Å holde konkurranser på Facebook er en flott måte å jobbe mot sine mål i sosiale medier. Konkurransens art kan tilpasses de målene du har satt deg. I denne oppskriften viser jeg hvordan du enkelt kan lage en Facebook-konkurranse og få flere potensielle kunder.
Temaer: Facebook, øke antall e-postmottakere, økt engasjement, få flere leads, konkurranser på Facebook
Digital annonsering har etablert nye måter for bedrifter å nå og engasjere potensielle kunder på. Til tross for denne utviklingen er det to ting som ikke har endret seg: Verdien av leads med høy kvalitet, og utfordringen med å skaffe dem. Denne oppskriften forteller deg hvordan du kan konvertere Facebook-brukere til potensielle kunder ved hjelp av Lead Ads.
Temaer: sosiale medier, Facebook, leadsgenerering, betalt annonsering, få flere leads
En av de mest effektive taktikkene for leadsgenerering i dag er «gating» av videoer. Ofte innebærer det at ikke-registrerte brukere kun får se innledningen til en video. For å fortsette avspillingen må vedkommende oppgi kontaktinformasjonen sin i et pop up-skjema. I stedet for en betalingsmur som man ofte kaller det i nettaviser, kan vi beskrive en slik metode for videoer med «skjemamur». Denne typen leadsgenerering egner seg best for B2B-markedsføring - kanskje med unntak av videoer med merkevarebyggende budskap.
Temaer: video, leadsgenerering, få flere leads, økt konvertering, leads, webinar
Infografikk er lett å dele og konsumere. Bruk av visuelt innhold tiltrekker mer oppmerksomhet enn ved å kun bruke tekst. Det er derfor en effektiv metode for å øke referral trafikk, eller henvisende trafikk for å generere flere leads. Denne oppskriften viser deg hvordan.
Temaer: leadsgenerering, få flere leads, øke trafikk
Øk konverteringene på landingssiden din med HubSpot Smart Content
Av Cecilie Henriksen 9. februar 2018
Hvordan få landingssiden din til å konvertere mer? HubSpot Smart Content personaliserer innholdet på landingssiden din slik at besøkende mottar et skreddersydd budskap. Denne oppskriften viser deg hvordan slik at du øker antall konverteringer.
Temaer: få flere leads, økt konvertering
En landingsside med verdifullt innhold for målgruppen din er en ypperlig metode for å generere flere leads. Her viser jeg deg hvordan du går frem.
Temaer: leadsgenerering, få flere leads, landingsside
Forlater folk nettsiden din uten å legge igjen viktige spor som en e-postadresse? Hver gang du går glipp av en e-postadresse, går du glipp av et lead (og en senere salgsmulighet). I denne oppskriften viser jeg deg hvordan du øker antall leads ved å presentere et innholdstilbud på bloggen gjennom en exit pop-up.
Temaer: wordpress, få flere leads, økt konvertering, e-post
Leser du igjennom alle innleggene du kommer over på nettet fra A-Å? Nei, sier du? Antok det. Da er du en del av majoriteten. Faktisk leser de fleste av oss sjelden mer enn 60 % av en artikkel på nett. Det er litt krise hvis du har plassert linken eller CTA-en til det fantastiske innholdstilbudet ditt på slutten av innlegget – nesten ingen ser det. Heldigvis er det enkelt å gjøre noe med. Her lærer du hvordan.
Temaer: få flere leads, CTA
E-postlistene våre reduseres jevnlig og vi må hele tiden finne nye måter å øke antall abonnenter på. Her viser jeg deg en enkel metode for hvordan du kan skaffe til veie flere e-postabonnenter ved å bruke landingssider på messer – en ofte oversett mulighet. For denne oppskriften vil jeg bruke HubSpot, men dette kan enkelt gjøres i andre publiseringsverktøy også.
Temaer: øke antall e-postmottakere, få flere leads, landingsside
Generer flere leads ved å mobiltilpasse Google AdWords-annonsene dine
Av Cecilie Henriksen 30. juni 2017
Konverterer AdWords-annonsene dine bra på desktop, men ikke like godt på mobilenheter? Ved å skreddersy annonsene dine for mobilbrukere kan du oppnå bedre konverteringsrate. I denne oppskriften viser jeg deg hvordan.
Temaer: Google Adwords, betalt annonsering, få flere leads, økt konvertering