Influencer marketing: Ting du bør tenke på før du signerer samarbeidsavtalen

Av Marius Torjusen 6. november 2018 | 3 minutter lesetid

Når man knytter til seg en kjent profil er det lurt å skrive en avtale som regulerer forholdet. Det vil sikre at begge parter er enige i hva som skal leveres av resultater og dessuten vil det ansvarliggjøre dere til å følge opp samarbeidet som en profesjonell partner. I dette blogginnlegget tar jeg for meg det viktigste ved en slik avtale. 

Les mer ›

Temaer: influencer marketing

Influencer marketing: Hvordan få mest mulig igjen for investeringen?

Av Marius Torjusen 11. oktober 2018 | 3 minutter lesetid

Når man først velger å satse på influencer marketing, kommer man raskt til spørsmålet om hvordan man kan få mest mulig igjen for investeringen. Mange nøyer seg med å betale for at noen produkter skal vises frem eller omtales i sosiale medier, men potensialet er veldig mye større om du velger å ta influencer marketing seriøst.

Les mer ›

Temaer: influencer marketing, ROI

Influencer marketing: Slik skiller du ut de uinteressante profilene

Av Marius Torjusen 9. oktober 2018 | 5 minutter lesetid

Dessverre finnes det mange profiler med falsk eller kjøpt trafikk i sosiale medier. Ettersom influencer marketing er i sterk vekst, og mange merkevarer har lav kjennskap til hvordan det fungerer, har jeg valgt å skrive et blogginnlegg om hvordan du kan skille ut influencere som ikke vil gagne din bedrift. Det er trist om hele satsningen mislykkes bare fordi man har valgt feil profil.

Les mer ›

Temaer: influencer marketing

Influencer marketing: Hvordan velge de rette profilene å samarbeide med?

Av Marius Torjusen 5. juni 2018 | 4 minutter lesetid

Når du skal velge en influencer å samarbeide med, må du først tenke på hvem som følger dem, og ikke minst hvorfor de følger dem. Det er ikke slik at bare fordi man har en stor rekkevidde på sosiale medier, at man kan selge et hvilket som helst produkt. Det er altså viktigere å ha rett gruppe følgere – enn å ha veldig mange følgere.

Les mer ›

Temaer: influencer marketing

Møt generasjon Z: - Hvorfor jeg ikke påvirkes av tradisjonell markedsføring

Av Ole Henrik Sæve 22. mai 2018 | 3 minutter lesetid

Generasjon Z, dagens ungdom, benytter mobilen konstant, har en tålmodighet på 8 sekunder og vil heller chatte enn å snakke. Digital kommunikasjon er nå mer selvsagt enn en telefonsamtale, person fremfor merkevare, og legebesøket bør helst gjennomføres på melding.

Les mer ›

Temaer: influencer marketing, innhold, sosiale medier, markedsføring

Influencer marketing: Umiddelbar tilgang på tillit til en god pris

Av Marius Torjusen 10. mai 2018 | 5 minutter lesetid

Er du markedsdirektør for en merkevare som retter seg mot forbrukere, og ikke har influencer marketing som en del av markedsstrategien din, har jeg en god nyhet til deg: Da kan du gjøre store fremskritt. Influencer marketing er noe alle har råd til, og som ingen har råd til å ignorere.

Les mer ›

Temaer: influencer marketing

Forskning: Millennials biter ikke på reklame, men følger influencere

Av Marius Torjusen 3. mai 2018 | 4 minutter lesetid

Tradisjonell markedsføring fungerer dårlig på millennials – altså oss født på slutten av 70-tallet til midten av 90-tallet. Her deler jeg forskningen som støtter denne påstanden og mine erfaringer som «undercover» influencer og konserndirektør for marketing i Jøtul, om hvordan man fenger denne etter hvert så kjøpesterke målgruppen.     

Les mer ›

Temaer: influencer marketing, millennials

Hva er influencer marketing?

Av Geir Andreas Vigre Kirkeberg 4. april 2017 | 4 minutter lesetid

Med sosiale medier har jungeltelegrafen blitt et effektivt verktøy for digital markedsføring. Vi kaller det word of mouth, som med rett type influencers kan hjelpe bedriften å bygge kjennskap i markedet, selge et spesifikt produkt eller markedsføre en nyhet. Her får du en innføring.

Les mer ›

Temaer: sosiale medier, digital markedsføring, influencer marketing

MarkedsPartners blogg om markedsføring

Om Inboundbloggen.no

Inboundbloggen.no av MarkedsPartner AS leverer innsikt, ekspertise og inspirasjon om digital markedsføring og salg for å hjelpe ledere og markedsførere med å skape vekst i sine selskaper.

Besøk også markedspartner.no, digitalleder.no og vekstoppskrifter.no

Anbefalt for deg

Temaer

Se alle