Kjøpsreisen er den reisen en kunde går gjennom fra han eller hun erkjenner et problem eller en utfordring, frem til et kjøp. Det viktig at du har innhold som støtter kundene i alle fasene av denne reisen.
Les mer ›Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen
Av Siri Hofstad Ruud 24. januar 2023 | 4 minutter lesetid
Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise
En verden i endring – Vi må bli besatt av kundeopplevelse
Av Helene Nissen 22. mars 2022 | 2 minutter lesetid
24. mars går den digitale konferansen Kundereisedagen 2022 av stabelen og årets programleder er Eirik Norman Hansen. Eirik passer midt i blinken til å lede denne dagen, for han er nemlig besatt av kundeopplevelser.
Les mer ›Temaer: kundereise, kundeopplevelse, kundereisedagen 2022
Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe i kjøpsprosessen.
Les mer ›Temaer: kjøpsprosess, salgsstrategi, kundereise
Forstår du den viktige forskjellen på kjøpsreisen og kundereisen?
Av Hans Viken Sunde 12. mai 2020 | 4 minutter lesetid
Det finnes hundrevis av bloggposter om hvordan du skal jobbe med «kjøpsreisen» til dine kunder. Mange blander begrepene «kjøpsreise» og «kundereise». Det er en lett, men dyr feil å gjøre. I denne artikkelen gir jeg deg noen mentale knagger du kan bruke når du jobber med kundereiser, som jeg håper du kan omsette til tiltak som vil øke lønnsomheten.
Les mer ›Temaer: kundereise, digitalisering av kundereisen, kjøpsreisen
Friksjonsfritt salg: sett salgsavdelingen fri
Av Kristofer Anker 12. november 2019 | 7 minutter lesetid
Sannsynligheten er stor for at selgerne i salgsavdelingen din bruker mesteparten av tiden sin på andre ting enn å selge. Ved å fjerne friksjon vil salgslederen din sette selgerne i stand til å bli mer effektive. I dette innlegget viser vi deg hvordan du bruker et rammeverk til å fjerne friksjon fra salgsavdelingen.
Les mer ›Temaer: salg, salgsprosess, kundereise, Friksjonsfritt salg
Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene
Av Erlend Førsund 3. mai 2016 | 5 minutter lesetid
Data fra Luth Research levner liten tvil. Synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 måneder har hun over 900 digitale interaksjoner før hun treffer en kjøpsbeslutning. Hva kan vi lære av dette, og hvordan kan vi sørge for at vi utnytter denne kunnskapen i våre egne virksomheter?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, kjøpsprosess, kundereise