Blogginnlegg om webstrategi (2)
Hvordan måle effekten av websidene: 9 KPI-er
Hvordan vet du egentlig at hjemmesiden din fungerer som den skal? Og hva er det den ideelt sett skal levere? Hvis du ikke har et gjennomtenkt mål med hjemmesiden din, må du ta et skritt tilbake.
Hva kreves av en god webredaktør?
En webredaktør har i dag har en kompleks og sammensatt rolle. En redaktør for et nettsted er innom ulike fagområder og jobber gjerne på tvers av flere avdelinger i en organisasjon, som for eksempel marked, salg, kommunikasjon, teknisk, produkt etc. ...
Ny nettside? Sørg for at du bevarer søkemotorposisjonene
Du ivrer kanskje etter å foreta en grundig oppussing av bedriftens nettsider? Kanskje dere allerede er godt i gang, eller nylig har relansert nettstedet i ny prakt? Husk da for all del at du gjør det du kan for å beholde posisjonene dine på Google. ...
Weben din må generere leads. Gjør den ikke det? Her er oppskriften!
Mange websider ser flotte ut, men mangler et strategisk fundament - noe som gjør dem helt ubrukelige i en kommersiell sammenheng. I dette blogginnlegget vil jeg fortelle deg hvordan du kan skape en leadsgenererende webside som gir langt bedre ...
Hvordan lage en webstrategi som gir resultater? Del 2 av 2
I forrige innlegg tok vi for oss grunnmuren i en effektiv webstrategi: Hvilke overordnede mål har vi med løsningen, og hva vet vi om målgruppene vi ønsker å påvirke? Nå skal vi bruke denne kunnskapen til å bestemme hva webben skal inneholde og ...
Hvordan lage en webstrategi som gir resultater? Del 1 av 2
Hjemmesiden er en av bedriftens viktigste eiendeler, men for å skape en web som gir resultater må man starte med en solid webstrategi. I dette innlegget vil jeg gi deg del 1 i en steg-for-steg guide til hvordan du kan utarbeide en strategi for din ...
Hvorfor er hjemmesiden viktig for å øke salget?
Hadde flere bedriftsledere vært klar over hvor viktig firmaweben er, ville byråer som oss blitt nedringt. I dette innlegget vil jeg dele 2 interessante fakta med deg. Hva du gjør med din hjemmeside fra i dag og fremover, basert på denne kunnskapen, ...
Webstrategi: Sett konkrete mål for hjemmesiden
Alle strategier begynner med klare og tydelige mål. I webstrategi er det fire dimensjoner av dette: Avklar hvilken rolle nettstedet skal spille - i salgs- og kjøpsprosessen - i kundelivsløpet Definer hovedmål Bryt hovedmålene opp i flere delmål Legg ...
B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet
Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og ...
En mobil webrevolusjon er her. Er du forberedt?
Det skjer en stille men betydningsfull revolusjon i nettverdenen. Slagordet under den franske revolusjonen (1789 - 1799) var oppsummert av tre franske ord: liberté, égalité, fraternité (frihet, likhet, brorskap). Som i 1789 vil hoder rulle, men kun ...
Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?
Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.