En blogg for din bedrift som både tiltrekker seg nye kunder og gir nyttig informasjon og tips til eksisterende kunder, er veldig ofte fornuftig. Men skriver du på en måte som er forståelig og gjør at leserne vil benytte seg av ditt tilbud?
Les mer ›Av Siri Hofstad Ruud 19. oktober 2021 | 2 minutter lesetid
En blogg for din bedrift som både tiltrekker seg nye kunder og gir nyttig informasjon og tips til eksisterende kunder, er veldig ofte fornuftig. Men skriver du på en måte som er forståelig og gjør at leserne vil benytte seg av ditt tilbud?
Les mer ›Temaer: kjøpsprosess, innholdsproduksjon, økt konvertering
Selger og kjøpers roller har byttet plass. Det er ikke lenger selgeren som må (eller bør) mate kjøper med produktinformasjon før de kan ta en avgjørelse. I dag starter heller kundens kjøpsprosess med et google-søk, hvor de søker seg frem til den informasjonen de tror de trenger, helt selv. Og når en potensiell kunde først tar kontakt, er 60-90% av kjøpsbeslutningen allerede tatt. Vedkommende er rett og slett godt opplyst og vet ofte hva de ønsker å kjøpe. Men det utelukker ikke at vi som selgere ikke kan spille en viktig rolle. Så lenge vi tilpasser tilnærmingen vår til å være beslutningsstøttende for akkurat den kundens kjøpskriterier.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, inbound sales
Hvorfor er det slik at man i salg oftest fokuserer på seg selv og sin egen salgsprosess? Jeg mener det er på høy tid å tenke nytt rundt salg. Vår rolle som selgere er først og fremst å være den hjelpsomme guiden som hjelper kunden til neste etappe i kjøpsprosessen.
Les mer ›Temaer: kjøpsprosess, salgsstrategi, kundereise
Av Tove Eggen 4. august 2020 | 5 minutter lesetid
Se for deg at en bedrift har innført inbound marketing som en strategi for å tydeliggjøre behov og løsninger i form av nyttig innhold, og slik lokket et varmt lead inn i bedriftens sfære på mesterlig vis. Kommunikasjonen flyter og avtaletilbud er sendt. Men brått blir forhandlingene overkjørt fra høyre flanke av en oversett nøkkelperson som ble avgjørende i kjøpsprosessen. Det kan skje med den beste av oss.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess, personas, kjøpsrolle, B2B Personas
Av Marius Torjusen 11. januar 2018 | 10 minutter lesetid
De fleste av oss jobber med kunder som enten er i en kjøpsprosess, eller så er de ikke det. Har du akkurat kjøpt deg ny sofa, er det lenge til du skal kjøpe sofa igjen. Det dummeste du kan gjøre i 2018 er å bruke hoveddelen av markedsbudsjettet ditt på kunder uten erkjent behov. I denne artikkelen viser jeg deg hvordan du raskt kan nå dem som er interessert i å kjøpe produktet ditt og hvorfor du kan la de andre være i fred.
Les mer ›Temaer: digital markedsføring, kjøpsprosess, innhold, digital markedsstrategi, kunstig intelligens
Av Maria Pettersson 12. oktober 2017 | 5 minutter lesetid
I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner nå å vurdere en liste på 2-3 mulige leverandører.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold
Av Maria Pettersson 10. oktober 2017 | 3 minutter lesetid
I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold
Av Maria Pettersson 5. oktober 2017 | 4 minutter lesetid
Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens kjøpsprosess.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold
Av Lars Hansen 31. august 2017 | 5 minutter lesetid
Inbound sales er navnet på den nye salgsfilosofien som er i ferd med å ta over for den tradisjonelle modellen, som består av kalde telefoner og oppsøkende salg. I dette innlegget beskriver jeg hvordan inbound sales fungerer i praksis for meg som salgssjef i MarkedsPartner.
Les mer ›Temaer: salg, kjøpsprosess, inbound sales
Av Maria Pettersson 10. august 2017 | 5 minutter lesetid
Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold, kundereise
Av Geir S. Nodland 13. juni 2017 | 4 minutter lesetid
Ok, ”this one is personal”, som de ofte sier i Hollywood. Jeg har etterhvert jobbet i salg og markedsrelaterte stillinger i nesten hele min yrkesaktive karriere. Og, jeg må innrømme, med vekslende suksess og resultater. Jeg er derfor nesten litt skamfull over hvor lang tid det har tatt meg å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsbudskap. Kanskje du har kjent til denne metoden lenge, men jeg tar sjansen på at det finnes flere som meg der ute.
Les mer ›Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess
Av Stig Hammer 25. april 2017 | 3 minutter lesetid
Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at salg gjorde. Derfor må du revurdere selgerrollene i bedriften.
Les mer ›Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, kjøpsprosess
Nettstedet til virksomheten din må gi rett brukeropplevelse for de som er klare til å ta en kjøpsbeslutning. Men ikke glem kundeopplevelsen for de som ennå ikke er klare til å kjøpe.
Les mer ›Temaer: webstrategi, kjøpsprosess, websider
Av Jonas Bjørnstad 9. mars 2017 | 3 minutter lesetid
I denne artikkelen får du bli med på en reise i søkemotormarkedsføringens verden, med kjøpsprosessens tre trinn som reiseguide. Her gir jeg deg tips til hvordan du kan optimalisere AdWords-annonseringen din for hver av de tre trinnene. I tillegg byr jeg på et innspill til hvordan du kan høste effekten av dine konkurrenters markedsføring.
Temaer: søkemotormarkedsføring, Google Adwords, kjøpsprosess
Av Stig Hammer 10. november 2016 | 5 minutter lesetid
Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også?
Les mer ›Temaer: inbound marketing, webstrategi, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess
Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.
Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no
Tlf: 950 11 700
www.markedspartner.no
kundestotte@markedspartner.no
Medarbeidere ›
Personvern og vilkår ›
Kalnesveien 5,
1712 Grålum
Kart/veibeskrivelse
Dronningensgate 22,
0154 Oslo
Kart/veibeskrivelse