Forventningsstyring i salgsprosesser

Av Tønnes Sannem Heian 19. april 2021 | 2 minutter lesetid

 

Har du tenkt på hvilken rolle kundens forventninger spiller i en salgsprosess?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, salgsprosess, salgsprosesser, salgsprosessen, effektivisering av salgsprosessen

God markedskommunikasjon kan ikke redde et dårlig produkt

Av Erlend Førsund 25. oktober 2018 | 3 minutter lesetid

 

Det verste du kan gjøre som markedsfører er å selge skinnet før bjørnen er skutt. Hvis produktet er middelmådig eller dårlig, vil markedskommunikasjonen gjøre vondt verre, uansett hvor god den er. I dette blogginnlegget skal vi se på et konsept som kunne ha blitt en norsk suksesshistorie, men som i stedet ble et kommersielt mageplask. Jeg tenker da på barberhøvelen til norske Ruud & Rye. 

Les mer ›

Temaer: markedsstrategi, markedsføring, markedskommunikasjon

Er du en skrytepave-markedsfører eller byr du på verdifullt innhold?

Av Stig Hammer 30. januar 2015 | 1 minutter lesetid

Ingen liker skrytepaver, men tenk på det: Mye markedskommunikasjon er nettopp slik - bedrifter som skryter av seg og sitt. Skrytepavemarkedsføring har vi nok alle vært skyldig i fra tid til annen, men i en verden hvor kampen om oppmerksomhet aldri har vært større, har du verken tid eller råd til mer av den slags.

Les mer ›

Temaer: inbound marketing, content marketing, markedskommunikasjon, innholdsmarkedsføring

Med markedstilbudet som en varig differensiator

Av Tønnes Sannem Heian 6. november 2013 | 1 minutter lesetid

 

Mens markedskommunikasjon er essensielt for å skaffe kunder, er markedstilbudet (market offering) sannhetens øyeblikk i forhold til hvor godt du lykkes med å oppnå høy kundetilfredshet, positiv vareprat og sterke kunderelasjoner.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, markedstilbud

Salg kan kjøpes, men hvor mye koster egentlig en ny kunde?

Av Tønnes Sannem Heian 26. juni 2013 | 2 minutter lesetid

 

Ønsker du at bedriften din skal vokse? Veien til organisk vekst handler ofte om å skaffe flere kunder. På vei mot nye kunder er ofte markedskommunikasjon og annonsering viktige komponenter.

Les mer ›

Temaer: markedsføring, salg, annonsering, markedskommunikasjon, ROI

Markedsføring - en definisjon

Av Erlend Førsund 20. februar 2013 | 2 minutter lesetid

 

Ordet markedsføring blir brukt som synonym til alt fra reklame til strategi, men hva er egentlig definisjonen?

Les mer ›

Temaer: markedsføring, markedskommunikasjon, strategi, markedstilbud, reklame

Vis frem dine Twitter-meldinger på LinkedIn

Av Tønnes Sannem Heian 14. juni 2011 | 2 minutter lesetid

Vet alle dine forretningsforbindelser, kolleger og bekjente at du tvitrer? Med mindre du tvitrer meldinger av utelukkende privat karakter, bør du i hvert fall sørge at dine kontakter på LinkedIn får se hva du tvitrer. Alt du trenger å gjøre er å legge til Twitter-kontoen din på LinkedIn-profil?

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, tips, markedskommunikasjon, LinkedIn

Annonsering på LinkedIn (LinkedIn Ads) – noe for oss?

Av Tønnes Sannem Heian 7. februar 2011 | 2 minutter lesetid

 

Har du en profil på LinkedIn? Det er i så fall en av ca. 400 000 andre norske LinkedIn profiler. I likhet med deg har de oppgitt opplysninger om bransje, selskapsnavn, stillingstittel, kjønn og alder. I Europa er det registrert over 22 millioner profiler.

Les mer ›

Temaer: PPC, markedsføring, annonsering, internettmarkedsføring, Google Adwords, markedskommunikasjon, LinkedIn

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle