Hvem sa at bannerannonsering ikke fungerer?

 

De fleste som har forsøkt bannerannonsering i ordets tradisjonelle betydning kjenner til utfordringene med å skape oppmerksomhet, nå de riktige kontaktene og ikke minst stimulere til handling.

Selv om lite har skjedd når det kommer til måten bannerannonser plasseres på og hvordan de fremstår visuelt, har det de siste årene skjedd en hel masse når det gjelder muligheter for målretting av disse annonsene.

Retargeting (les også remarketing) annonsering er en av disse nye mulighetene. Med retargeting annonsering kan du vise annonser til de som har besøkt nettstedet ditt, eller en bestemt side på nettstedet. Samtidig kan du utelukke de som for eksempel allerede har sendt deg en henvendelse, eller ikke har respondert på annonsen innen en viss tid.

Mens suksesshistoriene for tradisjonell bannerannonsering i stor grad har vært forbeholdt bedrifter som arbeider mot store forbrukermarkeder, har retargeting åpnet store muligheter for mer nisjepregede bedrifter, ikke minst for de som arbeider mot et bedriftsmarked.

Med retargeting annonser kan du oppnå stor oppmerksomhet mot en definert målgruppe som du på forhånd har grunn til å forvente interesse fra. Budskapet og annonsene kan skreddersys for ulike segmenter og hvor de er i sin kjøpsprosess. Retargeting er derfor en spennende annonseform for å støtte lange salgsprosesser, og minimere frafall av prospektene du jobber med.

Kontakt oss gjerne dersom du ønsker du å vite mer om retargeting og hvordan din bedrift kan utnytte mulighetene med retargeting. Vi har en dokumentarbar track record, og vi deler gjerne av våre erfaringer.

Tønnes Sannem Heian's photo

Av: Tønnes Sannem Heian

Tønnes Sannem Heian er daglig leder i Markedspartner. Han har bakgrunn som forretningsrådgiver og har omfattende erfaring fra strategi, markedsføring og webprosjekter fra en rekke bransjer.