Innholdsmarkedsføring blir ofte definert som det å «tiltrekke seg kunder ved å produsere innhold av høy kvalitet». Ved å dekke lesernes informasjonsbehov, skapes det en kontakt mellom deg og kunde som legger til rette for salg. Men hvordan skape innhold som faktisk blir konsumert av målgruppene dine? Hva bør du fokusere på? Her er mine 5 beste tips!
Les mer ›
Temaer:
content marketing,
innholdsmarkedsføring,
trender,
AI
Visste du at markedsførere fortsatt sverger til Facebook? Og at video i kortformat bare har blitt enda mer populært? Hvert år gjør HubSpot en undersøkelse for å avdekke årets markedsføringstrender, i år har de samlet inn data fra over 1600 B2B og B2C-markedsførere verden rundt. I dette blogginnlegget går jeg gjennom de viktigste funnene fra rapporten så du enkelt kan få oversikt over årets viktigste trender.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
trender,
videomarkedsføring
Nøler du med å bruke video i markedsføringen din? Da vil jeg begynne med å si at videoproduksjon har blitt både billigere og lettere å utføre. Det er viktigere enn noen gang å ha video som en del av markedsføringsstrategien din. Korte videoer er virkelig i vinden for tiden. Det er en trend som har kommet for å bli, og som jeg anbefaler å investere i. Så, hvilke kort-video-trender gjelder i 2022?
Les mer ›
Temaer:
video,
trender,
videomarkedsføring
Hvor burde du bruke tid og ressurser i 2020? Dette var spørsmålet analysebyrået Trust Insights ønsket å finne svaret på når de gikk sammen med «social monitoring»-plattformen Talkwalker for å utforske trendene i bruk av sosiale medier. I denne artikkelen ser jeg nærmere på noen av funnene i rapporten og hvordan disse vil kunne påvirke oss som markedsførere.
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
trender,
YouTube
Et nytt år betyr lansering av ny funksjonalitet i de ulike sosiale medier plattformene. Noe blir en gavepakke til oss markedsførere, mens andre ting vil føre til en del prøving og feiling. De største trendene vil allikevel komme som et resultat av ting som ble lansert i 2018, men som enda ikke har tatt helt av.Her er de største trendene på sosiale medier du bør følge med på:
Les mer ›
Temaer:
sosiale medier,
trender,
Instagram
Toget til fremtiden går fort, og landskapet forandrer seg hele tiden. På INBOUND-DAGEN i mars i år presenterte Stig Hammer de viktigste tingene du må vite om markedsføring og salg akkurat nå. Dette er ikke visjonære fremtidsscenarier, men håndfaste teknologier og metoder som har oppstått eller blitt aktuelle det siste året.
Les mer ›
Temaer:
markedsstrategi,
digital markedsstrategi,
trender,
salgsstrategi
Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å utnytte dem.
Les mer ›
Temaer:
inbound marketing,
digital markedsføring,
trender,
kunstig intelligens,
Chatbot
Dette blogginnlegget tar utgangspunkt i trendrapporten «The Future of Marketing - What will your marketing look like in 2017?». Jeg vil la deg utforske de største trendene innen digital markedsføring og reflektere over hva dette vil bety for deg og din bedrift i årene framover.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
trender
89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med digital markedsføring innen B2B.
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
B2B,
kjøpsprosess,
trender
Jeg har sett i krystallkula og vil i dette innlegget se på syv trender som jeg tror vil være toneangivende innen digital markedsføring og salg i 2016. Jeg vil hovedsakelig forholde meg til den delen av markedet som har informasjonsbaserte kjøpsprosesser. Det gjelder i prinsippet hele forretningsmarkedet (ofte omtalt som B2B), samt kapitalvaremarkedet og tjenestemarkedet for forbrukere (B2C).
Les mer ›
Temaer:
digital markedsføring,
trender