Hvorfor salgsavdelingen ikke bør drive med cold-calling

Av Stig Hammer 2. mars 2015

Cold-calling er når en selger tar kontakt med en potensiell kunde over telefon, uten at det finnes en relasjon på forhånd, og det er selgeren og ikke kunden som tar initiativ til kontakt. Hvis dette er din viktigste metode for å skape nye salgsmuligheter, bør du vurdere din salgsstrategi på nytt. Det er minst fire grunner til det:

Les mer >

Temaer: salg, leadsgenerering

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Av Stig Hammer 9. februar 2015

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av.

Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike tilfeller, og - enda bedre - øke antall situasjoner hvor "riktig kunde" oppsøker deg nærmest ut av det blå, og er "ferdig overtalt" i det han eller hun henvender seg til salg.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, blogging, inbound markedsføring

Kom tidligere inn i kundens kjøpsprosess med smart markedsføring

Av Tønnes Sannem Heian 5. desember 2013

Lett tilgjengelig informasjon på internett har gjort at mange bedrifter opplever at kundene tar kontakt på et senere stadium i sin kjøpsprosess enn kun for få år siden. Dette gjelder for bedriftsmarkeder så vel som i forbrukermarkeder. Det er i hvert fall min påstand, basert på erfaring med bedriftene jeg jobber med i det daglige.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, kampanje, content marketing, B2B, salgsprosess, kjøpsprosess

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Dårlig ”hitrate” på innkommende henvendelser?

Av Tønnes Sannem Heian 11. oktober 2012

Stadig flere bedrifter blir dyktige på å utnytte kjøperinitiativ i markedet og tiltrekke seg henvendelser fra potensielle kunder. Hvorfor er ofte hitraten på disse henvendelsene dårligere enn forventet?

Les mer >

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, salg, tips, konvertering, internettmarkedsføring, salgsprosess

Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?

Av Tønnes Sannem Heian 23. august 2012

Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, webstrategi, konvertering, internettmarkedsføring, salgsprosess, kjøpsprosess

3 evner du må ha for å lykkes med digital markedsføring

Av Erlend Førsund 27. juni 2012

Digital markedsføring omfatter mange fagområder. Enhver markedsfører som er ansvarlig for en nettsatsing, og som vil oppnå suksess, bør vie sin tid til å bli en mester på tre konkrete områder innen digital markedsføring.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, konvertering

Forventningsstyring i salgsprosesser

Av Tønnes Sannem Heian 9. februar 2012

Har du tenkt på hvilken rolle kundens forventninger spiller i en salgsprosess?

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, kampanje, markedskommunikasjon, salgsprosess

Hvorfor fungerer ikke Google AdWords for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. januar 2011

Er ikke annonseringen i Google lønnsom for bedriften din?

Les mer >

Temaer: PPC, markedsføring, søkemotormarkedsføring, salg, SEM, tips, konvertering, internettmarkedsføring, Google Adwords

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle