Digital markedsføring og salg som skaper vekst

En blogg fra Markedspartner

Blogginnlegg om digital markedsføring (5)

Marketing equity - et resultat av vellykket digital markedsføring

Marketing equity kan oversettes til "markedsføringsegenkapital". Under begrepet ligger det altså en påstand om at bedriften kan bygge opp varige verdier i selve markedsføringen. La meg forklare hvorfor dette ikke er så idiotisk som det høres ut, og ...

Native advertising som del av inbound marketing-strategien

Antall søk på Google etter inbound marketing er nærmest firedoblet i løpet av det siste året. Det er ingen tvil om at inbound fenger, og det er fordi det funker. Likevel må du som markedssjef legge en helhetlig digital markedsstrategi som også har ...

Markedsdirektøren som ikke forstår Big Data får ikke jobb i 2018

Skal du lykkes som markedsdirektør fremover, er det helt avgjørende at du forstår hva big data er og hvordan du kan utnytte det i selskapets salgs- og markedsføringsarbeid. CMO-er som ikke har kunnskap om dette vil bli akterutseilt av 24-åringer ...

Digital markedsføring for dummies

Marketing er et område som alltid er i endring. Nye moteord dukker stadig opp, og som leder kan det være utfordrende å henge med i svingene når markedssjefen forteller om den digitale markedsstrategien. I dette innlegget vil du lære om fem trender ...

Trender i digital markedsføring

Dette blogginnlegget tar utgangspunkt i trendrapporten «The Future of Marketing - What will your marketing look like in 2017?». Jeg vil la deg utforske de største trendene innen digital markedsføring og reflektere over hva dette vil bety for deg og ...

Hva kjennetegner markedsdirektørene som virkelig lykkes?

Markedsdirektøren står i en unik posisjon for å skape vekst i selskapet og er en viktig ressurs i enhver moderne virksomhet. Samtidig har CMO-er historisk sett den korteste levetiden sammenlignet med andre roller i ledergruppen. Hva er det som ...

Trender innen digital B2B markedsføring

89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med ...

Leadsgenerering og salgsoppfølging: Bruker du tid på feil leads?

Mange bedrifter bruker mye tid på å følge opp henvendelser som ikke fører til salg. Det har to negative konsekvenser: For det første kaster du bort tid og penger på dyr salgsoppfølging som ikke gir deg noe tilbake. For det andre får du mindre tid å ...

Gi bedriften din et kompetanseløft innen digital markedsføring og salg

Som leder eller markedsfører vil de markedsstrategiske veivalgene du gjør for din virksomhet ha store konsekvenser i lang tid fremover. Du bør derfor være sikker på at du beslutter tiltak og strategier ut fra oppdatert kunnskap om teknologi og ...

Digital markedsføring: Markedssjefens operasjonelle helvete

Hvis du tegner en tidsakse fra jura- og krittiden frem til 2010 og ser på hva som fantes av teknologi for markedsførere da, så er min påstand at det har skjedd mye mer fra 2010 til 2016, enn fra tidenes morgen til 2010. Det skaper fantastiske ...

Kundereisen og kjøpsprosessen: Bli funnet, elsket og valgt av kundene

Data fra Luth Research levner liten tvil. Synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 ...

Se flere av våre blogger