På tide å tenke mer langsiktig rundt salg

Av Lars Hansen 1. september 2020 | 4 minutter lesetid

Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe i kjøpsprosessen.

Les mer ›

Temaer: kjøpsprosess, salgsstrategi, kundereise

VIDEO: En verden i endring – Vi må bli besatt av kundeopplevelse

Av Siri Enoksen 1. juli 2020 | 2 minutter lesetid

Det har seg slik at forventningene våre som konsumere er skyhøye, og derfor har Eirik Norman Hansen valgt å navngi foredraget sitt «Bra er ikke godt nok, vi må bli besatt av kundeopplevelse!». Et foredrag han presenterte på konferansen, Inbound-dagen 2020. Her kan du se hele foredraget. 

Les mer ›

Temaer: kundereise, kundeopplevelse, nye utfordringer

Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?

Av Hans Viken Sunde 12. mai 2020 | 4 minutter lesetid

Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan bruke når du jobber med kundereiser, som jeg håper du kan omsette til tiltak som vil øke lønnsomheten.

Les mer ›

Temaer: kundereise, digitalisering av kundereisen, kjøpsreisen

Friksjonsfritt salg: sett salgsavdelingen fri

Av Kristofer Anker 12. november 2019 | 7 minutter lesetid

Sannsynligheten er stor for at selgerne i salgsavdelingen din bruker mesteparten av tiden sin på andre ting enn å selge. Ved å fjerne friksjon vil salgslederen din sette selgerne i stand til å bli mer effektive. I dette innlegget viser vi deg hvordan du bruker et rammeverk til å fjerne friksjon fra salgsavdelingen.

Les mer ›

Temaer: salg, salgsprosess, kundereise, Friksjonsfritt salg

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kundereisen

Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid

Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart? 

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise

Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene

Av Erlend Førsund 3. mai 2016 | 5 minutter lesetid

Data fra Luth Research levner liten tvil. Synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 måneder har hun over 900 digitale interaksjoner før hun treffer en kjøpsbeslutning. Hva kan vi lære av dette, og hvordan kan vi sørge for at vi utnytter denne kunnskapen i våre egne virksomheter?

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, kjøpsprosess, kundereise

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle