Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om kundereise

Sånn lager du innhold til de ulike fasene i kjøpsreisen

Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra hen erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. For å føre kunder gjennom hele kjøpsreisen er det viktig å ha innhold for alle fasene av denne reisen.

Fra besøk til handling på nettsiden

Det holder ikke å bare bli funnet på nett – du må overbevise. Når noen klikker seg inn på nettsiden din, har du noen få sekunder på å vise hvorfor de skal bry seg. Innholdet ditt må derfor være tydelig, relevant og skreddersydd for én ting: å gjøre ...

Derfor er det viktigere enn noen gang å engasjere kundene dine

Vi lever i en tid hvor kunder bombarderes med informasjon fra alle kanter, dermed blir det vanskeligere å fange oppmerksomheten deres. I tillegg blir kunder også stadig mer selektive i hva de orker å bruke tid på og å bry seg om. Kundene forventer ...

Har du tenkt på hvordan kundereisen påvirker merkevaren din?

For å lykkes med å etablere en identitet og en merkevare må du være konsekvent i kommunikasjonen med mulige og eksisterende kunder. Og siden kommunikasjonen skjer igjennom hele kundeforholdet er kundereisen en sentral del av hvordan merkevaren din ...

Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?

Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan ...

En verden i endring – Vi må bli besatt av kundeopplevelse

24. mars går den digitale konferansen Kundereisedagen 2022 av stabelen og årets programleder er Eirik Norman Hansen. Eirik passer midt i blinken til å lede denne dagen, for han er nemlig besatt av kundeopplevelser.

På tide å tenke mer langsiktig rundt salg

Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe i ...

Friksjonsfritt salg: sett salgsavdelingen fri

Sannsynligheten er stor for at selgerne i salgsavdelingen din bruker mesteparten av tiden sin på andre ting enn å selge. Ved å fjerne friksjon vil salgslederen din sette selgerne i stand til å bli mer effektive. I dette innlegget viser vi deg ...

Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene

Data fra Luth Research levner liten tvil. Synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 ...

Se flere av våre blogger