MarkedsPartner på Facebook: Nei, det er ikke "Aprilsnarr"

 

I dag, 1 april 2014, lanserer MarkedsPartner sin firmaside på Facebook. Sent, men godt, kan en vel si. 10 år, 1 måned og 28 dager etter at unge Zuckerberg og hans fire roomies ved Harvard grunnla selskapet. Så, hvorfor så sent?

Jeg fikk nemlig det spørsmålet hos en kunde jeg besøkte nylig: "Er det ikke litt sent for et digitalt byrå å etablere seg på Facebook nå i 2014?" Jeg måtte innrømme det, men grunnen ligger i det som er byråets mantra:

Strategi først.

Vi gjør ingen ting i MarkedsPartner som ikke er tuftet på en strategi. Ja, som engasjerte fagpersoner er vi tilstede i de fleste sosiale medier med egne profiler, og vi har vært en god stund på LinkedIn med firmaprofil.

Men skulle vi først på Facebook, så skulle vi gjøre det ordentlig. Og frem til nå ha kapasiteten vår begrenset muligheten til akkurat det. I februar/mars utarbeidet vi en strategi som beskriver både målsetninger, målgrupper, innhold, gjennomføring ++, og nå er vi nå i gang :) .

Du kan følge siden vår her, men før du gjør det vil du kanskje vite hva du kan forvente å få ut av dette?

Vi ønsker at Facebook skal være en arena hvor du kan møte oss i en uformell sammenheng, og hvor vi kan møte deg. Gjennom videoer, bilder, fagartikler, blogginnlegg, konkurranser, sitater og fakta håper vi å kunne bidra med både inspirasjon og innsikt i din hverdag.

Temaer:

markedsføring
Erlend Førsund's photo

Av: Erlend Førsund

Erlend Førsund jobbet som innholdsrådgiver og markedssjef i Markedspartner fra 2015-2021. Han er utdannet ved BI og NHH og har blogget om markedsføring og digitalisering på sin egen blogg.