Er du klar over at videoer på mobil kommer til å øke med 100 prosent hvert år, ifølge YouTube? Video er den kanalen som skaper høyest eksponering. Så om du enda ikke har kastet deg på video-trenden har du nå muligheten til å følge disse fire enkle stegene for å lage din egen YouTube-kanal.
Tekniske forberedelser
Oppskriften krever at du har en YouTube-konto.
Slik går du frem
- Logg inn på Youtube. Om du ikke har en konto allerede er det enkelt å opprette en ny konto.
- Gå til kanallisten din
- Trykk på opprett en ny kanal
- Fyll inn nødvendig informasjon. Navngi kanalen basert på din merkevare
- Trykk på Ferdig
- Last opp videoen din ved å trykke på videokameraet, det første ikonet du ser øverst i høyre hjørne på Youtube
Konkrete ideer for å få best mulig utbytte
Om du bruker en videokanal riktig, vil du få stort utbytte av det på kort tid. Men hvordan gjør man det riktig? Her har jeg listet opp noen tips som kan hjelpe deg med å få best mulig utbytte av å ha en videokanal.
- Lag en god rutine og oversikt over når du legger ut videoer og hold seerne oppdatert på publiseringstidspunkter.
- Lag en detaljert publiseringskalender som innkluderer titler på videoene, innhold og når de skal være ferdig.
- Del videoen på andre sosiale medier hvor edriften er aktiv.
- Det er viktig å ha en visuelt appellerende video, slik at den som ser på ikke blir forstyrret av motiver eller objekter som ikke er viktige.
- Begynn hver video med en interessant intro, hvor dere eksponerer merkevaren (ikke lenger en fem sekunder).
- Inkluder relevante linker på slutten av videoen så seere enkelt finner mer av innholdet deres.
- Desig en egen thumbnail for hver video.
Eksempel på konkret anvendelse
Designerduoen Arne & Carlos har blitt verdenskjente strikkere etter de startet sin egen YouTube-kanal. De har oppnådd en stor følgekrets og et publikum over hele verden gjennom deres egen YouTube-kanal, Instagram og blogg.
Kilder
Relatert innhold
Vekstoppskrifter: Få flere likes, kommentarer og delinger med undertekster i video
Inboundbloggen: Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 1 av 3
Inboundbloggen: Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 2 av 3
Inboundbloggen: Bruk av video i de ulike stadiene i kjøpsreisen: Del 3 av 3