På tide å tenke mer langsiktig rundt salg

Av Lars Hansen 14. august 2018 | 4 minutter lesetid

Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe på kundereisen.

Les mer ›

Temaer: kjøpsprosess, salgsstrategi, kundereise

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kundereisen

Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid

Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart? 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise

Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene

Av Erlend Førsund 3. mai 2016 | 5 minutter lesetid

Data fra Luth Research levner liten tvil om at synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 måneder har hun over 900 digitale interaksjoner før hun treffer en kjøpsbeslutning. Hva kan vi lære av dette, og hvordan kan vi sørge for at vi utnytter denne kunnskapen i våre egne virksomheter?

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, kjøpsprosess, kundereise

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle