Det har aldri vært enklere å være salgsdirektør

Av Lars Hansen 13. august 2020

Som salgs- og markedssjef i MarkedsPartner er jeg så heldig at jeg kan jobbe etter inbound sales-metoden. Det innebærer at alle potensielle kunder jeg eller mine kolleger kontakter, har vist interesse for våre tjenester og dermed er såkalte salgskvalifiserte leads. Deres digitale adferd har lagt igjen spor som gir meg gode indikasjoner på dette. Salg har aldri vært enklere, men det har ikke alltid vært slik. I dette innlegget deler jeg min reise fra jeg startet som selger i 1989 frem til i dag.

Les mer ›

Temaer: salgsledelse, inbound sales, digitalisering av kundereisen

Er kundereisen din forberedt på Friksjonsfrie Freddy?

Av Stig Hammer 25. juni 2020

Jeg heter Stig Hammer, og det er jeg som er Friksjonsfrie Freddy. Det vil si, jeg er ikke den eneste – det er allerede mange av oss. Og enda flere skal vi bli. Som en del av «Friksjonsfrie Freddy»-gruppen faller jeg ikke bare av når jeg møter på hinder, altså friksjoner, i kjøpsreisen eller i kundereisen. Jeg blir oppriktig irritert. Og deler velvillig denne irritasjonen med de rundt meg.

Les mer ›

Temaer: Friksjonsfritt salg, digitalisering av kundereisen, kundereiser, Friksjonsfrie Freddy, Friksjoner i kundereisen

Rett før «lock-down» jobbet vi med en software som forberedte oss på krisen

Av Tove Eggen 1. mai 2020

I månedene rett før «lock-down» hadde Frydenbø AS jobbet med en software som gjør det mulig å samle og bruke data på en effektiv måte, noe de har hatt stor nytte av nå. Når messer og fysiske kundemøter utgikk, kunne de derfor gå all-in for heldigitale løsninger. Mats Hjørnevik, markedssjef i Frydenbø Marine AS, deler sine erfaringer fra den krevende tiden som COVID-19 har ført med seg.

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Når markedsaktiviteter blir avlyst, blir den digitale markedsføringen ekstra viktig

Av Tove Eggen 30. april 2020

At alle, oss selv inkludert, var så uforberedt på de store konsekvensene koronakrisen førte med seg, har vært mest overraskende forklarer Sverre Tragethon, salg- og markedssjef i Hallingplast AS. Selv etter å ha fulgt med på nyheter om hvordan viruset hadde spredd seg i flere land, over lengre tid. Likevel har Sverre fått kjenne på hvilket privilegium det er å være i en bedrift og industri som ikke blir direkte rammet av koronakrisen. Men en digital omstilling er det likevel.

Les mer ›

Temaer: digital markedsføring, digital markedsstrategi, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Vi må fortsette å lage relevant innhold som styrker kundene våre

Av Tove Eggen 29. april 2020

Den første uka etter 12. mars fikk Mills Proff Partner helt stopp i levering til serveringsbransjen. Volumet deres ble redusert til om lag 10 % av normalen. Likevel er ingen i Mills permittert per dags dato. Dette er den andre artikkelen i en serien på 4, hvor vi har snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Her deler Hanne Tømte, marketingsjef i Mills Proff Partner, sine erfaringer.

Les mer ›

Temaer: innholdsproduksjon, Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Nå må vi segmentere og målrette enda mer!

Av Tove Eggen 28. april 2020

Den 19. mars var jeg på jobb og den 20. mars ledet jeg avdelingen hjemmefra. Det hadde jeg faktisk ikke sett for meg dagen før, sier Morten Frøid, markedsdirektør ved Norsk Gjenvinning. I denne artikkel-serien har vi snakket med 4 markedssjefer fra henholdsvis Norsk Gjenvinning, Mills Proff Partner, Hallingplast og Frydenbø Marine om den krevende tiden COVID-19 har ført med seg. Hvilke erfaringer har de gjort seg så langt, hvordan har markedsstrategien eventuelt endret seg og hvordan ser de for seg at veien videre blir? Først ut er Morten. 

Les mer ›

Temaer: Covid-19, korona, digitalisering av kundereisen, hvordan markedsføre etter korona, segmentere og målrette

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen