«Dette er første og siste gang jeg ber dere ta fram telefonen under presentasjonen min.» Slik starter Tina Rødahl sitt foredrag på Inbound-dagen 2019. Hun ønsker nemlig å linke sammen med alle i salen – på LinkedIn. Hun viser fram en enkel måte å opprette kontakt med andre i samme type bransje som seg selv. LinkedIn handler blant annet om å utvikle et sosialt nettverk. Men dette er ikke den eneste fordelen med LinkedIn.
Les mer ›VIDEO: Slik omsatte én selger for 3 millioner kun gjennom LinkedIn
Av Erlend Førsund 24. juli 2018 | 1 minutter lesetid
Claes har jobbet med salg både på telefon og ute i felt, men han har aldri opplevd lignende resultater som etter han utnyttet potensialet som ligger i LinkedIn. I dette foredraget får du høre hvordan Claes omsatte for hele 3 millioner kroner ved å ta i bruk kanalen – på sitt første år i Animer!
Les mer ›Temaer: sosiale medier, LinkedIn, salgstips, social selling
Mens Facebook slikker sårene fra Cambridge Analytica-skandalen har LinkedIn sett sitt snitt til å lansere to nye måter å bruke video på i plattformen sin: Video for sponset innhold og firmasider. Vi ser nærmere på hva dette går ut på, og hva det har å si for markedsførere.
Les mer ›LinkedIn Website Demographics: Close, but no cigar
Av Christian Nordhelle 1. mars 2018 | 3 minutter lesetid
LinkedIn er en spennende markedsføringskanal, spesielt for B2B. I fjor sommer ble gratisverktøyet LinkedIn Website Demographics lansert. Siden da har jeg testet det og fulgt med på utviklingen. I dette innlegget viser jeg hvilke muligheter og begrensninger verktøyet har, og hvilke ønsker jeg har til LinkedIn.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, LinkedIn
7 trinn til en LinkedIn-profil i toppklasse [Infografikk]
Av Katrine Valhammer 7. september 2017 | 2 minutter lesetid
For mange er LinkedIn-profilen første kontaktpunkt med en potensiell kunde. Du har kanskje selv brukt LinkedIn til å søke opp personer du skal i møte med, eller allerede har vært i møte med? Husk at andre også gjør det samme med deg. Derfor bør du sørge for at din egen profil befinner seg i «toppklassen» av LinkedIn-profiler.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, LinkedIn
Hva er LinkedIn Showcase Pages? Er dette noe din bedrift bør vurdere?
Av Geir S. Nodland 23. februar 2017 | 3 minutter lesetid
De fleste av dagens bedrifter har en firmaside på LinkedIn. Etterhvert har også mange fått øynene opp for de betalte annonseringsmulighetene og hvordan man kan målrette disse. At man kan lage grupper er også noe de aller fleste vet. Funksjonen Showcase Pages ser derimot ut til å være både mindre kjent og brukt.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, LinkedIn
Bli med i LinkedIn-gruppen: Inbound Marketing Norge
Av Erlend Førsund 17. mars 2015 | 1 minutter lesetid
Min kollega Stig Hammer spådde i ett av sine siste blogginnlegg: Om 5 år driver "alle" bedrifter i Norge med inbound marketing. Derfor lanserer vi nå en LinkedIn-gruppe for markedsførere og ledere som ønsker å lære mer om denne markedsføringsmetoden, diskutere den, eller dele av sine egne erfaringer.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, LinkedIn
Over 1 million nordmenn er på LinkedIn. Er du? Hvis ja, er virksomheten din representert der? Hvis du hittil har ignorert denne kanalen, hent deg en kopp kaffe og pløy gjennom dette blogginnlegget, så vil du få den starthjelpen du trenger for å komme i gang med markedsføring på LinkedIn.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, LinkedIn
Vis frem dine Twitter-meldinger på LinkedIn
Av Tønnes Sannem Heian 14. juni 2011 | 2 minutter lesetid
Vet alle dine forretningsforbindelser, kolleger og bekjente at du tvitrer? Med mindre du tvitrer meldinger av utelukkende privat karakter, bør du i hvert fall sørge at dine kontakter på LinkedIn får se hva du tvitrer. Alt du trenger å gjøre er å legge til Twitter-kontoen din på LinkedIn-profil?
Les mer ›Temaer: sosiale medier, tips, markedskommunikasjon, LinkedIn
Annonsering på LinkedIn (LinkedIn Ads) – noe for oss?
Av Tønnes Sannem Heian 7. februar 2011 | 2 minutter lesetid
Har du en profil på LinkedIn? Det er i så fall en av ca. 400 000 andre norske LinkedIn profiler. I likhet med deg har de oppgitt opplysninger om bransje, selskapsnavn, stillingstittel, kjønn og alder. I Europa er det registrert over 22 millioner profiler.
Les mer ›Temaer: PPC, markedsføring, annonsering, internettmarkedsføring, Google Adwords, markedskommunikasjon, LinkedIn