Hvordan lage en webstrategi som gir resultater? Del 2 av 2

Av Stig Hammer 25. juni 2015 | 4 minutter lesetid

I forrige innlegg tok vi for oss grunnmuren i en effektiv webstrategi: Hvilke overordnede mål har vi med løsningen, og hva vet vi om målgruppene vi ønsker å påvirke? Nå skal vi bruke denne kunnskapen til å bestemme hva webben skal inneholde og hvordan den skal fungere for at vi skal nå målsetningene våre.

Les mer ›

Temaer: webstrategi

Hvordan lage en webstrategi som gir resultater? Del 1 av 2

Av Stig Hammer 11. juni 2015 | 3 minutter lesetid

Hjemmesiden er en av bedriftens viktigste eiendeler, men for å skape en web som gir resultater må man starte med en solid webstrategi. I dette innlegget vil jeg gi deg del 1 i en steg-for-steg guide til hvordan du kan utarbeide en strategi for din egen web. Innlegget er basert på MarkedsPartners prosjektmetode for web, som vi benytter i kundeprosjekter.

Les mer ›

Temaer: webstrategi

Hvorfor er hjemmesiden viktig for å øke salget?

Av Stig Hammer 7. mai 2015 | 2 minutter lesetid

Hadde flere bedriftsledere vært klar over hvor viktig firmaweben er, ville byråer som oss blitt nedringt. I dette innlegget vil jeg dele 2 interessante fakta med deg. Hva du gjør med din hjemmeside fra i dag og fremover, basert på denne kunnskapen, vil kunne utgjøre store forskjeller i utviklingen på virksomhetens salgsomsetning. 

Les mer ›

Temaer: webstrategi

Webstrategi: Sett konkrete mål for hjemmesiden

Av Stig Hammer 23. april 2015 | 4 minutter lesetid

Alle strategier begynner med klare og tydelige mål. I webstrategi er det fire dimensjoner av dette:

  1. Avklar hvilken rolle nettstedet skal spille - i salgs- og kjøpsprosessen - i kundelivsløpet
  2. Definer hovedmål
  3. Bryt hovedmålene opp i flere delmål
  4. Legg til rette for måling
Les mer ›

Temaer: webstrategi, konvertering, leadsgenerering

B2B webstrategi: Dette styrker og svekker troverdigheten på nettstedet

Av Erlend Førsund 5. mai 2014 | 2 minutter lesetid

Nye undersøkelser gir B2B-markedsførere verdifull kunnskap om hva de må unngå og hva de må inkludere på sine nettsteder. Øker vi bevisstheten vår på dette området vil vi gi et mer troverdig førsteinntrykk og sannsynligvis øke konverteringsraten og salget vårt.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, webstrategi, tips, B2B, innholdsmarkedsføring

En mobil webrevolusjon er her. Er du forberedt?

Av Erlend Førsund 27. september 2013 | 4 minutter lesetid

Det skjer en stille men betydningsfull revolusjon i nettverdenen. Slagordet under den franske revolusjonen (1789 - 1799) var oppsummert av tre franske ord: liberté, égalité, fraternité (frihet, likhet, brorskap). Som i 1789 vil hoder rulle, men kun de som velger å overse den økende mobile befolkningens krav om frihet til å velge kanal, likhet i brukeropplevelse og brorskap i å bli forstått i brukssituasjonen.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, webstrategi, webutvikling, interaksjonsdesign

Hva er en akseptabel konverteringsrate på et nettsted?

Av Tønnes Sannem Heian 23. august 2012 | 3 minutter lesetid

Uansett om temaet er evaluering og forbedring av et eksisterende nettsted eller utviklingen av et nytt nettsted kommer begrepet ”konverteringsrate” raskt på bordet.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, webstrategi, konvertering

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle