Velger man å investere i influencer marketing er det gjerne et spørsmål som raskt dukker opp. What’s in it for me? Tar man influencer marketing på alvor, vil man både se et mye større potensiale og avkastning, enn om man nøyer seg med å betale for å kun vise frem noen få produkter i sosiale medier.
Influencer marketing: få mest mulig igjen for investeringen
Av Daniela Dahle 20. desember 2022 | 3 minutter lesetid
Temaer: ROI, influencer marketing
Hvordan bygge en smart markedsstrategi for fremtiden
Av Helene Nissen 2. august 2022 | 4 minutter lesetid
Verden er stadig i utvikling og de siste årene har det vært store endringer i måten man selger, kommuniserer, handler og markedsfører seg på. I denne rapporten har HubSpot samlet data fra over 1600 B2B- og B2C-markedsførere over hele verden og på tvers av bransjer for å finne ut:
- Hvilke kanaler markedsførere bruker
- De mest effektive markedsføringsstrategiene
- Markedsføringstrender
- Hvordan få kontakt med publikum
Hvis du syns dette høres interessant ut, men ikke har lyst til å lese hele rapporten selv er dette blogginnlegget midt i blinken for deg. Her kommer nemlig en aldri så liten recap av de viktigste punktene du må huske på for å bygge en smart markedsstrategi for fremtiden.
Les mer ›Temaer: markedsstrategi, influencer marketing, korte videoer
Influencer marketing: Ting du bør tenke på ...
Av Marius Torjusen 6. november 2018 | 3 minutter lesetid
Når man knytter til seg en kjent profil er det lurt å skrive en avtale som regulerer forholdet. Det vil sikre at begge parter er enige i hva som skal leveres av resultater og dessuten vil det ansvarliggjøre dere til å følge opp samarbeidet som en profesjonell partner. I dette blogginnlegget tar jeg for meg det viktigste ved en slik avtale.
Les mer ›Temaer: influencer marketing
Influencer marketing: Slik skiller du ut de uinteressante profilene
Av Marius Torjusen 9. oktober 2018 | 5 minutter lesetid
Dessverre finnes det mange profiler med falsk eller kjøpt trafikk i sosiale medier. Ettersom influencer marketing er i sterk vekst, og mange merkevarer har lav kjennskap til hvordan det fungerer, har jeg valgt å skrive et blogginnlegg om hvordan du kan skille ut influencere som ikke vil gagne din bedrift. Det er trist om hele satsningen mislykkes bare fordi man har valgt feil profil.
Les mer ›Temaer: influencer marketing
Influencer marketing: Hvordan velge de rette profilene å samarbeide med?
Av Marius Torjusen 5. juni 2018 | 4 minutter lesetid
Når du skal velge en influencer å samarbeide med, må du først tenke på hvem som følger dem, og ikke minst hvorfor de følger dem. Det er ikke slik at bare fordi man har en stor rekkevidde på sosiale medier, at man kan selge et hvilket som helst produkt. Det er altså viktigere å ha rett gruppe følgere – enn å ha veldig mange følgere.
Les mer ›Temaer: influencer marketing
Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring
Av Ole Henrik Sæve 22. mai 2018 | 3 minutter lesetid
Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst gjennomføres på melding.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, markedsføring, innhold, influencer marketing
Influencer marketing: Umiddelbar tilgang på tillit til en god pris
Av Marius Torjusen 10. mai 2018 | 5 minutter lesetid
Er du markedsdirektør for en merkevare som retter seg mot forbrukere, og ikke har influencer marketing som en del av markedsstrategien din, har jeg en god nyhet til deg: Da kan du gjøre store fremskritt. Influencer marketing er noe alle har råd til, og som ingen har råd til å ignorere.
Les mer ›Temaer: influencer marketing
Forskning: Millennials biter ikke på reklame, men følger influencere
Av Marius Torjusen 3. mai 2018 | 4 minutter lesetid
Tradisjonell markedsføring fungerer dårlig på millennials – altså oss født på slutten av 70-tallet til midten av 90-tallet. Her deler jeg forskningen som støtter denne påstanden og mine erfaringer som «undercover» influencer og konserndirektør for marketing i Jøtul, om hvordan man fenger denne etter hvert så kjøpesterke målgruppen.
Les mer ›Temaer: influencer marketing, millennials
Med sosiale medier har jungeltelegrafen blitt et effektivt verktøy for digital markedsføring. Vi kaller det word of mouth, som med rett type influencers kan hjelpe bedriften å bygge kjennskap i markedet, selge et spesifikt produkt eller markedsføre en nyhet. Her får du en innføring.
Les mer ›Temaer: sosiale medier, digital markedsføring, influencer marketing