Hvordan lykkes med digital endringsledelse?

Av Tore Berntsen 9. mai 2019

Eksisterende forretningsprosesser og utdatert teknologisk infrastruktur kan medføre at selskaper ikke evner å endre seg raskt nok sammenlignet med selskaper som er «born-digital». Bedriftene som ble grunnlagt i internett-æraen etter 1995, hvor digital teknologi er en av bærebjelkene, er de som ofte skaper disrupsjon i bransjen.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, digitalisering, digital endringsledelse

Er ditt selskap klar for den digitale fremtiden?

Av Tore Berntsen 14. mars 2018

Dessverre går mange ledere glipp av hovedpoenget med digitalisering. Vi blir for opphengt i teknologisiden. Vi leser om kunstig intelligens, Internet of Things, roboter og Big Data. Har du for skarpt fokus på teknologi, kan du gå glipp av det vesentligste: endringsledelse og transformasjon. 

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, digitalisering, digital endringsledelse

Hvordan lykkes med digital endringsledelse i 2018

Av Tore Berntsen 28. februar 2018

Dagene da du kun leste om digital disrupsjon og digitalisering er forbi. Nå skjer det nemlig. Teknologien er moden, og mange bransjer er allerede utsatt for digital disrupsjon. Dessverre går mange glipp av hovedpoenget med digitalisering. Vi blir for opphengt i teknologisiden. Vi leser om kunstig intelligens, Internet of Things, roboter og Big Data. Et for skarpt fokus på teknologi kan medføre at du går glipp av det vesentligste: endringsledelse og transformasjon. 

Les mer ›

Temaer: ledelse, endringsledelse, digitalisering, digital endringsledelse

Krever digitalisering endringer i ledergruppa, og må du skifte CMO?

Av Marius Torjusen 30. august 2017

Hvilke konsekvenser har digitaliseringen av selskapet for ledergruppa, og hvem bør ha ansvaret? Og hvordan når du frem til den stadig mer aktuelle kundegruppen av personer født etter 1980, den såkalte millenniumsgenerasjonen?

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, digitalisering, digital endringsledelse

Digital endringsledelse: Hvordan organisere markedsføring og salg?

Av Tore Berntsen 21. juni 2017

Ny teknologi gir mange muligheter til å skape forretningsverdier innen markedsføring og salg. Du kan komme tidligere i kontakt med potensielle kunder gjennom at du får de til å gi seg til kjenne når de laster ned en interessant e-bok eller tar en digital test. Dette gjør at du har et tidsvindu dine selgere kan utnytte slik at de får et forsprang på konkurrentenes selgere.

Les mer ›

Temaer: endringsledelse, digitalisering, digital endringsledelse

Om DigitalLeder.no

Digitalleder.no av MarkedsPartner AS er rettet mot toppledere som ønsker faglig innsikt, inspirasjon og svar på relevante problemstillinger innen strategisk ledelse, markedsføring og salg.

Besøk også markedspartner.no, inboundbloggen.no, hubspotbloggen.no og vekstoppskrifter.no

Temaer

Se alle

Søk i bloggen