en native ads-kampanje på DN.no som nesten umiddelbart viste seg å gi null respons. Vi hadde gjort masse feil i annonseutforming og linking. Bakerens barn så det holder. Men tett oppfølging, rask ...
Derfor er ikke inbound med i din strategi for digital markedsføring
I Norge (faktisk i hele Skandinavia) er det ved utgangen av 2015 fremdeles få selskaper som baserer sin markedsstrategi på inbound marketing. Vi kan finne elementer av inbound hos flere bedrifter, men det er sjelden en godt forankret og langsiktig ...
En markedssjefs erfaringer med inbound marketing etter ett år
Som byrå tar vi den samme medisinen som vi anbefaler kundene våre. Etter å ha praktisert inbound marketing som vår egen markedsstrategi i ett år, er resultatene svært oppløftende. I dette innlegget deler jeg fem lærdommer fra året som har gått.
Inbound marketing: Kundereisen blir en integrert del av produktet
Kundenes muligheter til å innhente informasjon om deg og dine produkter har økt kraftig det siste tiåret. Maktbalansen har i de fleste markeder skiftet over til kjøpersiden. Det er kun i de markeder du kan observere geografiske eller naturlige ...
10 krav til en vellykket og lønnsom inbound marketing-satsning
Inbound marketing er ikke bare plug and play. Visse krav stilles til bedrifter for at en slik satsning skal bli en suksess. Jeg tar i dette innlegget for meg ti konkrete punkter som omfatter både strategi, ledelse, kompetanse og investeringsnivå.
State of Inbound 2015 er klar. Her er de syv viktigste funnene
Den årlige State of Inbound er nå klar. Dette er den syvende utgaven av undersøkelsen som tar for seg utbredelse og resultater av inbound marketing over hele verden. Undersøkelsen gjennomføres av HubSpot, og i år har 4 000 markedsførere fra 150 land ...
Hvordan inbound marketing bidrar til økt lønnsomhet på anbudsmarkedet
Det offentlige Norge kjøper varer og tjenester for ca. 400 milliarder kroner hvert år. Dette dekker et bredt spekter; alt fra konsulenttjenester, programvare til transportoppdrag og bygg/anlegg. Det offentlige markedet er så viktig for mange norske ...