MarkedsPartner på Facebook: Nei, det er ikke "Aprilsnarr"

Av Erlend Førsund 1. april 2014 | 1 minutter lesetid

MarkedsPartner_er_på_Facebook

I dag, 1 april 2014, lanserer MarkedsPartner sin firmaside på Facebook. Sent, men godt, kan en vel si. 10 år, 1 måned og 28 dager etter at unge Zuckerberg og hans fire roomies ved Harvard grunnla selskapet. Så, hvorfor så sent?

Jeg fikk nemlig det spørsmålet hos en kunde jeg besøkte nylig: "Er det ikke litt sent for et digitalt byrå å etablere seg på Facebook nå i 2014?" Jeg måtte innrømme det, men grunnen ligger i det som er byråets mantra:

Strategi først.

Vi gjør ingen ting i MarkedsPartner som ikke er tuftet på en strategi. Ja, som engasjerte fagpersoner er vi tilstede i de fleste sosiale medier med egne profiler, og vi har vært en god stund på LinkedIn med firmaprofil.

Men skulle vi først på Facebook, så skulle vi gjøre det ordentlig. Og frem til nå ha kapasiteten vår begrenset muligheten til akkurat det. I februar/mars utarbeidet vi en strategi som beskriver både målsetninger, målgrupper, innhold, gjennomføring ++, og nå er vi nå i gang :) .

Du kan følge siden vår her, men før du gjør det vil du kanskje vite hva du kan forvente å få ut av dette?

Vi ønsker at Facebook skal være en arena hvor du kan møte oss i en uformell sammenheng, og hvor vi kan møte deg. Gjennom videoer, bilder, fagartikler, blogginnlegg, konkurranser, sitater og fakta håper vi å kunne bidra med både inspirasjon og innsikt i din hverdag.

Temaer: markedsføring


Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund er markedssjef i MarkedsPartner og innholdsrådgiver. Han er utdannet i markedsføring og språk ved Handelshøyskolen BI og NHH og har 17 års erfaring fra digital markedsføring innen B2B. Erlend har blogget om marketing på sin egen blogg, Markedsheltene.no, siden 2009 og er forfatter av Hvordan lykkes med content marketing.

Følg på Facebook

Følg på LinkedIn

Følg på Twitter

Epost

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle