Blogginnlegg om digitalisering av kundereisen
Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?
Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan ...
Livechatten din kan ikke ta ferie
I en stadig skarpere kamp om kundene er det små marginer som skiller. Tidligere i år gikk jeg gjennom en klassisk digital kundereise hvor jeg hadde erkjent behovet, evaluert løsningen og var i beslutningsfasen. Jeg hadde valgt meg en leverandør og ...
Nå skal enda mer data flyte i HubSpot!
Se for deg at du har et CRM hvor kontaktinfo oppdateres automatisk. Som gir deg fortløpende informasjon om hendelser som er relevante for deg, som generer forslag til høyaktuelle temaer til åpningssamtaler med potensielle kunder, og hjelper deg å ta ...
Kundereisedagen 2021
Kundereiser. Du kan like ordet eller ikke, men du må uansett forholde deg til det hvis du jobber med kunder. MarkedsPartners heldagswebinar Kundereisedagen 2021, viste at temaet er brennaktuelt. Nesten 1900 hadde meldt seg på for å se webinar eller ...
Kan mindre kundeservice gi bedre kundeservice?
Kundene dine ringer deg sjelden for moro skyld. De færreste har nok lyst til å ringe deg i det hele tatt. Sjansen er stor for at de – i likhet med folk flest – bare vil ha et kjapt svar på det de lurer på. Uten å måtte snakke med deg. Du vil jo ha ...
Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen
Da den store båtmessen i Stockholm ble avlyst halvveis ut i programmet fryktet Mats Hjørnevik, markedssjef i Frydenbø Marine AS, for både bedriften og bransjen. Men med en nyfunnet trygghet i bedriftens digitale satsninger, som kunne møte den økende ...
Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig
Som salg- og markedssjef i Hallingplast AS, har Sverre Tragethon fått kjenne på hvilket privilegium det er å være i en bedrift og industri som ikke blir direkte rammet av koronakrisen. Men en digital omstilling er det likevel. Dette er tredje ...
Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre
Å se hele serveringsbransjen bråstoppe er unektelig trist, men selv når grønne tall ble til røde fikk Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, bekreftet hvor effektiv deres digitale satsning har vært. Dette er vår andre artikkel i en serie ...
Nå må vi segmentere og målrette enda mer!
Permitteringer i bedriften er unektelig tøft, men folka har vært utrolig forståelsesfulle og står i det. Det står det massiv respekt av, og gir oss en økt styrke i bedriften, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne ...