Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe i kjøpsprosessen.
Les mer ›Temaer: kjøpsprosess, salgsstrategi, kundereise
VIDEO: En verden i endring – Vi må bli besatt av kundeopplevelse
Av Siri Enoksen 1. juli 2020 | 2 minutter lesetid
Det har seg slik at forventningene våre som konsumere er skyhøye, og derfor har Eirik Norman Hansen valgt å navngi foredraget sitt «Bra er ikke godt nok, vi må bli besatt av kundeopplevelse!». Et foredrag han presenterte på konferansen, Inbound-dagen 2020. Her kan du se hele foredraget.
Les mer ›Temaer: kundereise, kundeopplevelse, nye utfordringer
Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?
Av Hans Viken Sunde 12. mai 2020 | 4 minutter lesetid
Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan bruke når du jobber med kundereiser, som jeg håper du kan omsette til tiltak som vil øke lønnsomheten.
Les mer ›Temaer: kundereise, digitalisering av kundereisen, kjøpsreisen
Friksjonsfritt salg: sett salgsavdelingen fri
Av Kristofer Anker 12. november 2019 | 7 minutter lesetid
Sannsynligheten er stor for at selgerne i salgsavdelingen din bruker mesteparten av tiden sin på andre ting enn å selge. Ved å fjerne friksjon vil salgslederen din sette selgerne i stand til å bli mer effektive. I dette innlegget viser vi deg hvordan du bruker et rammeverk til å fjerne friksjon fra salgsavdelingen.
Les mer ›Temaer: salg, salgsprosess, kundereise, Friksjonsfritt salg
Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kundereisen
Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid
Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise
Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene
Av Erlend Førsund 3. mai 2016 | 5 minutter lesetid
Data fra Luth Research levner liten tvil. Synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 måneder har hun over 900 digitale interaksjoner før hun treffer en kjøpsbeslutning. Hva kan vi lære av dette, og hvordan kan vi sørge for at vi utnytter denne kunnskapen i våre egne virksomheter?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, kjøpsprosess, kundereise