Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om digital markedsføring (6)

Hva jeg tok med meg hjem fra Inbound Marketing-Dagen 2016

Onsdag 13. april arrangerte MarkedsPartner heldagsseminar om Inbound Marketing på Handelshøyskolen BI Oslo i Nydalen. Over 100 markedsførere og ledere fra store og mellomstore bedrifter var til stede, og jeg som student var så heldig å få delta! I ...

Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene

Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. ...

Annonsering på nett med kirurgisk presisjon: Slik lykkes du

Leadsgenererende bedrifter bør bruke retargeting som en del av sin digitale markedsplan. Med denne typen annonsering på nett treffer du målgruppen din bedre, får høyere konverteringsrater og mer for hver krone investert. I dette innlegget får du ...

Karriere innen digital markedsføring - fra et studentperspektiv

Ser du for deg en karriere innen digital markedsføring? Da må du nok se utenlands for relevant utdanning. I alle fall hvis du sikter mot en Mastergrad.

Derfor er ikke inbound med i din strategi for digital markedsføring

I Norge (faktisk i hele Skandinavia) er det ved utgangen av 2015 fremdeles få selskaper som baserer sin markedsstrategi på inbound marketing. Vi kan finne elementer av inbound hos flere bedrifter, men det er sjelden en godt forankret og langsiktig ...

7 trender innen digital markedsføring i 2016

Jeg har sett i krystallkula og vil i dette innlegget se på syv trender som jeg tror vil være toneangivende innen digital markedsføring og salg i 2016. Jeg vil hovedsakelig forholde meg til den delen av markedet som har informasjonsbaserte ...

Målbar digital markedsføring er veien til toppledelsens hjerte

8 av 10 toppledere stoler ikke på og er ikke fornøyde med jobben markedssjefen gjør. De vet at markedsføring fungerer i teorien, men mange har til gode å se måltall og KPI-er (Key Performance Indicators) som beviser effekt på bunnlinjen. Er dette ...

Behovserkjennelse er nøkkelen til suksess med digital markedsføring

Gammeldags markedsføring skiller i liten grad på segmentering av kunder med og uten behovserkjennelse. Ofte gjør den heller ikke forskjell på kunder med og uten kjennskap til deg. Det er med andre ord en one-size-fits-all-øvelse hvor alle får den ...

Weblikehold - har bedriften rutiner for kvalitetssikring av web?

Når hadde nettstedet ditt sist en "EU-kontroll"? Enhver hjemmeside må kvalitetssikres og holdes ved like for at den skal levere best mulig resultater. Vi kaller det weblikehold - en systematisk prosess for å forbedre hjemmesiden.

Hvordan selge «kjedelige» produkter med digital markedsføring

Jeg har ofte sagt at B2B-markedsførere har den tøffeste jobben. De skal markedsføre og selge produkter som ofte verken er pene eller spesielt spennende, og som kan skaffes hos konkurrentene til samme pris. Hvordan kan du snu denne situasjonen til ...

Hva CEO og styret må vite om digital markedsstrategi

Den digitale utviklingen har forandret måten vi jobber med markedsføring på. Totalt. Utrolig mye har skjedd bare de siste 3-5 årene. De grunnleggende tingene vi lærte om markedsstrategi på skolebenken gjelder fortsatt, men i det vi nærmer oss ...

Se flere av våre blogger