Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3

Av Maria Pettersson 12. oktober 2017

I del tre av denne serien har vi fokus på video som virkemiddel i bunnen av kjøpstrakten. I beslutningsfasen dreier det seg om de små detaljene før et kjøp finner sted. I denne prosessen har en potensiell kjøper identifisert en løsning, og begynner nå å vurdere en liste på 2-3 mulige leverandører. 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3

Av Maria Pettersson 10. oktober 2017

I forrige innlegg tok vi for oss hvordan du kan bruke video til å fange oppmerksomheten til potensielle kunder i erkjennelsesfasen. Nå skal vi se nærmere på midten av kjøpstrakten og hvilke typer video du kan benytte i denne fasen. 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 1 av 3

Av Maria Pettersson 5. oktober 2017

Bruk av video i markedsføringen din kan øke konverteringer med opptil 65 %. Men hvordan lager du de riktige videoene, og hvilken markedsføringsstrategi bør du implementere for å få mest mulig innvirkning? Svaret er enkelt: Fokuser på kundens kjøpsprosess.   

Les mer >

Temaer: inbound marketing, video, kjøpsprosess, innhold

Salgssjefen forteller: Slik øker vi salget med inbound sales-strategien

Av Lars Hansen 31. august 2017

Inbound sales er navnet på den nye salgsfilosofien som er i ferd med å ta over for den tradisjonelle modellen, som består av kalde telefoner og oppsøkende salg. I dette innlegget beskriver jeg hvordan inbound sales fungerer i praksis for meg som salgssjef i MarkedsPartner.

Les mer >

Temaer: salg, kjøpsprosess, inbound sales

Hvordan lage innhold tilpasset de ulike fasene i kjøpsreisen

Av Maria Pettersson 10. august 2017

Har du noen gang gått forbi en butikk og sett noe i vinduet som du bare måtte ha – og så kjøpt det umiddelbart? 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, content marketing, kjøpsprosess, innhold

Hvilken reise er du på? Kundens kjøpsreise eller din egen salgsreise?

Av Geir S. Nodland 13. juni 2017

Ok, ”this one is personal”, som de ofte sier i Hollywood. Jeg har etterhvert jobbet i salg og markedsrelaterte stillinger i nesten hele min yrkesaktive karriere. Og, jeg må innrømme, med vekslende suksess og resultater. Jeg er derfor nesten litt skamfull over hvor lang tid det har tatt meg å bli bevisst en ganske enkel, men utrolig kraftfull metode for bedre nå frem med salgs- og markedsbudskap. Kanskje du har kjent til denne metoden lenge, men jeg tar sjansen på at det finnes flere som meg der ute. 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess

Med riktig markedsføring trenger du færre superselgere

Av Stig Hammer 25. april 2017

Den gammeldagse selgerrollen som drikker kaffe, spiser wienerbrød og prater om fotball ute hos en kunde i tre kvarter, hører fortiden til. Fordi kundenes kjøpsatferd har forandret seg må markedsføringen gjøre mye av jobben du før kunne stole på at salg gjorde. Derfor må du revurdere selgerrollene i bedriften.

Les mer >

Temaer: markedsføring, salg, digital markedsføring, kjøpsprosess

Hva er inbound sales?

Av Lars Hansen 11. april 2017

Salgsrollen har endret seg. Makten har flyttet seg fra selger til kjøper. I dag er det kjøperen som kontrollerer salgsprosessen, ikke selgeren. Hvis du skal lykkes i å selge til dagens kunder, er du nødt til å forlate de gamle, utdaterte salgsstrategiene. Du må tilpasse deg dagens kjøperatferd. Du må tenke inbound sales. 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, inbound sales

Webstrategi: Slik planlegger du en web som selger

Av Stig Hammer 21. mars 2017

Nettstedet til virksomheten din må gi rett brukeropplevelse for de som er klare til å ta en kjøpsbeslutning. Men ikke glem kundeopplevelsen for de som ennå ikke er klare til å kjøpe.

Les mer >

Temaer: webstrategi, kjøpsprosess, websider

Søkemotormarkedsføring: Nå kjøpeklare kunder med AdWords

Av Jonas Bjørnstad 9. mars 2017

I denne artikkelen får du bli med på en reise i søkemotormarkedsføringens verden, med kjøpsprosessens tre trinn som reiseguide. Her gir jeg deg tips til hvordan du kan optimalisere AdWords-annonseringen din for hver av de tre trinnene. I tillegg byr jeg på et innspill til hvordan du kan høste effekten av dine konkurrenters markedsføring.

Les mer >

Temaer: søkemotormarkedsføring, Google Adwords, kjøpsprosess

96 % som besøker hjemmesiden din er ikke klare til å kjøpe. Hva gjør du med det?

Av Stig Hammer 10. november 2016

Studier viser at kun 4 prosent av de som besøker nettstedet ditt, er klare til å kjøpe akkurat der og da. Hva er din plan for å vise de resterende 96 prosentene at du har noe å tilby dem også? 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, webstrategi, innholdsstrategi, content marketing, innholdsmarkedsføring, kjøpsprosess

Trender innen digital B2B markedsføring

Av Erlend Førsund 30. juni 2016

89 prosent av B2B-innkjøpere bruker nettet til å hente inn informasjon i forbindelse med et kjøp. Akkurat det er kanskje ikke så overraskende, men studier gjort av Google viser andre spennende funn som er verdt å vite om for deg som jobber med digital markedsføring innen B2B.

Les mer >

Temaer: digital markedsføring, B2B, kjøpsprosess, trender

Kjøpsprosessen anno 2016: Bli funnet, elsket og valgt av kundene

Av Erlend Førsund 3. mai 2016

Ferske data fra Luth Research levner liten tvil om at synlighet på nett er viktigere enn noensinne for å vinne kampen om kundene. I rapporten som er publisert av Google kan vi følge den digitale atferden til en kvinnelig bilkjøper. Gjennom en kjøpsprosess på 3 måneder har hun over 900 digitale interaksjoner før hun treffer en kjøpsbeslutning. Hva kan vi lære av dette, og hvordan kan vi sørge for at vi utnytter denne kunnskapen i våre egne virksomheter?

Les mer >

Temaer: inbound marketing, digital markedsføring, kjøpsprosess

Inbound marketing: Kundereisen blir en integrert del av produktet

Av Tore Berntsen 8. desember 2015

Kundenes muligheter til å innhente informasjon om deg og dine produkter har økt kraftig det siste tiåret. Maktbalansen har i de fleste markeder skiftet over til kjøpersiden. Det er kun i de markeder du kan observere geografiske eller naturlige monopoler at selger fortsatt er i førersetet. Resultatet av dette er prispress og økende konkurranse. Hva er redningen? 

Les mer >

Temaer: inbound marketing, kjøpsprosess, ledelse

Slik bruker du bloggen til å øke salget

Av Stig Hammer 9. februar 2015

Få ting er mer frustrerende for en selger enn å bruke masse tid og overtalelseskraft på en kunde som ikke kjøper. Og som du til slutt innser at var "feil kunde" helt fra starten av.

Ved å bruke bedriftens blogg riktig, kan du redusere antall slike tilfeller, og - enda bedre - øke antall situasjoner hvor "riktig kunde" oppsøker deg nærmest ut av det blå, og er "ferdig overtalt" i det han eller hun henvender seg til salg.

Les mer >

Temaer: inbound marketing, salg, kjøpsprosess, blogging, inbound markedsføring

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Siste innlegg

Temaer

Se alle