Blogginnlegg om influencer marketing
Influencer marketing: få mest mulig igjen for investeringen
Velger man å investere i influencer marketing er det gjerne et spørsmål som raskt dukker opp. What’s in it for me? Tar man influencer marketing på alvor, vil man både se et mye større potensiale og avkastning, enn om man nøyer seg med å betale for å ...
Hvordan bygge en smart markedsstrategi for fremtiden
Verden er stadig i utvikling og de siste årene har det vært store endringer i måten man selger, kommuniserer, handler og markedsfører seg på. I denne rapporten har HubSpot samlet data fra over 1600 B2B- og B2C-markedsførere over hele verden og på ...
Influencer marketing: Ting du bør tenke på ...
Når man knytter til seg en kjent profil er det lurt å skrive en avtale som regulerer forholdet. Det vil sikre at begge parter er enige i hva som skal leveres av resultater og dessuten vil det ansvarliggjøre dere til å følge opp samarbeidet som en ...
Influencer marketing: Slik skiller du ut de uinteressante profilene
Dessverre finnes det mange profiler med falsk eller kjøpt trafikk i sosiale medier. Ettersom influencer marketing er i sterk vekst, og mange merkevarer har lav kjennskap til hvordan det fungerer, har jeg valgt å skrive et blogginnlegg om hvordan du ...
Influencer marketing: Hvordan velge de rette profilene å samarbeide med?
Når du skal velge en influencer å samarbeide med, må du først tenke på hvem som følger dem, og ikke minst hvorfor de følger dem. Det er ikke slik at bare fordi man har en stor rekkevidde på sosiale medier, at man kan selge et hvilket som helst ...
Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring
Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst ...
Influencer marketing: Umiddelbar tilgang på tillit til en god pris
Er du markedsdirektør for en merkevare som retter seg mot forbrukere, og ikke har influencer marketing som en del av markedsstrategien din, har jeg en god nyhet til deg: Da kan du gjøre store fremskritt. Influencer marketing er noe alle har råd til, ...
Forskning: Millennials biter ikke på reklame, men følger influencere
Tradisjonell markedsføring fungerer dårlig på millennials – altså oss født på slutten av 70-tallet til midten av 90-tallet. Her deler jeg forskningen som støtter denne påstanden og mine erfaringer som «undercover» influencer og konserndirektør for ...
Hva er influencer marketing?
Med sosiale medier har jungeltelegrafen blitt et effektivt verktøy for digital markedsføring. Vi kaller det word of mouth, som med rett type influencers kan hjelpe bedriften å bygge kjennskap i markedet, selge et spesifikt produkt eller markedsføre ...