Et nytt år betyr lansering av ny funksjonalitet i de ulike sosiale medier plattformene. Noe blir en gavepakke til oss markedsførere, mens andre ting vil føre til en del prøving og feiling. De største trendene vil allikevel komme som et resultat av ting som ble lansert i 2018, men som enda ikke har tatt helt av.Her er de største trendene på sosiale medier du bør følge med på:
Les mer ›VIDEO: Markedsføring og salg i dramatisk endring
Av Erlend Førsund 21. august 2018 | 1 minutter lesetid
Toget til fremtiden går fort, og landskapet forandrer seg hele tiden. På INBOUND-DAGEN i mars i år presenterte Stig Hammer de viktigste tingene du må vite om markedsføring og salg akkurat nå. Dette er ikke visjonære fremtidsscenarier, men håndfaste teknologier og metoder som har oppstått eller blitt aktuelle det siste året.
Les mer ›Temaer: digital markedsstrategi, salgsstrategi, markedsstrategi, trender
Tradisjonen tro tenkte jeg å dele hvilke trender jeg ser i horisonten for det nye året innen digital markedsføring. I denne artikkelen har jeg oppsummert de desidert viktigste trendene, som vil ha store konsekvenser for markedssjefene som vet å utnytte dem.
Les mer ›Temaer: trender, digital markedsføring, Chatbot, kunstig intelligens, inbound marketing
Dette blogginnlegget tar utgangspunkt i trendrapporten «The Future of Marketing - What will your marketing look like in 2017?». Jeg vil la deg utforske de største trendene innen digital markedsføring og reflektere over hva dette vil bety for deg og din bedrift i årene framover.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, trender
89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med digital markedsføring innen B2B.
Les mer ›Temaer: B2B, digital markedsføring, kjøpsprosess, trender
Jeg har sett i krystallkula og vil i dette innlegget se på syv trender som jeg tror vil være toneangivende innen digital markedsføring og salg i 2016. Jeg vil hovedsakelig forholde meg til den delen av markedet som har informasjonsbaserte kjøpsprosesser. Det gjelder i prinsippet hele forretningsmarkedet (ofte omtalt som B2B), samt kapitalvaremarkedet og tjenestemarkedet for forbrukere (B2C).
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, trender