Nå skal enda mer data flyte i HubSpot!

Av Tone Hammer 22. juni 2021 | 4 minutter lesetid

Se for deg at du har et CRM hvor kontaktinfo oppdateres automatisk. Som gir deg fortløpende informasjon om hendelser som er relevante for deg, som generer forslag til høyaktuelle temaer til åpningssamtaler med potensielle kunder, og hjelper deg å ta de rette avgjørelsene. Ønskedrøm? Den kan i tilfelle fort bli virkelighet. Du trenger bare den rette løsningen!

Les mer ›

Temaer: CRM, digitalisering av kundereisen, HubSpot CRM

Kundereisedagen 2021

Av Tone Hammer 13. april 2021 | 6 minutter lesetid

Kundereiser. Du kan like ordet eller ikke, men du må uansett forholde deg til det hvis du jobber med kunder. MarkedsPartners heldagswebinar Kundereisedagen 2021, viste at temaet er brennaktuelt. Nesten 1900 hadde meldt seg på for å se webinar eller opptak og mer enn 500 fulgte webinaret samtidig. Det er ny rekord! Her er en oppsummering til deg som gikk glipp av det.

Les mer ›

Temaer: kundetilfredshet, digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjoner i kundereisen, kundeopplevelse, kundereiseorientert kommunikasjon, Kundereisedagen 2021

Kan mindre kundeservice gi bedre kundeservice?

Av Tone Hammer 20. oktober 2020 | 4 minutter lesetid

Kundene dine ringer deg sjelden for moro skyld. De færreste har nok lyst til å ringe deg i det hele tatt. Sjansen er stor for at de – i likhet med folk flest – bare vil ha et kjapt svar på det de lurer på. Uten å måtte snakke med deg. Du vil jo ha det sånn du også, ikke sant? Bare tenk tilbake til sist du hadde et problem knyttet til et produkt eller en tjeneste. Ringte du leverandøren for å få et svar, eller googlet du? Gikk det greit å finne svaret? Fant du det like kjapt som du vil at dine kunder skal finne løsninger på det de lurer på? Uten å gå seg vill i en myriade av artikler og videoer som aldri helt kommer frem til svaret. Nettopp fordi de ikke er rettet mot dem som allerede har kjøpt, men heller mot potensielle kunder.

Les mer ›

Temaer: kundeservice, digitalisering av kundereisen

Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?

Av Hans Viken Sunde 12. mai 2020 | 4 minutter lesetid

Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan bruke når du jobber med kundereiser, som jeg håper du kan omsette til tiltak som vil øke lønnsomheten.

Les mer ›

Temaer: kundereise, digitalisering av kundereisen, kjøpsreisen

Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen

Av Tove Eggen 1. mai 2020 | 8 minutter lesetid

Da den store båtmessen i Stockholm ble avlyst halvveis ut i programmet fryktet Mats Hjørnevik, markedssjef i Frydenbø Marine AS, for både bedriften og bransjen. Men med en nyfunnet trygghet i bedriftens digitale satsninger, som kunne møte den økende båtinteressen, kom oppsvinget relativt raskt.

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig

Av Tove Eggen 30. april 2020 | 5 minutter lesetid

Som salg- og markedssjef i Hallingplast AS, har Sverre Tragethon fått kjenne på hvilket privilegium det er å være i en bedrift og industri som ikke blir direkte rammet av koronakrisen. Men en digital omstilling er det likevel. Dette er tredje artikkelen i en serie på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir?

Les mer ›

Temaer: digital markedsstrategi, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Av Tove Eggen 29. april 2020 | 7 minutter lesetid

Å se hele serveringsbransjen bråstoppe er unektelig trist, men selv når grønne tall ble til røde fikk Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, bekreftet hvor effektiv deres digitale satsning har vært. Dette er vår andre artikkel i en serie på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Her er Hanne sine erfaringer.

Les mer ›

Temaer: digital markedsstrategi, digitalisering, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Nå må vi segmentere og målrette enda mer!

Av Tove Eggen 28. april 2020 | 6 minutter lesetid

Permitteringer i bedriften er unektelig tøft, men folka har vært utrolig forståelsesfulle og står i det. Det står det massiv respekt av, og gir oss en økt styrke i bedriften, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne artikkel-serien har vi snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Først ut er Morten. 

Les mer ›

Temaer: digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle